De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 16/09/21, 23:45

Obamot schreef:
ABC2019 schreef:maar uiteindelijk zou het wel kunnen maak iedereen rijk zonder fossielen te verbranden
Hoeveel liter verbruikt jouw grote zwarte 100x4 per 4 km...?

mijn kleine witte clio verbrandt 4l /100 diesel (ja ik heb een diesel, maar recente kritiek 2, niet overtuigd dat die minder groen is dan een elektrische)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par Obamot » 17/09/21, 00:00

Gezien het feit dat je hier bent met een terugkerend lobbyistisch gedrag - en dat je ons niet gaat laten geloven dat je gratis werkt - blijf ik bij mijn eerste indruk: je doet dit noodzakelijkerwijs voor het geld, dus je komt in aanmerking voor de grote zwarte 4x4 ...

Iedereen die een grote stinkende 4x4 heeft, zegt hetzelfde wanneer ernaar wordt gevraagd : Twisted: (dus... het is jouw jonkvrouw die met de Porsche Cayenne rijdt, we zagen haar bij BioFrais met een slanke dandy terwijl jij bij McDonald's was) : Mrgreen:

: Twisted:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 17/09/21, 07:15

Obamot schreef:Gezien het feit dat je hier bent met een terugkerend lobbyistisch gedrag - en dat je ons niet gaat laten geloven dat je gratis werkt - blijf ik bij mijn eerste indruk: je doet dit noodzakelijkerwijs voor het geld, dus je komt in aanmerking voor de grote zwarte 4x4 ...

Ach, dat bewijst maar weer dat je een psychoticus bent met een paranoïde neiging die veel absurde dingen bedenkt, het spijt me voor je! : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par humus » 17/09/21, 08:14

ABC2019 schreef:
Obamot schreef:
ABC2019 schreef:maar uiteindelijk zou het wel kunnen maak iedereen rijk zonder fossielen te verbranden
Hoeveel liter verbruikt jouw grote zwarte 100x4 per 4 km...?

mijn kleine witte clio verbrandt 4l /100 diesel (ja ik heb een diesel, maar recente kritiek 2, niet overtuigd dat die minder groen is dan een elektrische)

Waarom neem je je eigen opmerkingen uit het verleden niet over?
Als je enig milieubewustzijn had gehad, zou je niet dwangmatig 9910 energie-intensieve en nutteloze berichten hebben geplaatst als ze niet misselijkmakend zijn, in zo'n korte tijd.
Als je consistent met jezelf was, zou je je mond moeten houden.

PS: Het zijn niet mijn woorden maar de jouwe die ik naar je terugstuur.
3 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par Janic » 17/09/21, 08:54

abcon
2 uur is lang, daar heb ik geen tijd voor; maar zou het uiteindelijk mogelijk zijn om iedereen rijk te maken zonder fossielen te verbranden, aldus deze mensen? Is er een samenvatting om in 5 minuten te lezen waarin wordt uitgelegd hoe, ergens beschikbaar?
en de grote domme idioot, die het ons elke keer aandoet "het is te lang voor mijn fragiele neuronen, geef me een korte samenvatting zodat ik DEZE samenvatting kan bekritiseren"Het is alsof hij een schot schiet met een bus, 10 seconden snel in plaats van 1/2 uur, of zelfs meer, anders is het te lang, vat hij samen en dan bekritiseert hij Madame omdat ze er niet van geniet! Tegens, hij besteedt uren aan het afslachten van dit forum!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par Obamot » 17/09/21, 12:09

ABC2019 schreef:Ach, dat bewijst maar weer dat je een psychoticus bent met een paranoïde neiging die veel absurde dingen bedenkt, het spijt me voor je! : Roll:
Maar de woorden zijn niet zo absurd, slechts een hypothese gezien uw cognitief-gedragsprofiel hier...

En bovendien zoals heel goed verwoord door Humus: 'het zijn niet mijn woorden maar gemodelleerd naar de jouwe die ik naar je terugstuur'
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 17/09/21, 12:40

humus schreef:
ABC2019 schreef:
Obamot schreef:Hoeveel liter verbruikt jouw grote zwarte 100x4 per 4 km...?

mijn kleine witte clio verbrandt 4l /100 diesel (ja ik heb een diesel, maar recente kritiek 2, niet overtuigd dat die minder groen is dan een elektrische)

Waarom neem je je eigen opmerkingen uit het verleden niet over?
Als je enig milieubewustzijn had gehad, zou je niet dwangmatig 9910 energie-intensieve en nutteloze berichten hebben geplaatst als ze niet misselijkmakend zijn, in zo'n korte tijd. .

nou nee, ik zeg niet dat het verbruik van fossiele brandstoffen ten koste van alles moet worden verminderd, ik ben niet inconsequent! Ik denk niet eens dat de waanzinnige vermindering van fossielen goed is voor de ecologie, omdat het niet alleen miljarden mensen in armoede en hongersnood stort, maar ook de druk op de biomassa en dus op de natuurlijke omgeving eerder vergroot. Degenen die inconsequent zijn, zijn degenen die beweren dat het duidelijk is dat we onmiddellijk een massale vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen moeten organiseren, en die dat op internet verspreiden.

En toch is het niet het ergste...

https://www.lepoint.fr/politique/le-ric ... 488_20.php

https://www.liberation.fr/france/2010/0 ... es_602707/

https://fr.mediamass.net/people/yann-ar ... laire.html

https://www.investors.com/politics/edit ... g-mansion/

Beeld
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14932
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4347

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par GuyGadeboisTheBack » 17/09/21, 12:43

Het is waar dat het belachelijk is om te beginnen met het bouwen van auto's die minder krachtig, veel lichter, extreem aerodynamisch zijn en de helft minder verbruiken (het is meer dan zeer haalbaar)... : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par ABC2019 » 17/09/21, 12:50

GuyGadeboisLeRetour schreef:Het is waar dat het belachelijk is om te beginnen met het bouwen van auto's die minder krachtig, veel lichter, extreem aerodynamisch zijn en de helft minder verbruiken (het is meer dan zeer haalbaar)... : Roll:

het is absoluut niet belachelijk, het stelt je in staat om minder te consumeren voor dezelfde dienst, wat een goede zaak is gezien de voorzienbare uitputting van fossielen.
Aan de andere kant zal het geen actie hebben tegen CO2, want het is niet omdat we minder per km of per jaar verbruiken dat we in totaal minder verbruiken - het verlengt alleen de levensduur van de fossielen iets meer; Het is net als je voorraad flessen wijn of olijfolie, als je besluit om wat minder te drinken, gaan ze langer mee, maar uiteindelijk zal de hoeveelheid die je opdrinkt hetzelfde zijn - maar voor het klimaat is dat het enige dat telt.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde




par Exnihiloest » 17/09/21, 12:51

De "minder krachtige" en "veel lichtere" auto's zijn wat we hadden in de eerste helft van de 1e eeuw.
Ik sta altijd versteld van dwazen die als oplossingen zwaaien voor de problemen uit het verleden die allang zijn verholpen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten