Zwitserland haar Kyotodoelstellingen bereikt

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Zwitserland haar Kyotodoelstellingen bereikt




par Christophe » 09/11/06, 15:39

Kyoto-doelstelling bereikt

Zwitserland verklaart zich "gereed" voor de toepassingsfase 2008-2012 van het Kyoto-protocol. Zelfs als de CO2-belasting doorzet in het Parlement

De Federale Raad heeft gisteren het rapport goedgekeurd waarin wordt bevestigd dat Zwitserland "voldoet aan de formele voorwaarden voor de uitvoering van zijn Kyoto-verplichtingen". Zwitserland zal dus kunnen deelnemen aan de toepassing van het Kyoto-protocol (vermindering van broeikasgassen, inclusief CO2), in het kader van het VN-verdrag inzake klimaatverandering.

Voor 242 miljoen ton

Alle landen die zich bij het protocol hebben aangemeld, moeten hetzelfde doen. Zwitserland bevestigt dat het het recht heeft om tussen 2008 en 2012 broeikasgassen uit te stoten voor precies 242,65 miljoen ton "CO2-equivalenten". Dit is een reductie van 8% vergeleken met de emissies van Zwitserland in 1990 (doelstelling in 1997 in Kyoto vastgesteld).

Het rapport dat gisteren aan de deskundigen van het VN-verdrag is gezonden, vermeldt nog drie punten. Ten eerste, hoe Zwitserland zijn uitstoot op zijn grondgebied zal verminderen. Dan is het mogelijk rekening te houden, bij de reductie, van "koolstofputten" waardoor de uitbreiding van bossen CO2 kan absorberen. Ten slotte het deel dat bestaat uit de vermindering van emissies in het buitenland.

Prioriteit wordt gegeven aan het verminderen van emissies op nationaal niveau. In Zwitserland is het belangrijkste instrument de CO2-wet, aangenomen in 2000. De toepassing ervan (energiebeleidsmaatregelen en initiatieven van de particuliere economie) heeft echter niet de verwachte resultaten opgeleverd: de emissies zijn gestabiliseerd, maar niet verlaagd. We moesten de volgende stap zetten.

Bij wet is in oktober 2005 een 'klimaatcent' geïntroduceerd voor brandstoffen (benzine en diesel). Hij moet 100 miljoen per jaar binnenbrengen. Een brandstofbelasting (stookolie) zal naar verwachting in 2008 volgen: de Nationale Raad keurde deze in juni goed. De Raad van Staten heeft om aanvullende informatie gevraagd alvorens een besluit te nemen.

http://www.lexpress.ch/journal/suisse/art_148605.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 14/11/06, 09:44

en OCD :P
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/11/06, 09:49

Hoe gaat het :P

Het is ook geen spel: zavé vol bergen voor je hydro-elektriciteit! : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 14/11/06, 10:01

Christophe schreef:Hoe gaat het :P

Het is ook geen spel: zavé vol bergen voor je hydro-elektriciteit! : Cheesy:


ja maar in Zwitserland hebben ze ook veel paarse koeien Beeld (om chocolade te maken) en paarse koeien, het is gek !!!

Het zit vol met broeikasgassen, dat Beeld
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 14/11/06, 10:08

We hadden iets nodig om al deze perfectie te compenseren. : Cheesy:

Maar het is leuk dat Zwitserland zijn uitstoot begint te verminderen. Ik zou net zo goed drie struiken kunnen planten en zeggen dat we de Sahara hebben herbebost ...

En dan hydro-elektriciteit, het zal niet duren als de gletsjers zo blijven achteruitgaan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/11/06, 10:17

Targol schreef:ja maar in Zwitserland hebben ze ook veel paarse koeien Beeld (om chocolade te maken) en paarse koeien, het is gek !!!

Het zit vol met broeikasgassen, dat Beeld


Zon ook vol met petrochemicaliën ... met name in Basel ... pipoté, de cijfers ... Hoe ze zo goed weten hoe ze het voor financiën moeten doen (hiihihihihi) Je wordt niet boos Charlotte, ik lach, eh : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 14/11/06, 10:18

Charlotte schreef:En dan hydro-elektriciteit, het zal niet duren als de gletsjers zo blijven achteruitgaan.


Ik weet niet of je dat voor de lol zegt, maar ik denk niet dat er een groot verband is tussen de twee ... Waar het om gaat zijn de bronnen ...

Integendeel ... dom idee: opwarming zou het misschien mogelijk maken om nieuwe bronnen te onthullen (momenteel bevroren op grote hoogte) ... en daardoor het "fluviatiele" potentieel van de regio te vergroten (uh fluvial misschien niet de juiste term ...)
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten