Ecocide geprogrammeerd in La Clusaz

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
info74
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/04/21, 19:17
x 1

Ecocide geprogrammeerd in La Clusaz




par info74 » 06/04/21, 19:36

Laten we de vernietiging van een reservaat voor biodiversiteit vermijden.

De stad La Clusaz in de Aravis in de Haute-Savoie overweegt een project op een heuvelreservoir, bedoeld voor 1/3 om het dorp van drinkwater te voorzien, de overige 2/3 voor de productie van kunstsneeuw. De start van de werkzaamheden wordt aangekondigd in het najaar van 2021.
Het project zou worden gerealiseerd op het Beauregard-plateau, een juweel van de Aravis-vallei.

Water drinken is slechts een alibi om de neerwaartse spiraal van al het skiën ten koste van alles te verbergen.
Sneeuw meer en hoger om altijd meer en zelfs duurder te bouwen!

Verenigingen en groepen burgers van de Aravis proberen zich tegen dit project te verzetten.
Steun hen door hun petitie te ondertekenen en te delen, die in een week al 44000 handtekeningen heeft verzameld:

https://www.change.org/laclusaz-sauvonsbeauregard

Bedankt voor onze bergen!
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Ecocide geprogrammeerd in La Clusaz




par GuyGadeboisTheBack » 06/04/21, 19:38

Teken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Ecocide geprogrammeerd in La Clusaz




par Exnihiloest » 07/04/21, 21:40

Het amuseert me deze notie van "duurzame ontwikkeling" die in evenwicht wordt gehouden door de voorstanders van ecologisme.
In feite is het geen ontwikkeling die de groene mensen willen. Niets mag worden aangeraakt.
Het is de "blijvende stagnatie" die ze willen, een religie van contemplatie.
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten