De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par evaluatie » 19/04/20, 17:57

ABC2019 schreef:Het is alleen maar om je te vertellen dat het absoluut niet voor de hand ligt dat een toename van de temperatuur de excursies ten opzichte van het gemiddelde verhoogt, op fysieke argumenten.

Het zijn wiskundige, geen fysieke "argumenten".
Zeker de eerste bron is zonnestraling, dan stralingsforcering maar zeer snel resulteert dit in convectie.
De atmosfeer, de oceanen zijn voornamelijk alleen convectie.
Fysiek gezien is het vrij intuïtief om te denken dat hoe meer je verwarmt, hoe meer je roert en hoe meer je de atmosfeer verstoort.
Storingen die kunnen leiden tot extremere lokale verwarming.
Dit is fysiek ... en zonder wiskunde.


ABC2019 schreef:"Officiële" toespraak ", sékoissa? de laatste versie van de instructies van het Politburo? sorry dat ik het niet lees, ik ben tevreden met de bekende wetenschappelijke resultaten, die vol grote onzekerheden zitten (wat niet abnormaal is gezien de complexiteit van het systeem, het is geen verwijt).

Net als Monsieur Jourdain proza ​​je zonder het te weten, je bent tevreden met bekende wetenschappelijke resultaten, wat niets anders is dan officiële toespraak, in tegenstelling tot klimato-sceptici.

ABC2019 schreef:Ik maak opmerkingen die ik eerlijk vind, om eerlijk te zijn. Dat is alles.

Ik zie niet in wat eerlijk is om een ​​observatievenster te verkleinen om niets meer te zien en het te zeggen alsof het een resultaat is?
Net zoals ik niet zie wat eerlijk is over het focussen op thermische straling als het om ons gaat, is convectie die warmte naar punten op de wereld brengt, waar het niet zo vaak ging, eerder.

Je overtuigt alleen jezelf.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 19/04/20, 20:00

evaluatie schreef:
ABC2019 schreef:Het is alleen maar om je te vertellen dat het absoluut niet voor de hand ligt dat een toename van de temperatuur de excursies ten opzichte van het gemiddelde verhoogt, op fysieke argumenten.

Het zijn wiskundige, geen fysieke "argumenten".
Zeker de eerste bron is zonnestraling, dan stralingsforcering maar zeer snel resulteert dit in convectie.
De atmosfeer, de oceanen zijn voornamelijk alleen convectie.
Fysiek gezien is het vrij intuïtief om te denken dat hoe meer je verwarmt, hoe meer je roert en hoe meer je de atmosfeer verstoort.
Storingen die kunnen leiden tot extremere lokale verwarming.
Dit is fysiek ... en zonder wiskunde.

natuurkunde zonder wiskunde is geen goede natuurkunde :).
Uw intuïties zijn zeer twijfelachtig; je hebt het onderwerp al veranderd door te zeggen "hoe meer we de atmosfeer verstoren", hoe noem je "de atmosfeer verstoren? kouder.) En we hadden het over temperatuurschommelingen ten opzichte van het gemiddelde. Nogmaals, ik denk dat de variabiliteit in het noordpoolgebied, waar het veel kouder is, groter is dan in de tropen.
Een ander aspect is bovendien dat volgens alle modellen de opwarming in het noordpoolgebied belangrijker is dan in de evenaar, daarom is de thermische gradiënt volgens de breedtegraad minder sterk. Het is dus helemaal niet duidelijk dat het de agitatie van de atmosfeer verhoogt, wat in feite te wijten is aan het temperatuurverschil van het ene punt naar het andere (een atmosfeer isotherm stabiel zou zijn, ongeacht de temperatuur!).

Net als Monsieur Jourdain proza ​​je zonder het te weten, je bent tevreden met bekende wetenschappelijke resultaten, wat niets anders is dan officiële toespraak, in tegenstelling tot klimato-sceptici.

dat is een media-, politiek en journalistiek discours, ik weet niet hoe je een klimaatscepticus definieert. Ik ken alleen degenen die goede wetenschap doen, en degenen die gemiddelde of zelfs slechte wetenschap doen, en ik kan je vertellen dat we het probleem, nadat we het een beetje hebben bekeken, in alle kampen vinden.


ABC2019 schreef:Ik maak opmerkingen die ik eerlijk vind, om eerlijk te zijn. Dat is alles.

Ik zie niet in wat eerlijk is om een ​​observatievenster te verkleinen om niets meer te zien en het te zeggen alsof het een resultaat is?

Ik heb het observatievenster niet "verkleind", ik nam het venster dat dateert van het laatste record in april, dat dateert van 20 jaar, om te zeggen dat er tussen de twee geen gemiddelde opwarming was waargenomen, en daarom kan het feit dat je na 20 jaar een record heeft gebroken heel goed te wijten zijn aan een simpele toeval en natuurlijke variabiliteit, die ook records oplevert, voor het geval je het negeert. (bijvoorbeeld : https://www.futura-sciences.com/science ... ion-78987/ De Betelgeuse-ster ervoer de grootste afname in helderheid ooit waargenomen, maar aangezien het 650 lichtjaar verwijderd is, gebeurde het 650 jaar geleden en heeft de mens er niets mee te maken. :) ).
Net zoals ik niet zie wat eerlijk is over het focussen op thermische straling als het om ons gaat, is convectie die warmte naar punten op de wereld brengt, waar het niet zo vaak ging, eerder.

Je overtuigt alleen jezelf.

Ik heb niets geprobeerd te bewijzen, ik heb je net verteld dat hij heel goed argumenten kan hebben die indruisen tegen wat je me vertelt, en je lijkt niet genoeg diepgaande kennis van het onderwerp te hebben om dat ik je op je woord neem.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par evaluatie » 19/04/20, 20:09

Als je wilt ... zolang je geen moeite doet om te begrijpen ... Ik trek me terug, dit is geen oneerlijkheid : Mrgreen:
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 19/04/20, 20:38

evaluatie schreef:Als je wilt ... zolang je geen moeite doet om te begrijpen ... Ik trek me terug, dit is geen oneerlijkheid : Mrgreen:

als ik klaar ben om alles te bespreken, begrijp ik niet wat, bedoel je?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ENERC » 29/04/20, 19:03

April 2020 wordt de 3e heetste april in Frankrijk sinds 1900, maar ook de 11e maand op rij warmer dan normaal - een recordreeks! (Bron Meteovilles)

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 29/04/20, 20:40

ENERC schreef:April 2020 wordt de 3e heetste april in Frankrijk sinds 1900, maar ook de 11e maand op rij warmer dan normaal - een recordreeks! (Bron Meteovilles)

Beeld


Volgens Météo-France was de start van het jaar tot nu toe de heetste ooit in Frankrijk, een nationale afwijking van 3,6 graden. En de komende drie maanden zullen naar verwachting nog steeds warmer zijn dan gemiddeld in het algemeen.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ENERC » 05/06/20, 19:28

Heetste mei ooit

De Europese dienst voor klimaatverandering Copernicus zegt dat de afgelopen 0,7 maanden het heetste lopende jaar ooit is geweest, met XNUMX ° C boven normaal.
Mei was 0,63 ° C warmer dan gemiddeld 1981-2010 (niet het gemiddelde van de vorige eeuw!).
Beeld
Beeld

Bron: https://climate.copernicus.eu/surface-a ... e-may-2020
1 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 05/06/20, 23:07

De laatste cijfers over de waarschijnlijkheid dat de opwarming van de aarde voornamelijk antropogeen is: https://www.sciencesetavenir.fr/nature- ... 1591348087
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 05/06/20, 23:25

Paul72 schreef:De laatste cijfers over de waarschijnlijkheid dat de opwarming van de aarde voornamelijk antropogeen is: https://www.sciencesetavenir.fr/nature- ... 1591348087

wie blijft beweren dat de mens niet op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 06/06/20, 08:01

De 2 tintins: Hoe wil je dat we je serieus nemen, als voor bepaalde onderwerpen of je zekerheden onwankelbaar zijn, gebruik je dezelfde vooroordelen als die je bij anderen aan de kaak stelt.
Ik zou geen details geven. : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten