De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par moinsdewatt » 03/04/16, 14:14

IJsschotsen smelten: recordhoogte nog dit jaar opgenomen

DINSDAG 29 MAART 2016 CANADESE PERS

De omvang van het ijs in het Noordpoolgebied heeft voor het tweede jaar op rij een dieptepunt bereikt, aldus NASA en een Amerikaans onderzoekscentrum op maandag.

Volgens het National Snow and Ice Centre was de maximale hoeveelheid ijs in het Noordpoolgebied vóór het begin van de sneeuwsmelt 20 000 vierkante kilometer minder deze winter dan het vorige record van vorig jaar.

Gegevens worden al 37 jaar per satelliet verzameld.

"Ik heb nog nooit zo'n warme en gekke winter in het Noordpoolgebied gezien," zei centrumdirecteur Mark Serreze per e-mail. De hitte bleef terugkomen. "

De temperaturen boven de Noordelijke IJszee gedurende de maanden december, januari en februari lagen van 2 tot 6 graden Celsius boven de seizoensnormen.

Op de Noordpool zijn zelfs temperaturen boven het vriespunt waargenomen.

Dit record komt ook na 10 achtereenvolgende maanden wereldtemperatuurrecords.

Het El Nino-fenomeen is de afgelopen maanden bijzonder sterk geweest in de Stille Oceaan, wat heeft geleid tot mildere temperaturen in veel delen van Noord-Amerika.

Wetenschappers geloven echter niet dat El Niño verantwoordelijk is voor het smelten van het Noordpoolijs, maar zij beweren dat de hoeveelheid ijs in noordelijke regio's verband houdt met veranderingen in zuidelijke klimaten.

Ze suggereren dat een afname van ijs het patroon van de jetstream beïnvloedt, een luchtstroom op grote hoogte die van west naar oost blaast tussen de parallelle 30e en 45e. Een meer aarzelende straalstroom zou worden geassocieerd met stortregens en droogte in het centrum en ten zuiden van het continent.

Sinds het begin van satellietbewaking in de 1970-jaren smelt het ijs in het Noordpoolgebied met 12% per decennium. Arctische opwarming tweemaal zo snel als in de rest van de wereld


http://ici.radio-canada.ca/nouvelles/en ... nasa.shtml
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par moinsdewatt » 19/04/16, 21:55

Weer: maart is de heetste maand ter wereld

19 april 2016

Dit is een primeur in 137 jaar enquêtes. Vorige maand was de heetste maart op record en de elfde opeenvolgende maand waarin zo'n record werd verbroken.

Gemiddelde wereldwijde temperatuur op het aardoppervlak in maart 2016 was "de hoogste in maart in de geschiedenis van NOAA's wereldwijde temperatuurstatistieken", aldus het Oceanic and Atmospheric Agency van de Verenigde Staten in een rapport. . De laatste neemt metingen van 1880.

.....................

http://www.20minutes.fr/monde/1829927-2 ... stre-monde
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 20/04/16, 10:12

De situatie wordt, denk ik, heel ernstig ... en we praten er niet meer over dan dat, we gaan door met de toppen van goede voornemens en de toespraken in de wind ... het maakt me gek ... we zullen wat overlaten aan onze kinderen ?

Wanneer komt er een klimaatrevolutie? Een echte?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 20/04/16, 11:20

Wat veel ernstiger is, is dat de opwarming slechts een symptoom is, de geringe belangstelling die het oproept (afgezien van de bril van de "toppen") het nog problematischer maakt om rekening te houden met de andere gevolgen. media, om nog maar te zwijgen van de grondoorzaken ...
Ik bedoel daarmee (omdat ik het risico loop niet goed begrepen te worden) dat als RC niet bestond of kon worden omzeild, het ecologische 'geweten' in zeer weinig zou neerkomen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par moinsdewatt » 20/04/16, 12:20

Ahmed schreef:Ik bedoel daarmee (omdat ik het risico loop niet goed begrepen te worden) dat als RC niet bestond of kon worden omzeild, het ecologische 'geweten' in zeer weinig zou neerkomen.


De bewegingen van ecologische en natuurbescherming zijn ruim voor het bewijs van de opwarming van de aarde.

Het probleem 1 van biodiversiteit is niet de opwarming van de aarde, maar mensen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 20/04/16, 12:33

Het is waar dat ecologisch bewustzijn voorafging aan de promotie van RC, in een context van politieke ecologie die nu is vervaagd en omgevormd tot een nogal oppervlakkige milieuactivist "soep".
Het is precies deze oriëntatie op de bescherming van de natuur (die een oxymorische formule is, omdat de natuur geen behoefte heeft aan bescherming, alleen om te worden aangevallen!) Die afwijkt van deze menselijke factor, dat wil zeggen: je hebt absoluut gelijk, het komt erop neer.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 20/04/16, 12:58

Ja, we huilen meer over de Orang Outangs die verdwijnen vanwege palmolie en een leeuw gedood door een Ricaanse tandarts om zijn teveel aan testosteron en / of trots te bevredigen dan over het wereldwijde klimaatprobleem ...

Zeker omdat het moeilijker op te lossen is, zoals een Caribisch spreekwoord zegt (geloof ik): "Als er geen oplossing is, is er geen probleem"... het is vrij menselijk ... maar het is tot nu toe niet te verontschuldigen.

En toch denk ik dat dit HET nummer 1-probleem van de mensheid vandaag is !! Maar nee, we zijn te dom, hebzuchtig, dom, lobbitomized (neologisme: gelobotomiseerd door lobby's)

Geconfronteerd met de incompetentie van politici en industriëlen om dit probleem aan te pakken, denk ik dat de mensen een sterke rol te spelen hebben ... ik denk momenteel in deze richting ...

moinsdewatt schreef:Het probleem 1 van biodiversiteit is niet de opwarming van de aarde, maar mensen.


En aangezien opwarming 'menselijk is' ... is de cirkel rond ...

Opwarming van de aarde wordt een groot probleem voor de biodiversiteit, het is al begonnen voor een flink aantal soorten ... sommige wetenschappers voorspellen een massale uitsterving die al zou zijn begonnen: de klimaatverandering, co2 / off-of-mass-antropogene-c-is-weg-my-dick-t12253.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par sen-no-sen » 20/04/16, 13:11

Christophe schreef:Ja, we huilen meer over de Orang Outangs die verdwijnen vanwege palmolie en een leeuw gedood door een Ricaanse tandarts om zijn teveel aan testosteron en / of trots te bevredigen dan over het wereldwijde klimaatprobleem ...


Ja, maar het feit dat hele delen van bossen worden verwoest om oliepalmbomen te laten groeien, bevordert sterk de opwarming van de aarde ... en de "sport" van de jacht vereist logistiek die ook niet erg koolstofvrij is. ..
Van mijn kant vind ik dat het onderwerp van RCA integendeel veel te veel toegang is tot digitale gegevens in plaats van tot de drama's die het oproept.
Hoe dan ook, het is er alleen op het einde, en in verschillende vormen dat een kwestie van energiestroom die een samenleving kruist, hoe sterker deze zijn en hoe meer de transformaties die daaruit voortvloeien talrijk en gewelddadig zijn ... de oplossing is daarom eenvoudig om deze weggelopen te kalmeren.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Christophe » 20/04/16, 13:17

sen-no-sen schreef:Ja, maar het feit dat hele delen van bossen worden verwoest om oliepalmbomen te laten groeien, bevordert sterk de opwarming van de aarde ... en de "sport" van de jacht vereist logistiek die ook niet erg koolstofvrij is. ..


Natuurlijk, maar dit blijft anekdotisch in verband met het probleem van de opwarming van de aarde ... wat te wijten is aan het feit dat de huidige economie is gebouwd en dat blijft doen (het is de meest trieste) voor het verbruik van fossiele brandstoffen. ..

sen-no-sen schreef:Van mijn kant vind ik dat het onderwerp van RCA integendeel veel te veel toegang is tot digitale gegevens in plaats van tot de drama's die het oproept.


RCA = Anthropic Climate Warming?

Exact: om het bewustzijn te vergroten, moet je iets sensationeels doen aan opwarming.
De sensatie is bijvoorbeeld 30 jaar toonaangevend in de Telethon: spelen op de gevoeligheid van mensen door zieke kinderen te laten zien ... en het betaalt veel, veel meer dan wat er wordt gedaan in de strijd tegen de opwarming van de aarde. ... wat 100% van de mensheid betreft ...

Oneven nee?

sen-no-sen schreef:Hoe dan ook, het is er alleen op het einde, en in verschillende vormen dat een kwestie van energiestroom die een samenleving kruist, hoe sterker deze zijn en hoe meer de transformaties die daaruit voortvloeien talrijk en gewelddadig zijn ... de oplossing is daarom eenvoudig om deze weggelopen te kalmeren.


Aan welke eenvoudige oplossing denkt u? De uitroeiing van de mensheid? : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde




par Ahmed » 20/04/16, 13:39

Ik ben bang Christophe, dat je mijn bericht verkeerd hebt geïnterpreteerd ... Sen-no-sen zou je moeten helpen.

Je schrijft:
wat (de RC) te wijten is aan het feit dat de huidige economie is gebouwd en dit blijft doen (het is de meest trieste) over het verbruik van fossiele brandstoffen ...

Het is niet het massale gebruik van fossiele brandstoffen dat het probleem is, maar de specifieke vorm van economie die we kennen. Koolstofextractivisme is alleen de oorzaak van CR (een subfenomeen van wereldwijd extractivisme), de andere ongelukkige gevolgen (inclusief die waarover we het niet hebben) zijn het gevolg van de industriële exploitatie van alles wat mogelijk is , om een ​​onbeperkt en absurd doel te bevredigen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten