Filosofie: global exterminate hij de man?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/12/06, 13:55

Interessante reflectie lees verder Onze plantinfo wat verder gaat dan alleen opwarming.

Lees ook de reacties onderaan de pagina...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
jeandb
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 13/03/05, 17:04

Re: Filosofie: zal de opwarming van de aarde de mensheid uitroeien




par jeandb » 07/12/06, 16:20

Christophe schreef:Het is een beetje futuristisch en cynisch zoals Topic, maar ik zou graag jullie verschillende meningen hierover willen weten. De vraag betreft a totale verdwijning van de menselijke soort vanwege (direct of indirect) van de opwarming die we zijn begonnen...

Wat mij betreft, denk ik dat, afgezien van zeer ernstige "spontane" weglopers, de menselijke soort (althans een heel klein deel) er altijd in zal slagen zich aan te passen... kijk eens waar het begon vanaf daar 30 jaar...

Aan de andere kant, als er nieuwe vormen van virulente besmettelijke ziekten zouden ontstaan... zou de deal anders zijn...


Zolang we niet bang genoeg zijn om te luisteren naar degenen die een oplossing hebben om het probleem op te lossen en we die niet toepassen, is dat omdat we moeten wachten tot we niet langer bang zijn om te gaan doen wat nodig is. moeten!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/12/06, 16:24

Geplaatst: 23 nov. 2006 04:50 Berichtonderwerp: Filosofie: zal de opwarming van de aarde de mens uitroeien?


Welke toekomst voor de menselijke soort? Welke toekomst voor de planeet? Dat waren de vragen die opkwamen tijdens de dialogen van de 25e eeuw die op 2006 november XNUMX door UNESCO's Office for Foresight werden georganiseerd.


Geloof jij in toeval? : Cheesy:

Beloofde spuug Ik was niet op de hoogte van deze conferentie toen ik Topic lanceerde... : Idee:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/12/06, 16:45

Christophe schreef:
Geplaatst: 23 nov. 2006 04:50 Berichtonderwerp: Filosofie: zal de opwarming van de aarde de mens uitroeien?


Welke toekomst voor de menselijke soort? Welke toekomst voor de planeet? Dat waren de vragen die opkwamen tijdens de dialogen van de 25e eeuw die op 2006 november XNUMX door UNESCO's Office for Foresight werden georganiseerd.


Geloof jij in toeval? : Cheesy:

Beloofde spuug Ik was niet op de hoogte van deze conferentie toen ik Topic lanceerde... : Idee:


Je wilt geen onderwerp plaatsen "Friday's Euro million figures", Christophe? : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten