De methaanbom is klaargestoomd

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 04/12/11, 12:44

moinsdewatt schreef:
dedeleco schreef:56 miljoen jaar geleden warmde dit op de bodem van de oceanen bevroren methaan zo sterk op dat het explodeerde op de bodem van de oceanen, waarbij enorme putten werden gegraven die zichtbare sporen achterlieten...!


Zeg maar wat, Dedelco.


Ik blijf erbij.

Dat er enkele tientallen miljoenen jaren geleden een enorme uitstoot van methaan heeft plaatsgevonden weet ik heel goed, dit soort wetenschappelijke artikelen heb ik uiteraard al gelezen.
Het heeft geen zin om een ​​stukje ervan op je zij te leggen.

Maar niets in het artikel spreekt over de vorming van oceaangeulen door een zogenaamde 'explosie' die alleen in je geest bestaat.

Verwar snelle afgifte van CH4 niet met decompressie en explosie.

En van een onderwater CH4-gasexplosie in de vorm van een “chemische” explosie met een oxidatiemiddel bestaat in ieder geval geen sprake.

Opnieuw leest Dedeleco niet precies wat zijn gesprekspartners hem vertellen.
Hij zou een goede 'Professor Tourneflower' zijn.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/12/11, 13:40

Maar ja, maar, minusdewatt heeft de aangehaalde oude artikelen niet gelezen, ook niet keek naar France 5 en Arte die uitlegde dat de uitstoot van methaan uiteindelijk explosief is, waarbij bellen van km3 vrijkomen liet enorme onderwatergaten achter die nog steeds zichtbaar zijn!!!

lessdewatt hoeft alleen maar naar de referenties te zoeken door zorgvuldig de artikelen te lezen over deze afzettingen van methaan, gestold in water.

Ik zie niet in waarom ik de enige zou zijn die de moeite zou nemen om deze wetenschappelijke artikelen te vinden en ook France5- en Arte- en BBC-video's!!!
lessdewatt kan net als ik de bibliografie verzorgen en de gedetailleerde studies aandachtig lezen voordat er sluitende zekerheden zijn!!

In ieder geval, wanneer er een faseovergang plaatsvindt: vast naar gas, minder dan de graad door verhitting over enorme volumes dikke lagen, het begin (bijvoorbeeld: spontaan met een teveel aan opgehoopt methaan, grote aardbeving, vulkaan, enz.), brengt de andere lagen rond en erboven in beroering en veroorzaakt een enorme plotselinge vrijgave van dit gas!!
Het is absoluut duidelijk, zeker en catastrofaal, met geologische sporen die vandaag de dag nog steeds zichtbaar zijn onder de zee.

Dit reële risico bestaat momenteel met de huidige opwarming van de oceaanbodem.
Het ontkennen ervan, zoals minusdewatt, staat gelijk aan geloven in de eeuwige onfeilbaarheid van de Franse kernenergie, de waanzin van de meeste Fransen op dit moment!!

Verwar snelle afgifte van CH4 niet met decompressie en explosie

lessdewatt realiseerde zich niet dat bij volumes van meer dan km3 de solide overgang naar de gastoestand (in eerste instantie zonder verbranding omdat er geen zuurstof is) een enorme explosie, wat geen decompressie is, maar eerst een enorme volumetoename, plaatselijk onmiddellijk toenemende druk en met geweld alles er omheen duwen op een explosieve manier, om te decomprimeren, precies zoals vulkanen en supervulkanen, exploderen door van vloeibaar water op diepte over te gaan naar de gastoestand plotseling over tientallen km2 (Yellowstone, Toba, nabij Tübingen in Duitsland 12500 jaar geleden enz.!)

Ik herinner lessdewatt eraan dat explosies door verbranding (CH4 of explosief dynamiet, ammoniumnitraat) in de eerste plaats een enorme volumeverandering zijn door meer gas met een zeer snelle verwarming van dit onmiddellijk vrijkomende gas.

Moindewatt dacht dus niet genoeg na over fysiek bewijs.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 04/12/11, 20:06

dedeleco schreef:Maar ja, maar, minusdewatt heeft de aangehaalde oude artikelen niet gelezen, ook niet keek naar France 5 en Arte die uitlegde dat de uitstoot van methaan uiteindelijk explosief is, waarbij bellen van km3 vrijkomen liet enorme onderwatergaten achter die nog steeds zichtbaar zijn!!!




Oh, onderwatergaten gecreëerd door dit fenomeen?

Dus waar is dat?
En welke serieuze wetenschapper zegt dat?

Praat mij niet meer over ARTE en BBC als antwoord, dat past niet bij mij als wetenschapper.

de twee referenties die je hierboven hebt aangehaald (physorg en Nature) praten hier niet over.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/12/11, 21:13

Lees alle artikelreferenties en de referenties daarin, zoals laden!!
Het bibliografische werk is zeer serieus.

Arte, BBC France 5 zijn zeer serieus in hun wetenschappelijke rapporten die wetenschappers aan het praten krijgen!!

De BBC presenteerde vanaf het begin door wetenschappers rond 1995 hormoonontregelaars met hun catastrofale gevolgen!!!
etc. ..

Hoe dan ook, als we een sediment met een dikte van km met vast CH4 hebben, explodeert het wanneer het gasvormig wordt, waardoor alles wordt geprojecteerd en er een groot gat op zijn plaats achterblijft!!
Duidelijk !!!
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten