Klimaatverandering: het geheim van wolken (Arte Video)

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Klimaatverandering: het geheim van wolken (Arte Video)




par Christophe » 27/06/13, 22:49

Momenteel op Arte: http://www.arte.tv/guide/fr/037489-000/ ... des-nuages

De verantwoordelijkheid van de mens voor de opwarming van onze planeet staat vandaag de dag niet meer ter discussie. Verschillende wetenschappelijke studies tonen echter aan dat de redenen voor deze klimaatverandering breder zijn.

Als niemand vandaag de rol van het broeikaseffect op klimaatverandering in twijfel trekt, stellen steeds meer wetenschappelijke stemmen voor om het te koppelen aan de natuurlijke mechanismen die zich op grote schaal voordoen, in tijd en ruimte. Geologen, astronomen en paleo-klimatologen observeren klimaatverandering in een brede context van 500 miljoen jaar: volgens hen moet de opwarming van de aarde worden bestudeerd volgens complexe relaties tussen verschillende fenomenen. De documentaire doet verslag van dit onderzoek naar de opwarming van de aarde. Het presenteert het werk van een Deense natuurkundige, Henrik Svensmark, die een verband heeft gelegd tussen de magnetische activiteit van de zon, kosmische straling en de vorming van de wolkenlaag, die de temperatuur op aarde reguleert.


Tot morgen op Arte+7
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 27/06/13, 23:26

Ik heb hem net gezien, ik had er al veel over gelezen
het is heel goed gedaan en FUNDAMENTEEL

Veel werk, een zeer goede analyse en prachtige beelden :P
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/06/13, 09:24

Vanochtend nog niet beschikbaar op Arte + 7... zal waarschijnlijk overdag zijn...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/06/13, 14:10

Altijd niets... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/06/13, 14:22

Ik heb naar het begin gekeken. Het is leuk.
Maar de slaap nam me in zijn armen.
Sterk op +7
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 29/06/13, 20:47

plasmanu schreef:Ik heb naar het begin gekeken. Het is leuk.
Maar de slaap nam me in zijn armen. Sterk op +7
Als ik het goed heb begrepen, bevorderen kosmische stralen het verschijnen van deeltjes die nodig zijn voor de vorming van waterdruppeltjes die wolken vormen.
Bevorderen wolken opwarming (bijdrage aan het broeikaseffect) of juist afkoeling door een deel van de zonnestraling te reflecteren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 07/07/13, 12:59

— Ik heb zojuist van begin tot eind gekeken naar dit zeer interessante programma dat deze zondag bij mij thuis werd uitgezonden van 12 uur tot 13 uur, precies op ARTE! Ik zou verschillende opmerkingen willen maken om het "heilige dogma" van CO2, dat door het IPCC en politici zo "gedreven" wordt, te "verdringen"!!!
- Allereerst heeft deze wetenschapper, jong en daarom vanaf het "begin" niet serieus genomen door de "dinosaurussen" van de huidige wetenschappelijke gemeenschap, ERVAREN die "iedereen" kan reproduceren, herinnerend aan een experiment dat hij op de universiteit had gedaan met kosmische straling ze doorkruisen een atmosfeer die verzadigd is met vochtigheid en produceren onderweg "microwolken"!
— Er is iets dat me opviel in dit programma: het feit dater was een periode GLACIAAL waarin CO2-gehalte van de sfeer was 10 keer hoger dat vandaag! Wat de valse correlatie tussen CO2 en de huidige opwarming van de aarde "vernietigt" ...
Dus als ik het probleem goed begrijp:
* Inactieve zon -> Zwak magnetisch veld van de zon -> Overvloed aan kosmische stralen die op aarde aankomen -> Overvloed aan aërosolen in de atmosfeer -> Toegenomen vorming van lage wolken, die de zonnestraling goed in de ruimte reflecteren -> Koud klimaat!
** Actieve zon (veel zonnevlekken) -> Sterk magnetisch veld van de zon -> Weinig kosmische stralen die op aarde aankomen -> Tekort aan aerosolen in de atmosfeer -> Tekort aan lage bewolking -> Heet klimaat!
"Bovendien steken we momenteel een kleine galactische arm over, deze gebieden waar de activiteit van het maken van sterren het sterkst is. Kosmische straling wordt dus overvloedig geproduceerd, wolken zijn overvloedig (koude en zeer vochtige winter en lente 2013, overstromingen...!) en dit ondanks de "kleine" toename van de zonneactiviteit die dit jaar is waargenomen!...
— De publicatie van de resultaten van de 1-jarige experimenten door deze wetenschapper (die zelf voor het werk betaalde en geen hulp ontving!) wachtte bijna 2 jaar voordat hij werd gepubliceerd door een wetenschappelijk tijdschrift, bijna buiten het bereik van de " vulgus pecum! Als dat geen obscurantisme is, wat dan wel!?...
— De manifestatie van de waarheid wordt in deze perverse en verdorven wereld altijd gedwarsboomd door een minderheid van politici die de mensheid willen beheersen... Want:
Jesaja 59, 12-15: “Want onze overtredingen zijn voor u vermenigvuldigd, en al onze zonden hebben tegen ons getuigd; omdat onze misdaden bij ons zijn en wij onze ongerechtigheden kennen; Die zondigen en liegen tegen de Heer, zich afkeren van onze God, spreken van onderdrukking en rebellie; om vanuit het hart woorden van leugens te bedenken en uit te spreken. Daarom is het oordeel ver weg en gerechtigheid ver weg; omdat waarheid viel door de straten en gerechtigheid kon niet binnenkomen. Zelfs de waarheid is wegen wie zich terugtrekt voor het kwaad, is vatbaar voor plundering; de Heer zag het, en het mishaagde hem, omdat er geen gerechtigheid is.
— Hoewel er veel beter is (en ik praat NOOIT over religie!!!)!...
- Er is een truc: hoeveel vierkante kilometer de MIRROR produceren we elke dag? Zouden we het niet kunnen gebruiken om een ​​deel van de zonnestraling de ruimte in te reflecteren en zo de planeet te koelen?...
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 07/07/13, 13:30

0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10




par RV-P » 07/07/13, 14:32

— De site die u citeert is een van de favoriete sites van het IPCC en politici, als het niet DE IPCC-site is!!! Geef me de onwaarheid!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 07/07/13, 16:38

Ah ja, ik was het vergeten.... Het IPCC is een stel kwaadaardige samenzweerders.... Duidelijk.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 358-gasten