De mythen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/06/07, 21:26

Capt_Maloche schreef:
TheJoker schreef:co² draagt ​​niet bij aan de verwarming

De relatie Co2-snelheid/T° is echter goed vastgesteld op basis van ijskernmetingen
Beeld
[...]
Besteed aandacht aan één simpel ding, maar nog steeds belangrijk.

De Vostok-kernen, die in 2005 werden aangevuld met die uit Dome C (tot 650 jaar oud), laten één ding zien: de zeer sterke correlatie tussen temperatuur en twee gassen waarvan we weten dat ze een broeikaseffect hebben, CO000 en CH2.

Maar dat betekent niet dat het de toename van de broeikasgassen is die de stijging van de T° in deze oude tijden veroorzaakte (we zijn van mening dat dit eerder zonnevariaties zijn).

gewoon, er is geen stijging van de T° zonder een stijging van de broeikasgassen Omdat feedback heel belangrijk is...
Dit brengt ons ertoe zeer sterk te geloven dat een toename van de broeikasgassen zal leiden tot een toename van de T°: dit is wat de verschillende modellen die rekening houden met alle interacties (positief en negatief) die bestaan ​​tussen alle behouden broeikasgassen en de gemiddelde mondiale T° °.

Momenteel lijken de maatregelen echter aan te tonen dat broeikasgassen:
- nemen voortdurend toe in de atmosfeer,
- heel snel,
- op niveaus die in het verleden van de soort nooit zijn bereikt Homo, volgens polaire kernen...

Zonder menselijk handelen zouden de broeikasgassen, als de aarde dezelfde zonnecycli volgt, langzaam moeten afnemen in de atmosfeer. Dit is niet echt wat er gebeurt en we moeten de gevolgen hiervan in twijfel trekken.
Ik denk dat dat ongeveer is wat we doen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten