Is diesel minder vervuilend dan benzine ??

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
peace_angelh
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/08/07, 10:52




par peace_angelh » 27/02/08, 23:18

Ja, dieselauto's worden nog steeds verkocht zonder roetfilters en EGR-klep /.

Hierdoor kan PSA, Renault vooral hun kleine diesel goedkoper, maar zeer vervuilend verkopen, vooral voor kleine deeltjes en de bekende benzopyrenen!

Het meest verbazingwekkende is dat de overheidspremie op "niet-vervuilende" auto's enkel gebaseerd is op de uitstoot van CO² en niet op deeltjes of NOx, die toch erg slecht zijn voor de gezondheid ...
:schok:
http://www.lefigaro.fr/automobile/2008/ ... giques.php
Beeld



In Frankrijk vertegenwoordigen dieselauto's in de regio Parijs tussen 2/3 en 3/4 van het verkeer, maar er is geen verbod of zelfs stimulans (het is zelfs het tegenovergestelde gezien de prijzen van SP98 ...)
Voor problemen met de volksgezondheid, het is al begonnen, en zelfs als het veel discreter is, is het niet (naar mijn mening) dichtbij om te stoppen: :(
Sorry voor de lage snelheid van tevoren: (ik kan de spoilerscan plaatsen als dat pbl oplevert).

Beeld

Beeld
[Spoiler]Beeld[/ Spoiler]
Beeld
[Spoiler]Beeld[/ Spoiler]
Beeld... :(

http://jean.louchet.free.fr/perso/diesel.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 28/02/08, 00:02

dank u peace_angelh voor al deze info.

Zoals ik al vaak heb gezegd forum en dat ik overvloedig "knock-out" was, ik constateer dat mijn voorspellingen worden bevestigd ...... en zullen helaas steeds meer worden bevestigd. :schok:

Ja, aangezien we ons alleen met CO2 willen bezighouden en verwaarloosbare vervuilende componenten op de grond als deeltjes willen beschouwen, rennen we rampzalig: kankers en cardiovasculaire, longziekten ... enz. Hebben dat niet klaar met groeien.

LPG, wat we ook zeggen, verdient de groene sticker die sinds 25 altijd op de voorruit van mijn R2000 LPG zit.

Diesel in de stad en nog steeds diesel, een schandaal van het type asbest in maat XXXXL voor een paar jaar en voor onze kinderen. Ze zullen geen pensioenprobleem hebben; misschien is dit wat onze leiders willen?

sample website http://jean.louchet.free.fr :

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, gaan consumptie en vervuiling niet samen, maar zijn ze tegenstrijdig:

Bij gelijk vermogen zal een motor die weinig verbruikt (en dus weinig CO2 produceert) meer vervuilend zijn (in termen van giftige producten) dan een motor die meer verbruikt!

Precies, het blijkt dat de dieselmotoren van personenauto's, waarvan we de deugden hebben geprezen (en nog steeds prijzen), en die eigenlijk vrij gematigd zijn in termen van CO2-productie, behoren tot de personenauto's, de belangrijkste schuldig

bijdrage aan het broeikaseffect (door de productie van organische microdeeltjes)
directe gezondheidseffecten (door dezelfde microdeeltjes met een benzeenkern, die we niet kunnen filteren, noch door katalysatoren, noch door deeltjesfilters)
Het zeer officiële AFSSE-rapport voorziet in Frankrijk, 30000 (dertigduizend) nieuwe jaarlijkse gevallen van kanker per jaar die vermeden zouden worden als alle motoren van dieselpersonenauto's zouden worden omgebouwd tot benzinemotoren! Het ietwat droge AFSSE-rapport is hier: http://jean.louchet.free.fr/perso/AFSSE ... esel_1.pdf), maar wat betreft de gezondheidseffecten, stel ik voor dat u altijd op mijn site kijkt, de pagina die al is geciteerd http://jean.louchet.free.fr/diesel wat een eerste idee geeft van de huidige ramp: long-, hersen-, eierstok-, leverkanker enz., om nog maar te zwijgen van tienduizenden of honderdduizenden minder ernstige maar vaak invaliderende aandoeningen met aanzienlijke economische kosten (astma , allergieën, etc.)
Daarom stellen we met een groep medische vrienden voor om de toekomstige "vervuilingssticker" niet te baseren op de productie van CO2 (wat gunstig zou zijn voor de meest vervuilende voertuigen!) Maar op de werkelijke productie van giftige moleculen.

In deze context zouden ‘benzine’ en ‘dieselmotoren’ gelijk worden behandeld, dat wil zeggen gemeten volgens dezelfde criteria, en niet van criteria die bevooroordeeld zijn ten gunste van de meest vervuilende motoren!

Japan heeft al praktisch geen diesel meer op zijn grondgebied, niet in principe maar om gezondheidsredenen. De Verenigde Staten hebben eindelijk de vervuilingskwesties serieus genomen en zijn van plan hetzelfde te doen. We vragen niet zoveel: het gaat er niet om mensen die de keuze voor diesel te goeder trouw hebben gestraft (die de eerste slachtoffers waren en die vaak geen keus hadden vanwege de huidig ​​belastingstelsel voor brandstof), maar niet langer de voorkeur geven aan de meest vervuilende motoren op nieuwe voertuigen.


het doet je huiveren !! Kom op meneer Boorlo, vertel ons alles wat u weet, hoe later het zal zijn, hoe moeilijker het zal zijn om de waarheid te herkennen en terug te trekken.

We doen hetzelfde als bij Tsjernobyl, asbest, gekke koeien, groeihormoon ..... enz ... de waarschuwers belemmeren en belemmeren de economische groei.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: Is diesel minder vervuilend dan benzine?




par Chatham » 28/02/08, 09:33

momotopo schreef:
- een andere collega die net kocht een Opel Astra 1,7 100 De CTDI van cv gegeven ADEME 138 CO2 g / km en deze gerangschikt licht groen C (een korte groene auto) bijna. Deze auto wordt door de fabrikant in gemengd rijden aan 5,1 l / 100 gegeven. Dit is de theorie, maar in de praktijk is de realiteit heel anders. Mijn collega heeft de neiging om een ​​zware voet en een extra-stedelijke route te hebben, realiseerde hij zich met 630 44 km liter diesel, die ons de 6,98 / 100 maakt.



Hij moet een heel erg zware voet hebben, want met mijn C2 benzine 1.4L 90pk met gerobotiseerde versnellingsbak (~ 150kg minder dan een astra) doe ik gemiddeld 5.8L / 100 en 4.8L bij 90km / h ... (gegeven bij 133 g / km Co²)
Om 6.5L / 100 te overschrijden, moet ik rijden door alle rapporten op 6000tr te trekken ... zoals diesel vooral interessant is op een zwaar voertuig ... veel minder op een lichte en aerodynamische ... : Cheesy:
0 x
peace_angelh
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/08/07, 10:52




par peace_angelh » 29/02/08, 23:51

En om te zeggen dat de bonus malus voorstander is van kleine dieselauto's die niet eens zijn uitgerust met het minste roetfilter.Het is echt onzin om alleen op CO² te vertrouwen om te zeggen dat een auto vervuilend is. .
Geen rekening gehouden met deeltjes en NOx, maar zeer schadelijk ... :( (en dan heb ik het niet eens over auto's uitgerust voor E85 die de staat als zeer "vervuilend" beschouwt omdat de staat ervan uitgaat dat deze auto's 100% van de tijd met SP98 rijden en dus meer CO² uitstoten! :schok: )

Het is incompetentie of het wordt met opzet gedaan omdat Frankrijk goed geplaatst is in de sector van kleine dieselvoertuigen zonder roetfilter ...
Vergeleken met bijvoorbeeld Duitse auto's ...

Dus het is slechts een verhaal over de autolobby, een afspraak tussen PSA, Renault, Total en de overheid ...

Maar wie financiert de strijd tegen al deze nieuwe vormen van kanker die over een paar jaar zullen verschijnen? Realiseert u zich de prijs die u moet betalen voor beveiliging?
Daar gaan we vierkant op een andere schaal dan asbest ...

Roken is verboden op openbare plaatsen, maar niet de minst dwingende maatregel tegen diesel! Integendeel ! de staat bevordert hun verkoop. In 2008 zal de dieselverkoop meer dan 85% van de verkoop van nieuwe auto's vertegenwoordigen, het is tijd om te doen zoals in Japan of Nederland en iets te doen om uit alle diesel in Frankrijk te komen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/03/08, 00:05

100% is het met je eens, maar blijkbaar zijn we hier slechts 2 forum overtuigd te zijn van de gevaarlijkheid van deze dieselvoertuigen.

Ik ging kijken op ebay om het aandeel gebruikte voertuigen te zien, bijvoorbeeld 406 stationwagen:
Ik vond er 2 in LPG, tien benzine en vijftig diesel (voornamelijk Hdi).

De Hdi is noodzakelijkerwijs erg aantrekkelijk: laag verbruik (6 l / 100 km), grote autonomie (1100 km), nervositeit, weinig lawaai ... enz. Op papier ... enige voordelen.

Hetzelfde benzinevoertuig (benzineverbruik: 8,5 l / 100); LPG-tank van 55 liter (verbruik: 10 l / 100; autonomie in LPG-modus: 500 km) ..... dan natuurlijk waarom LPG toch erg schoon voor de uitlaat (er is alleen '' om na duizenden km's naar de olie en de kaarsen te kijken om het te realiseren). : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/03/08, 05:23

Dag

Ik denk dat ze allebei vervuilende stoffen zijn, misschien meer diesel dan benzine, maar hier raken we een politieke kwestie
Europa en meer in het bijzonder de Franse auto-industrie, we investeren veel in onderzoek en verbetering van de dieselmotor (niet direct om het minder vervuilend te maken, maar vooral om het net zo aantrekkelijk te maken als de benzinemotor, nerveus en krachtig) , stiller, zuiniger, lichter ect ..
Met de zelfgenoegzaamheid van de regering die haar dieselbrandstof goedkoper verkoopt dan benzine.
de Franse auto-dieselindustrie blijft een markt in Frankrijk en in het aangrenzende land zal het de Amerikaanse markt niet penetreren, Mercedes verkoopt heel weinig diesel in Amerika, zelfs met de Smart in diesel weinig succes.

De oplossing is niet diesel versus benzine, maar helemaal elektrisch, ook al hebben alle landen nog niet de technologie om de stroom op een hernieuwbare manier te produceren, je moet klaar zijn met de elektrische auto, wat er ook geperfectioneerd en goed is focus ...
Ik vind het onderzoek een beetje verlegen voor de hele elektrische

De hybride oplossing is slechts een overgang, net als de marine in 1870 hielden de boten de zeilen en hadden ze stoommachines niet voor zuinigheid, maar voor gebrek aan betrouwbaarheid en vertrouwen.
Andre
0 x
peace_angelh
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/08/07, 10:52




par peace_angelh » 01/03/08, 07:33

Zeker, maar de elektrische of persluchtauto zal aankomen, maar er zullen veel obstakels zijn voor hun echte uiterlijk ...

Het is voldoende om de paar stations te zien die zijn uitgerust met LPG en die elk jaar afnemen ...

De auto- en olie- en economische lobby zijn zo krachtig dat het alles blokkeert wat niet genoeg geld oplevert, de elektrische auto levert een beetje geld op voor EDF en de dealer, maar het is echt niets vergeleken met bijvoorbeeld een dieselauto. ..

Maar om terug te keren naar 2008 denk ik dat het dringend is dat de staat een besluit neemt om kleine benzinemotoren in steden te begunstigen.
Zodra er niet genoeg wind is in Parijs, bereikt de fijnstof- en NOx-vervuiling kritische gezondheidsniveaus, ver boven de aanbevelingen van de WHO!

Japan heeft om gezondheidsredenen simpelweg de circulatie van VL Diesel-auto's in verschillende grote steden verboden.
In sommige Europese landen geldt dezelfde aanzienlijke boete jaarlijks voor dieselbezitters ... (het omgekeerde van Frankrijk!)

Waar wachten Frankrijk en Parijs op om actie te ondernemen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 01/03/08, 14:09

Japan heeft om gezondheidsredenen simpelweg de circulatie van VL Diesel-auto's in verschillende grote steden verboden.
In bepaalde Europese landen moet elk jaar dezelfde aanzienlijke boete worden betaald aan de eigenaren van Diesel ... (het omgekeerde van Frankrijk!)

Waar wachten Frankrijk en Parijs op om actie te ondernemen?

Heb je ooit nieuws over deze gevaren van diesel gezien of gelezen in de Franse media?

Ik geloof dat ik erover had gehoord in het "journal de la santé" op FR5, maar ik weet niet wanneer ... moet ik onderzoek doen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
peace_angelh
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 22/08/07, 10:52




par peace_angelh » 02/03/08, 11:59

De media zijn onwetend of hebben de opdracht gekregen om de bevolking niet bang te maken (een beetje zoals Tcharnobyl die Frankrijk nooit is overgestoken ...Beeld
)
Vrijwel het enige programma dat het dieselprobleem aan de kaak stelde, staat op de RMC-radio in "uw auto" op zondagochtend tussen 8u en 10u ... bijvoorbeeld:


http://stat3.cybermonitor.com/m/media/r ... 9h_rmc.mp3
http://www.rmc.fr/podcast/podcast.php?id=50&start=60

Een ander onderzoek naar microdeeltjes (benzopyrenen) van dieselmotoren:
http://www.info-systel.com/jbreton/toxi ... sel.fr.htm

https://www.econologie.com/file/environn ... icules.pdf
0 x
mopperde
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 07/11/07, 12:24
Plaats: Le Mans




par mopperde » 02/03/08, 18:54

Hallo iedereen,

Ik wilde je gewoon laten zien dat je niet alleen 2 bent om aan Diesel te denken, ik ben bij je ..... en zeker anders, maar bcp durft niet te praten!

Ik heb maar één argument, in tegenstelling tot al uw documentatie en uiterst interessante argumenten.

Mijn argument heeft betrekking op een ervaring die ik heb opgedaan toen ik bij Renault werkte. Ik deed T ° motorwatermetingen op een Master Diesel in de werkplaats toen een collega plezier had om de uitlaatgasafvoer door het raam van het voertuig te laten lopen, en ik was natuurlijk in Accel ( ongeveer 3000tr).
Ik bleef maar een paar seconden omdat het ademend was, en dat weerhield me er niet van om te hoesten als een patiënt, maar dat is niet veel vergeleken met de rest ... 2/3 dag na dag kreeg een loopneus met veel niezen, ik herinner me nog de ergste nacht van mijn leven, .... het kostte me bijna 3 tot 4 maanden om geen ademhalingsproblemen meer te hebben, maar sindsdien, zodra de geur van uitlaatgassen van een diesel naar mijn neusje komt, voel ik dezelfde symptomen die optreden ... bovendien werd ik extreem gevoelig voor pollenatie of temidden van chemicaliën waardoor ik nog steeds een eenmaal mijn neusje gezonken ...

Dus sommigen zullen dit argument gek vinden, van mijn kant stel ik voor dat je dezelfde ervaring hebt, namelijk een goede maaltijd met olie nemen en me je indrukken geven, hetzelfde gedaan met een essentie en na beoordeeld ...

Ik klaag bij alle dieselliefhebbers die ervan overtuigd zijn dat diesel van nature schoon en risicoloos is ... dat betekent niet dat ik benzine zonder meer goedkeur, maar dat ik er de voorkeur aan geef ...

Goed gevecht voor al diegenen die gewoon het beste voor zichzelf en hun kinderen willen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten