De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 14/04/20, 07:37

Paul72 schreef:om terug te komen op het onderwerp opwarming van de aarde, we gaan naar een elfde maand op rij boven de gemiddelde temperatuur in Frankrijk, gezien de temperaturen deze maand (we zouden liever dicht bij een maand mei zijn als de prognoses worden bevestigd) voor de komende 15 dagen)
Wordt vervolgd ...

we kunnen zien hoe dit het grootste probleem van de bevolking is ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 14/04/20, 10:16

ABC2019 schreef:
Paul72 schreef:om terug te komen op het onderwerp opwarming van de aarde, we gaan naar een elfde maand op rij boven de gemiddelde temperatuur in Frankrijk, gezien de temperaturen deze maand (we zouden liever dicht bij een maand mei zijn als de prognoses worden bevestigd) voor de komende 15 dagen)
Wordt vervolgd ...

we kunnen zien hoe dit het grootste probleem van de bevolking is ...


Hoe verrassend het ook mag lijken, we hebben mensen nog nooit zo bezorgd gevoeld als sinds de Coronavirus-crisis. ook al staat het op dit moment op de voorgrond, het onderwerp is in ieders gedachten, we praten er niet eens zoveel over als de grote economische en sociale crisis die we gaan doormaken (of die we al nemen)
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 14/04/20, 12:15

ABC2019 schreef:we kunnen zien hoe dit het grootste probleem van de bevolking is ...

"We" zien alleen het puntje van zijn neus.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 14/04/20, 12:42

Paul72 schreef:
ABC2019 schreef:
Paul72 schreef:om terug te komen op het onderwerp opwarming van de aarde, we gaan naar een elfde maand op rij boven de gemiddelde temperatuur in Frankrijk, gezien de temperaturen deze maand (we zouden liever dicht bij een maand mei zijn als de prognoses worden bevestigd) voor de komende 15 dagen)
Wordt vervolgd ...

we kunnen zien hoe dit het grootste probleem van de bevolking is ...


Hoe verrassend het ook mag lijken, we hebben mensen nog nooit zo bezorgd gevoeld als sinds de Coronavirus-crisis. ook al staat het op dit moment op de voorgrond, het onderwerp is in ieders gedachten, we praten er niet eens zoveel over als de grote economische en sociale crisis die we gaan doormaken (of die we al nemen)


waar heb je die conclusie uit getrokken?

wat het vooral laat zien, is dat we niet weten hoe we de uitstoot van. CO2 zonder een enorme economische crisis die de allerarmsten op de eerste plaats zet!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 14/04/20, 12:44

GuyGadebois schreef:
ABC2019 schreef:we kunnen zien hoe dit het grootste probleem van de bevolking is ...

"We" zien alleen het puntje van zijn neus.

Het maakt me aan het lachen dat je een discours verdedigt dat losstaat van de realiteit, alleen gedragen door intellectuele elites die je doet alsof je ergens anders van verafschuwt!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 14/04/20, 13:24

ABC2019 schreef:het maakt me aan het lachen ...

Lach. Je moet lachen. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ENERC » 15/04/20, 13:46

Het eerste kwartaal van het jaar was het warmste dat ooit in Europa is waargenomen met een afwijking van + 3,2 ° C in vergelijking met het normale van de 20e eeuw. Het oude record stond in 1990. (via @NOAA)

Beeld
We hebben het oude record verbroken. : Mrgreen: : Mrgreen:

JA DAT KUNNEN WE


Het is fantastisch. Doe nog een poging en we laten de 4 ° C scheten. Ik denk dat het dringend is om de luchtvaartmaatschappijen te redden, miljarden euro's te injecteren om dit record zo snel mogelijk te verbreken.

Nou ja + 3.2 ° C in Europa over 3 maanden. De doelstelling van 2 ° C wordt al op de continenten gekookt. Bovendien heeft het een maand niet geregend.
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 15/04/20, 17:49

ENERC schreef:
Het eerste kwartaal van het jaar was het warmste dat ooit in Europa is waargenomen met een afwijking van + 3,2 ° C in vergelijking met het normale van de 20e eeuw. Het oude record stond in 1990. (via @NOAA)

Beeld
We hebben het oude record verbroken. : Mrgreen: : Mrgreen:

JA DAT KUNNEN WE


Het is fantastisch. Doe nog een poging en we laten de 4 ° C scheten. Ik denk dat het dringend is om de luchtvaartmaatschappijen te redden, miljarden euro's te injecteren om dit record zo snel mogelijk te verbreken.

Nou ja + 3.2 ° C in Europa over 3 maanden. De doelstelling van 2 ° C wordt al op de continenten gekookt. Bovendien heeft het een maand niet geregend.

maar als ik deze grafiek zie, lijkt het erop dat de vorige dateert van 20 jaar geleden, en er is een zeer grote variabiliteit ... moeilijk met het oog te zien of er al 20 jaar echt een aanzienlijke opwarming is geweest. Het heeft een maand niet geregend, maar de winter was erg regenachtig en laadde de watertafels goed op, en in maart was het koud, - 10 ° C onder het normale seizoen en ik vuurde de begin van opsluiting ... kortom, moeilijk te onderscheiden weer en klimaat.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Paul72 » 15/04/20, 21:25

ABC2019 schreef:maar als ik deze grafiek zie, lijkt het erop dat de vorige dateert van 20 jaar geleden, en er is een zeer grote variabiliteit ... moeilijk met het oog te zien of er al 20 jaar echt een aanzienlijke opwarming is geweest. Het heeft een maand niet geregend, maar de winter was erg regenachtig en laadde de watertafels goed op, en in maart was het koud, - 10 ° C onder het normale seizoen en ik vuurde de begin van opsluiting ... kortom, moeilijk te onderscheiden weer en klimaat.


: Lol: : Lol: : Lol:
Ga ongeveer 2 meter van het scherm terug en kijk naar de kleuren: zelfs met het oog kunnen we direct zien dat de afgelopen dertig jaar het eerste kwartaal bijna altijd boven (en vaak zeer grotendeels) het gemiddelde van dertig voorgaande jaren.
Dit zijn niet een paar zeer stipte gelei die voldoende zijn om drie maanden uitzonderlijke zoetheid te compenseren. De variabiliteit, zelfs een 6-jarig kind zou zien dat het de neiging heeft om grotendeels toe te nemen, en geen lambda.

PS: Ik heb echt een kind bij de hand gevraagd waar hij de heetste jaren zag, hij omringde me spontaan de afgelopen dertig jaar ... geweldig toch? : Mrgreen:
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 15/04/20, 23:43

Paul72 schreef:
ABC2019 schreef:maar als ik deze grafiek zie, lijkt het erop dat de vorige dateert van 20 jaar geleden, en er is een zeer grote variabiliteit ... moeilijk met het oog te zien of er al 20 jaar echt een aanzienlijke opwarming is geweest. Het heeft een maand niet geregend, maar de winter was erg regenachtig en laadde de watertafels goed op, en in maart was het koud, - 10 ° C onder het normale seizoen en ik vuurde de begin van opsluiting ... kortom, moeilijk te onderscheiden weer en klimaat.


: Lol: : Lol: : Lol:
Ga ongeveer 2 meter van het scherm terug en kijk naar de kleuren: zelfs met het oog kunnen we direct zien dat de afgelopen dertig jaar het eerste kwartaal bijna altijd boven (en vaak zeer grotendeels) het gemiddelde van dertig voorgaande jaren.

Natuurlijk heb ik net gezegd dat we niet echt hebben gezien dat het al 20 jaar opwarmt, dit is niet tegenstrijdig.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten