Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par ABC2019 » 28/02/21, 18:39

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:.... omdat ik niet denk dat de hoeveelheid reserves zodanig is dat RC gevaarlijk wordt.

Hij is al gevaarlijk... : Roll:

op basis van welke criteria?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par Ahmed » 28/02/21, 18:47

Het probleem van de algehele energiedissipatie is verre van beperkt tot CC; het zou tijd zijn om een ​​beetje buiten de gebaande paden te denken en de oogkleppen weg te nemen...
Aan de andere kant, zoals expliciet gesuggereerd Eclectronde markt functioneert op de korte termijn en is daarom ongeschikt voor een project van een omvang dat een zo breed mogelijke anticipatie vereist; aan de andere kant is de markt inherent incompetent om een ​​probleem op te lossen waarvan zij de oorzaak is. Dit blijkt duidelijk uit de huidige houding over de zogenaamde ecologische of energietransitie (uw keuze!) die er alleen op gericht is de machine opnieuw op te starten met de massale inzet van verouderde regelgeving.

ik zie datABC maakt volledig gebruik van zijn ader van omgekeerde maieutiek... : Roll: Heeft u er ooit aan gedacht om dezelfde procedure te gebruiken voor zijn uitspraken?
3 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par GuyGadeboisTheBack » 28/02/21, 18:52

ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:.... omdat ik niet denk dat de hoeveelheid reserves zodanig is dat RC gevaarlijk wordt.

Hij is al gevaarlijk... : Roll:

op basis van welke criteria?

Zoek.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par eclectron » 28/02/21, 18:55

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Hij is al gevaarlijk... : Roll:

op basis van welke criteria?

Zoek.

Ik doe het voor hem : Mrgreen:
Een buizerd heeft echter een scherp oog... : Roll:

https://www.francebleu.fr/infos/agricul ... 1539019474

of op foto's:
Beeld

En ik kan zijn reactie voorspellen op basis van desinformatie en liberale ontkenning.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par ABC2019 » 28/02/21, 19:06

eclectron schreef:En ik kan zijn reactie voorspellen op basis van desinformatie en liberale ontkenning.

droogtes bestonden vóór de opwarming van de aarde niet?

http://la.climatologie.free.fr/secheres ... resse1.htm

Droogte in Europa:

Het was in 1303 dat we de grootste droogte van het millennium meemaakten. De droge Rijn kon te voet worden overgestoken.

de andere droogtes waren in 1540, 1719, 1874, 1906, 1911, 1921, 1945, 1947, 1949, 1953, 1957, 1964, 1976, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992 en 2003. is van 1922 tot 1952, dat Frankrijk kende in de zomer een zeer sterke opwarming als gevolg van een herhaalde zuidelijke stroming.

In 1788 kende Frankrijk een vreselijk droge lente en zomer, wat de oogsten in gevaar bracht.

In 1911 was het het enige jaar van de eeuw waarin de temperatuur in de maanden juli, augustus en september in Parijs boven de 35°C uitkwam (32 dagen boven de 30°C in Parijs en 53 dagen in Marseille!)

In 1921 werd in Nancy slechts 200 mm regen geregistreerd en in Parijs 278 mm. De droogte duurde het hele jaar. Deze zomer was zelfs nog droger dan die van 1976.

In 1949 begon de zomer eerder. In april was het in de noordelijke helft al boven de 30°C en de droogte duurde de hele zomer met extreem hoge temperaturen.

In 1976 was de droogte zo ernstig dat iedereen het zich herinnert als een van de ergste droogtejaren van het einde van de 20e eeuw in Europa (zie hieronder).

In 1994 kenden juli en augustus 56 dagen temperaturen boven de 30°C in Marseille-Marignane en 60 dagen temperaturen boven de 30°C in Luc, waarvan 31 dagen in juli.

In juli 1950 waren er in Luc 19 dagen met temperaturen boven de 35°C (een record dat nog steeds niet gebroken is).

In juli 1983 waren er in Carpentras 15 dagen met temperaturen boven de 35°C en 11 dagen in Marseille.

In 2003, van maart tot augustus, brak er in heel Europa een droogte uit die erger was dan die van 1989 (zie hieronder).


Hallo goudvis! : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par ENERC » 28/02/21, 19:06

Het ruikt naar een schroeiplek voor de laatste verdedigers van alle olie/kolen/gas:

China kan dit jaar tot 75 GW aan PV inzetten
https://www.pv-magazine.com/2021/02/26/ ... this-year/

BloombergNEF verwacht dit jaar tot 209 GW aan nieuwe zonne-energie
https://www.pv-magazine.com/2021/02/23/ ... this-year/
Beeld

Autozijde:
Beeld

Binnen tien jaar zal 10% van de nieuwe auto’s elektrisch zijn.

Net als de dinosauriërs zullen de olie-, kolen- en gasbedrijven uitsterven. Er zal een zekere nostalgie blijven bestaan ​​naar de volledig olie-periode op de markt forums, maar dat maakt ons niet uit.

Bovendien gaat het bedrijf Total zijn naam veranderen!
Begin februari 2021 maakte het management bekend dat het de naam wilde veranderen in TotalEnergies om te herstellen van de energietransitie. De transformatie zal in mei 2021 worden voorgesteld aan de algemene vergadering van aandeelhouders.
(Wikipedia)
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par ABC2019 » 28/02/21, 19:24

ENERC schreef:Het ruikt naar een schroeiplek voor de laatste verdedigers van alle olie/kolen/gas :)

Als u namens mij spreekt, verdedig ik helemaal niets. Ik zei alleen dat als we ze zouden kunnen vervangen, dit vanzelf zou gebeuren. We zullen zien of je voorspellingen uitkomen, zo ja, geweldig!
Afgezien daarvan verandert er niets aan het vervangen van olievoertuigen door elektrische voertuigen, zolang de elektriciteit voornamelijk uit fossiele brandstoffen bestaat. Als we afhankelijk zijn van zonne-energie, zou ik graag willen weten hoe we de voertuigen 's nachts moeten opladen. .. ????
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par eclectron » 28/02/21, 19:28

ABC2019 schreef:
eclectron schreef:En ik kan zijn reactie voorspellen op basis van desinformatie en liberale ontkenning.

droogtes bestonden vóór de opwarming van de aarde niet?

: Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
En ik kan zijn reactie voorspellen op basis van desinformatie en liberale ontkenning.

Nou, ik ben niet geïnteresseerd in pingpong met een doorboord brein.
Ik kan de hele uitwisseling van tevoren schrijven en het zal me bij voorbaat vervelen...
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par eclectron » 28/02/21, 19:35

ABC2019 schreef:
ENERC schreef:Het ruikt naar een schroeiplek voor de laatste verdedigers van alle olie/kolen/gas :)

Als u namens mij spreekt, verdedig ik helemaal niets. Ik zei alleen dat als we ze zouden kunnen vervangen, dit vanzelf zou gebeuren.

We zullen het nooit meer zo gemakkelijk kunnen doen als vandaag.
elke dag die verstrijkt, maakt de overgang moeilijker.
Hoogte winnen, de Bus....
en voor C zou ik niet beledigend willen zijn. : Mrgreen:

Tegenwoordig is het probleem puur financieel en ideologisch (TINA, kapitalisme)
Morgen zullen er nog meer hulpbronnen zijn.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Geen wetenschappelijke consensus over klimaatverandering




par ABC2019 » 28/02/21, 19:49

eclectron schreef:
ABC2019 schreef:
ENERC schreef:Het ruikt naar een schroeiplek voor de laatste verdedigers van alle olie/kolen/gas :)

Als u namens mij spreekt, verdedig ik helemaal niets. Ik zei alleen dat als we ze zouden kunnen vervangen, dit vanzelf zou gebeuren.

We zullen het nooit meer zo gemakkelijk kunnen doen als vandaag.
elke dag die verstrijkt, maakt de overgang moeilijker.

Ik begrijp niet echt waarom... en hoe langer we wachten, hoe meer technieken verbeteren. Windturbines of zonnepanelen zijn bijvoorbeeld nu veel efficiënter dan twintig jaar geleden (dat lost uiteraard de problemen van intermitterende programma's niet op).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten