De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 08/03/20, 21:42

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:. En als ik mijn tank met biogas vul, is het nul fossiel.


Ah, je vult je tank met biogas? Het is nieuw?

Nee, ik heb je er al over verteld, ik heb zelfs gezegd dat ik er per kilo 15 cent meer voor heb betaald. Als je wilt tieren, moet je volgen!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 08/03/20, 23:59

ABC2019 schreef:Ik speel niet dom, en ik beschouw mensen niet als idioten, ik zou gewoon willen begrijpen wat we ons echt voorstellen zonder fossielen, want alle samenlevingen zonder fossielen die ik ken, historisch of geografisch, hebben een standaard van het leven vergelijkbaar met de Middeleeuwen (zelf niet erg verschillend van het Neolithicum in feite).
Zeker is dat zonder mentaliteitsverandering, door tegelijkertijd te willen: nul kernenergie en organisch voor iedereen, het volkomen utopisch is.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 09/03/20, 02:15

Het goede nieuws van Copernicus https://climate.copernicus.eu/climate-bulletins
Afgelopen winter (december 2019 tot februari 2020) was veruit de warmste ooit gemeten in Europa. Met aanhoudend zacht weer in Europa, met name in het noorden en oosten, was de gemiddelde temperatuur bijna 1,4°C warmer dan de vorige warmste winter, 2015/16;

We hadden de heetste januari ooit gemeten in Europa, met temperaturen die 3,1 graden Celsius boven de basislijn van 1981-2010 lagen.

Afgelopen maand was de op één na heetste februari ooit gemeten, zowel wereldwijd als in Europa. De temperaturen waren het hoogst boven het gemiddelde in een groot gebied dat een groot deel van Europa, Siberië en Centraal-Azië besloeg, en in West-Antarctica en waren gemiddeld het laagst in Noord-Alaska;
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/03/20, 04:46

GuyGadebois schreef:Nul fossielen, nul kernenergie, nul chemicaliën, nul vervuiling is een IDEAAL om te bereiken, een ABSOLUUT om naar te streven, een UTOPIA... is dat duidelijker?

nee, als het een ideaal was, zou je om te beginnen al lang geleden van je computer af zijn, en zou je het milieu niet vervuilen forum, Ik denk niet dat het essentieel is voor het leven. En je auto op biogas, die is niet gebouwd zonder fossiele brandstoffen, en een auto is ook niet essentieel voor het leven.

Het is geen "ideaal", het is een claim vol hypocrisie; en mijn vraag ging niet over hypocriete "idealen", maar over realiteiten. U zei dat u niets geeft om de ministers van ecologie die naar de Malediven gaan of die tweede huizen hebben in de 4 hoeken van Frankrijk, maar in principe is uw houding niet anders, u legt gewoon de lat waar u wilt overwegen u beter dan zij, dat is alles.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/03/20, 04:47

izentrop schreef:Het goede nieuws van Copernicus https://climate.copernicus.eu/climate-bulletins
Afgelopen winter (december 2019 tot februari 2020) was veruit de warmste ooit gemeten in Europa. Met aanhoudend zacht weer in Europa, met name in het noorden en oosten, was de gemiddelde temperatuur bijna 1,4°C warmer dan de vorige warmste winter, 2015/16;

We hadden de heetste januari ooit gemeten in Europa, met temperaturen die 3,1 graden Celsius boven de basislijn van 1981-2010 lagen.

Afgelopen maand was de op één na heetste februari ooit gemeten, zowel wereldwijd als in Europa. De temperaturen waren het hoogst boven het gemiddelde in een groot gebied dat een groot deel van Europa, Siberië en Centraal-Azië besloeg, en in West-Antarctica en waren gemiddeld het laagst in Noord-Alaska;

Het is u niet ontgaan dat het grootste probleem dat de wereld op dit moment in beroering brengt, echter niet is geweest dat het een paar graden warmer is geweest dan het jaar ervoor (wat sinds de forcing praktisch niet is toegenomen, niets te maken heeft met CO2 maar met een natuurlijke variabiliteit op korte termijn die hoe dan ook op elk moment had kunnen gebeuren, zelfs zonder het effect van CO2).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par ABC2019 » 09/03/20, 04:52

GuyGadebois schreef:(En de andere c.. die al sinds mijn eerste bericht in een lus zit...)
En altijd deze minachtende en indirecte aanvallen. Zijn handelsmerk. Beeld"Koning van hypocrisie".

grappig. Hypocrisie is integendeel niet wanneer je "idealen" tentoonspreidt en je echte leven heel anders is (zoals een bepaalde voormalige kandidaat voor het burgemeesterschap van Parijs?)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par realistische ecologie » 09/03/20, 19:13

Opwarming van de aarde: nieuws dat botst in maart 2020.

1] Winter 2019-2020 de warmste ooit gemeten in Frankrijk
2 ] In Frankrijk, sluiting van reactor nr. 1 van Fessenheim (900 MW)
3] In Duitsland, ingebruikname gepland voor 2020 van de 1 MW kolencentrale in Datteln

Gezien 2 en 3 kunnen we er zeker van zijn dat de nieuwe 1 snel achterhaald zal zijn.

Ik had graag gelezen:
- Duitsland sluit zijn kolen- en bruinkoolcentrales (het is niet genoeg om te beloven)
- Frankrijk opent een nieuwe kerncentrale.
- De dreiging van de opwarming van de aarde neemt af.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par GuyGadebois » 09/03/20, 19:15

ABC2019 schreef:grappig. Hypocrisie is integendeel niet wanneer je "idealen" tentoonspreidt en je echte leven heel anders is (zoals een bepaalde voormalige kandidaat voor het burgemeesterschap van Parijs?)

Ik probeer zo goed mogelijk aan te sluiten bij mijn idealen. Als je niet alleen woont, is het niet altijd gemakkelijk, maar ik doe wat ik kan.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 09/03/20, 21:48

ABC2019, Je schrijft:
nee, als het een ideaal was, zou je om te beginnen al lang geleden van je computer af zijn, en zou je het milieu niet vervuilen forum, Ik denk niet dat het essentieel is voor het leven.

Een redelijk gebruik van de computer om berichten te verspreiden die consumentenexces afleiden, zou door hun vermenigvuldigende effecten waarschijnlijk een veel groter positief effect hebben dan een individuele onthouding zonder enige betekenis. Het naar voren gebrachte argument van een vermeende hypocrisie moet worden geclassificeerd als een "to quoque" drogreden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 09/03/20, 21:59

GuyGadebois schreef:...
Ik probeer zo goed mogelijk bij mijn idealen te passen...

Nou, ze moeten niet hoog mikken, te oordelen naar je methoden hier.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten