Woestijnen, CO2-vallen? kunst vanavond

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Woestijnen, CO2-vallen? kunst vanavond




par Christophe » 25/02/11, 18:25

Vanavond op Arte om 22:05 uur

Woestijnen: CO2-vallen?

Vrijdag 25 februari 2011 om 22 uur
herhaalt:
26.02.2011 om 10: 00
12.03.2011 om 05: 00
Woestijnen: CO2-vallen?
(Duitsland, 2010, 52mn)
HR

Het bestaan ​​van een ‘plantenhuid’ in droge gebieden zou het mogelijk maken de schade veroorzaakt door de klimaatverandering te beperken.

Onze planeet bestaat voor een derde uit woestijnen, savannes, steppen en andere gletsjergebieden. 30% van dit oppervlak, of meer dan 50 miljoen km2 (vijf keer zo groot als Europa), is bedekt met enorme stukken microvegetatie bestaande uit cyanophycea (blauwgroene algen of cyanobacteriën), chlorophyceae (groene algen), korstmossen en mos. Dit soort ‘plantenhuid’ wordt aangetroffen in gebieden die zo verschillend zijn als de ijskap van Groenland of de savanne van Queensland in Australië. Onderzoekers hebben echter opgemerkt dat deze ‘biologische korsten’ de eigenschap hebben stikstof en vooral CO2 vast te leggen. Volgens hen is het dringend nodig om ze te beschermen, of zelfs hun ontwikkeling te stimuleren in regio's waar woestijnvorming voortschrijdt.


http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broad ... =2011.html

De link naar de "minisite" wijst naar iets anders, voor jou ook?
Dernière édition par Christophe de 08 / 03 / 11, 14: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Aliciat87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/03/11, 11:10




par Aliciat87 » 08/03/11, 14:19

Hallo Christophe:

De oplossing die u naar voren brengt is zeer interessant en ik vind het zeer bemoedigend om te zien dat sommige mensen nog steeds om het milieu geven.

Ik wilde je even laten weten dat er momenteel een mooie oplossing is voor e-commerce en voor ons consumenten die eco-burgers willen worden. het is een milieuvriendelijke oplossing op een website en de aanpak bestaat uit het compenseren van de COXNUMX-uitstoot voor e-commerce en e-tailers. Hoe? in feite is het principe eenvoudig: “Voor elke aankoop wordt een boom geplant”. Naar mijn mening is het een ecologisch gebaar dat zowel praktisch als zichtbaar is.

Ik nodig u uit om de link te bezoeken www.boombuverte.com voor meer details

dank u
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten