De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 03/08/20, 15:20

Paul72 schreef:Didier, dit is geen persoonlijke strijd van het ego, maar een waarschuwing voor wat er voor onze ogen gebeurt, sommigen zoals ABC proberen nog steeds de realiteit te ontkennen manipuleer figuren om te proberen de twijfels over de realiteit van de aan de gang zijnde veranderingen weg te nemen.

Ik insinueer alleen twijfels over wat twijfelachtig is.

Ik heb de stijging van de gemiddelde temperatuur met ongeveer 1 ° C en van 1,5 ° C naar 2 ° C in Frankrijk niet in twijfel getrokken.

Ik zei net dat het de laatste paar jaar droog was geweest, en dat bewijst op zichzelf niet dat het te wijten is aan CR, of dat het erger zal worden.

Feit is dat als de gemiddelden voor neerslag in de loop van de tijd weinig bewegen, het de extremen zijn die combineren met de extreme temperaturen die veel sneller bewegen. Dit resulteert in eerdere en ernstigere droogtes in de landbouw wanneer deze zich voordoen. Ik heb nooit gezegd dat dat elk jaar het geval zou zijn !!

nee het is erger dan dat, er is geen bewijs dat er een neiging is om te verslechteren, en de laatste jaren zijn er geen bewijzen. Daarom zeg ik dat je opportunistisch gebruik maakt van natuurlijke variabiliteit. Maar je hebt gelijk, het is geen ego-ruzie, het zijn gewoon de wetenschappelijke feiten die ik me herinner.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Did67 » 03/08/20, 15:29

@Paul72

Ik heb het over een ego-strijd wanneer een multi-response post wordt beantwoord met een andere multi-response post ...

Er wordt dan een spel opgezet dat lijkt op tennis. We luisteren niet naar elkaar. We veranderen het denken van de ander niet - die niet luistert. Het is een oorlog van religie (van overtuigingen). Niemand hier - noch ben ik - in staat het complexe werk van vergelijkingen te begrijpen en te evalueren. Dus we zijn in het geloof. Niet in de wetenschap. Dit dient alleen als argument.

E = mc², ik weet niet hoe ik het moet verdedigen, aangezien ik strikt genomen niet in staat ben om Einsteins berekeningen te lezen, opnieuw te doen, enz. Ik zag de atoombommen (op tv). Ik zag kerncentrales. Ik weet dat de wiskunde klopt.

Maar als het resultaat niet wordt gezien - stel dat niemand ooit een atoombom, kernreactor, enz. Heeft gemaakt - zou eerlijkheid me dwingen te zeggen: ik geloof Einstein of ik geloof Einstein niet. Beide zijn overtuigingen.

Klimaatverandering, we zitten tussen de twee in: met enorme variaties volgens de plaatsen, volgens de jaren, waardoor onze percepties ons 'bedriegen' (ik noem het over de droogte in de Elzas: de cijfers bevestigen niet - liever nog niet, denk ik! - mijn gevoelens!

Ten slotte hebben mijn conferenties enz. Mij één ding geleerd, essentieel voor mij: we moeten het recht om te sterven idioten over te laten aan degenen die tegen onze argumenten zijn. Voor mij is dit iets dat de waarde heeft van constitutioneel recht. Anders zijn we meedogenloos therapeutisch. Als uitvloeisel daarvan is het duidelijk het recht om dom te sterven ten opzichte van de ander!
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 03/08/20, 18:18

Did67 schreef:E = mc², ik weet niet hoe ik het moet verdedigen, aangezien ik strikt genomen niet in staat ben om Einsteins berekeningen te lezen, opnieuw te doen, enz. Ik zag de atoombommen (op tv). Ik zag kerncentrales. Ik weet dat de wiskunde klopt.

interessant als vergelijking. In werkelijkheid weet je niet hoe een bom of een kerncentrale E = mc bewijst2 (het zou nodig zijn dat je controleert of het vrijkomen van energie ook een variatie in massa veroorzaakt ∆m = ∆E / c2 maar je weet het niet, zelfs niet na het zien van de foto's).
Het enige dat je jezelf vertelt, is dat als mensen in staat zijn om dit soort technische prestatie te bereiken, ze hun spullen kennen en daarom kun je ze vertrouwen.

Het argument is acceptabel .. op voorwaarde dat je een technisch talent hebt om naar te kijken! maar waar is dan de "technische bekwaamheid" van klimatologen "?

je gaf een bepaald aantal grafieken voor Frankrijk, oké ... en waar zijn de voorspellingen van de modellen om ze te vergelijken? nergens ! een goede wetenschappelijke theorie is er een die resultaten zo nauwkeurig voorspelt dat het niet toevallig kan zijn. En om een ​​bom te laten ontploffen of een energiecentrale te laten draaien, moet je nog veel parameters beheersen.

Waar is het "klimatologische vermogen" nu op gebaseerd? gewoon op een vage toespraak dat het zeker problemen zal veroorzaken, en dat plotseling elk probleem dat zich voordoet ter bevestiging wordt genomen. Maar dat is geen prestatie. Dit is zelfs wat astrologen elk jaar doen: veel verschillende rampen voorspellen, en alleen de catastrofes selecteren die gebeuren. En hoe meer we voorspellen, hoe groter de kans dat het wordt bevestigd. Dit is de BA BA van alle valse wetenschap.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Did67 » 03/08/20, 19:04

Doei! CQFD ... Zonder minachting voor autistische mensen, zou je het eens moeten bekijken.

Ik zal je maar één ding laten zien, niets meer: ​​de stijging van de gemiddelde temperaturen op het station Strasbourg-Entzheim is statistisch verifieerbaar en geverifieerd. Maar niet de droogte (afname van de totale jaarlijkse neerslag - daar heb ik geen kwartaalzuivering: elders, op andere stations, zijn er zomerdalingen, terwijl het totaal weinig varieert). Ik heb het niet met je over de toekomst. Ik heb het met je over wat er al is.

U kunt struisvogel en ontkennen. Neem toch Biafine, je krijgt roodheid in je kont! Voor mij, in Straatsburg, de opwarming stel ik mezelf niet de vraag "hoe zit het in 2050?" Ik bevestig dat er opwarming van de aarde is, dat de ETP (plant water behoefte) al is toegenomen, dat het aantal vorstdagen al aanzienlijk is afgenomen, dat het aantal zomerdagen al is toegenomen. Dit alles is statistisch significant!

U gebruikt een metafoor, wat misschien jammer is. Zoals elke metafoor heeft het zijn grenzen. Het is nooit een "demonstratie". Het is een poging om een ​​idee beter uit te drukken door middel van pijnstilling. Beantwoord de stof: is er opwarming van de aarde of niet op het station Straatsburg-Entzheim?

Maar je hebt zeker gelijk !!! U bent er zeker van !!! Dus niets meer te zeggen. Het is al teveel tijdverspilling.

Ik laat het daar achter. Autisme, ik weet niet hoe ik het moet genezen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 03/08/20, 19:35

Did67 schreef:Doei! CQFD ... Zonder minachting voor autistische mensen, zou je het eens moeten bekijken.

Ik zal je maar één ding laten zien, niets meer: ​​de stijging van de gemiddelde temperaturen op het station Strasbourg-Entzheim is statistisch verifieerbaar en geverifieerd. Maar niet de droogte (afname van de totale jaarlijkse neerslag - daar heb ik geen kwartaalzuivering: elders, op andere stations, zijn er zomerdalingen, terwijl het totaal weinig varieert). Ik heb het niet met je over de toekomst. Ik heb het met je over wat er al is.

Je kunt struisvogel zijn en ontkennen.

nou precies, ik ontkende niets van alles wat je daar zegt. De stijging van de gemiddelde temperatuur lijkt mij goed te zijn bevestigd. Maar niet de toename van de droogte, die alleen de laatste jaren betreft en waarvan niet kan worden uitgesloten dat deze het gevolg is van een natuurlijke fluctuatie. We zeggen hetzelfde, nietwaar?

Neem toch Biafine, je krijgt roodheid in je kont! Voor mij, in Straatsburg, de opwarming stel ik mezelf niet de vraag "hoe zit het in 2050?" Ik bevestig dat er opwarming van de aarde is, dat de ETP (plant water behoefte) al is toegenomen, dat het aantal vorstdagen al aanzienlijk is afgenomen, dat het aantal zomerdagen al is toegenomen. Dit alles is statistisch significant!

U gebruikt een metafoor, wat misschien jammer is. Zoals elke metafoor heeft het zijn grenzen. Het is nooit een "demonstratie". Het is een poging om een ​​idee beter uit te drukken door middel van pijnstilling. Beantwoord de stof: is er opwarming van de aarde of niet op het station Straatsburg-Entzheim?

Maar je hebt zeker gelijk !!! U bent er zeker van !!! Dus niets meer te zeggen. Het is al teveel tijdverspilling.

Ik laat het daar achter. Autisme, ik weet niet hoe ik het moet genezen.

Ik antwoord duidelijk: ja, uw gegevens laten een opwarmingstrend zien (een stijging van de gemiddelde temperatuur), maar geen neiging tot toenemende droogte. Ik zie niet in hoe het "autistisch" is, ik hoor je vraag en ik beantwoord hem.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 04/08/20, 09:19

Ik heb al duidelijk geantwoord met betrekking tot de jaarlijkse neerslag: alles staat goed uitgelegd op de site van Météo-France, ga eens kijken er is voldoende dossier over het onderwerp, het is zeer informatief en beter uitgelegd in drie woorden.
En u kunt uw eigen mening hierover vormen, want zo eenvoudig is het niet.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 04/08/20, 10:09

Paul72 schreef:Ik heb al duidelijk geantwoord met betrekking tot de jaarlijkse neerslag: alles staat goed uitgelegd op de site van Météo-France, ga eens kijken er is voldoende dossier over het onderwerp, het is zeer informatief en beter uitgelegd in drie woorden.
En u kunt uw eigen mening hierover vormen, want zo eenvoudig is het niet.


ja, en wat is dan het punt dat u wilt verdedigen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 05/08/20, 16:44

Did67 schreef:... ik bevestig dat er opwarming van de aarde is, dat de ETP (plant water behoefte) al is toegenomen, dat het aantal vorstdagen al aanzienlijk is afgenomen, dat het aantal zomerdagen al is toegenomen . Dit alles is statistisch significant!
...

"Statistisch significant" maar alleen plaatselijk. Het is daarom geen element dat voorstander is van "opwarming van de aarde". Maar laten we toegeven. Dit wordt nauwelijks betwist, er is een "zekere opwarming".
Van daaruit om te beweren dat er een 'klimaatnoodsituatie' zou komen om het te voorkomen, met veel apocalyptische langetermijnvoorspellingen terwijl ze zelfs op korte termijn onjuist zijn, en vrome wensen over een mogelijke menselijke actie op het klimaat, wat meer is, zonder bijkomende schade die superieur is aan de hypothetische van niets doen, dat is eerder de vraag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 06/08/20, 08:32

Het lijkt me niet ingewikkeld om te begrijpen dat bij constante gemiddelde regenval (laten we zeggen ruim over het decennium) en stijgende gemiddelde temperaturen (vooral in de zomer bovendien), met intensere hittegolven, dat landbouwdroogtes zijn en zullen blijven voorkomen. ook gemiddeld steeds vroeger en intenser worden. Het is bijna duidelijk!

Dit is precies wat wordt waargenomen op de lange termijn, en klimaatvoorspellingen gaan allemaal, zonder uitzondering, naar een verslechtering in de komende decennia voor Frankrijk als we ons aan ons land houden. En vraag mij niet naar een bron, ga zelf maar kijken op de reeds aangegeven site, goed uitgelegd. U kunt zelfs per regio de prognose van de te verwachten veranderingen hebben.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 06/08/20, 08:42

http://www.meteofrance.fr/climat-passe- ... r/climathd

Voor het komende klimaat duidt dit duidelijk op een verslechtering van de droogte van het terrein, bijna overal. Voor de periode 1959-2009 is het niet zo duidelijk voor droogtes, het hangt af van de regio's, bijvoorbeeld in de Elzas niets significant, maar in Lorraine wel.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten