De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 25/08/18, 02:58

Ik vertaal niet, het is te laat: https://www.nasa.gov/image-feature/godd ... ld-on-fire

wereldbranden-08232018.jpg
worldfires-08232018.jpg (156.07 KiB) 3311 keer bekeken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 25/08/18, 14:46

We moeten arme Afrikanen helpen om te stoppen met slash-and-burn-landbouw en hun praktijken te veranderen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 26/08/18, 20:04

Het zou al te laat zijn om het te voorkomen (link al geplaatst maar niet de video)


Een nieuwe aanwijzing die niet goed voor ons is
Deze maand barstte een beroemd onbreekbaar deel van de Noordpool twee keer, voor het eerst in de geschiedenis, aldus het Britse dagblad The Guardian.

Veel experts rekenden erop dat dit deel, het oudste en meest solide van dit continent, bestand zou zijn tegen de komende temperatuurstijgingen. https://news.konbini.com/post/couche-ar ... n-fissurer
1 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Bardal » 26/08/18, 20:43

Nou ja, de klimaatsituatie zou wel eens veel ernstiger kunnen zijn dan wat de verschillende door het IPCC gepubliceerde scenario's ons vertellen; niet in termen van de beschreven verschijnselen (die we al langer kennen), maar in termen van timing. De "kanteling" van het klimaat zou veel eerder kunnen optreden dan te voorzien was, vanaf de 2 graden die een consensus leek te zijn onder wetenschappers.

Als deze pessimistische voorspellingen niet duidelijk worden ontkend door de collega's, vulgair als de PNAS niet helemaal uitzinnig is, is er een absolute noodzaak om alle maatregelen te nemen om de uitstoot van broeikasgassen te beperken. Het is niet langer een kwestie van uitstellen met de verschillende bijkomende nadelen van die en die oplossing, het is een kwestie van alle prioriteiten stellen op de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen en op het behoud van koolstofputten...

Vergeet niet dat het methaan in de pergisol en in de methaanhydraten van de oceanen meerdere keren de totale bekende bronnen van aardgas vertegenwoordigt, met een broeikaseffect dat 25 keer groter is dan dat van CO2. Concreet zitten we op een klimaatbom waarvan niemand de exacte ontploffingsdatum van de ontsteker kent; het enige dat we weten is dat het dichtbij is.
3 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 27/08/18, 09:48

Normaal gesproken is het IPCC een politieke organisatie die zich niet alleen laat adviseren door wetenschappers https://jancovici.com/changement-climat ... e-le-giec/
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Bardal » 27/08/18, 12:11

Dat is helemaal niet wat ik suggereer, Izentrop, maar elk lichaam dat de verschillende studies samenvoegt van de verschillende wetenschappers die aan een onderwerp werken, hangt af van de voortgang van die studies; het is dan ook niet ondenkbaar dat wat consensus vormde op een tijdstip T, dat niet meer doet op een tijdstip T+1; dit is hoe wetenschappelijke kennis evolueert...
U zult merken dat ik enige voorzichtigheid aan de dag legde bij het inschatten dat we zullen moeten wachten op validatie door vakgenoten om de conclusies van deze PNAS-studie als waarschijnlijk te beschouwen. Op dit moment bevinden we ons in het stadium van een wetenschappelijk debat, dat niemand in diskrediet brengt, en vooral niet het IPCC...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 29/08/18, 09:58

0 x
J-Pierre
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 13/02/17, 17:53
x 6

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par J-Pierre » 29/08/18, 17:07

De opwarming, dan na de overstromingen die volgen op de opkomst van de oceanen, wanneer het niet de branden zijn:
https://lejustenecessaire.wordpress.com/
Naast de opwarming van de aarde spreken we niet over het delen (diefstal) van grondstoffen op alle arme landen,
-1 het vervuilt,
-2 we redden de onze.
Ze zullen leiden tot conflicten en andere oorlogen.
0 x
De economie verslindt de aarde en ons met: https://lejustenecessaire.wordpress.com/2022/04/06/le-neoliberalisme-detruit-lecologie-pour-leconomie/
Laten we verontwaardigd zijn!
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par yves35 » 29/08/18, 23:17

bonsoir,

De opwarming, dan na de overstromingen die volgen op de opkomst van de oceanen, wanneer het niet de branden zijn:
https://lejustenecessaire.wordpress.com/
Naast de opwarming van de aarde spreken we niet over het delen (diefstal) van grondstoffen op alle arme landen,
-1 het vervuilt,
-2 we redden de onze.
Ze zullen leiden tot conflicten en andere oorlogen.


het is niet verkeerd ...

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par izentrop » 30/08/18, 09:04

Met de NASA-tool om de branden te zien, kun je ook inzoomen op de kaart. Bijvoorbeeld op 27/08/ in Centraal Afrika

Ik heb een gebied gekozen waar je de rook uit kunt zien komen, andere gebieden met veel meer branden, het valt minder op.
toebehoren
fireCentralAfrica.jpg
fireAfriqueCentrale.jpg (57.35 Kio) 3151 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten