De 150 CCC-voorstellen

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par ABC2019 » 25/06/20, 08:37

Paul72 schreef:Ik moet toegeven dat ik het ook niet begreep: elke hoogtechnologische oplossing genereert nieuwe extracties en transformaties van zeldzame grondstoffen, die niet alleen kunnen worden gevonden door de bestaande te recyclen (wat gemakkelijker zou zijn voor low-tech), waarvoor een rel van fossiele en nucleaire energie nodig is.

De hulpbron in energie en mineralen is naar mijn mening echt de meest beperkende factor voor het behoud (zelfs precaire) van de huidige samenlevingen. Die daardoor gedoemd zijn om in de loop van de tijd af te nemen (zonder te bepalen wanneer, we zullen het pas achteraf weten)

Ach ja, dan zijn we het er in feite over eens dat we het verbruik van niet-hernieuwbare hulpbronnen, en met name die van fossielen, niet kunnen verminderen zonder economisch te dalen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Rajqawee » 25/06/20, 09:59

Paul72 schreef:Ik moet toegeven dat ik het ook niet begreep: elke hoogtechnologische oplossing genereert nieuwe extracties en transformaties van zeldzame grondstoffen, die niet alleen kunnen worden gevonden door de bestaande te recyclen (wat gemakkelijker zou zijn voor low-tech), waarvoor een rel van fossiele en nucleaire energie nodig is.

De hulpbron in energie en mineralen is naar mijn mening echt de meest beperkende factor voor het behoud (zelfs precaire) van de huidige samenlevingen. Die daardoor gedoemd zijn om in de loop van de tijd af te nemen (zonder te bepalen wanneer, we zullen het pas achteraf weten)


Naar mijn mening is het eerder dat wanneer we nieuwe technologieën ontdekken, we ze niet (alleen) gebruiken om beter te doen wat we eerder deden, maar om dingen te doen die we niet deden.

Zonder te zeggen dat het noodzakelijkerwijs slecht is, is het als de energiebronnen; geen nieuwe bron heeft de vorige vervangen, we hebben deze nieuwe bron gewoon toegevoegd aan de totale energie-output.
2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Ahmed » 25/06/20, 10:36

De zorg is niet dat het "noodzakelijkerwijs slecht" is, maar dat het de entropie van de omgeving onverbiddelijk verhoogt ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Paul72 » 25/06/20, 11:55

Rajqawee schrijft:
Paul72 schreef:Ik moet toegeven dat ik het ook niet begreep: elke hoogtechnologische oplossing genereert nieuwe extracties en transformaties van zeldzame grondstoffen, die niet alleen kunnen worden gevonden door de bestaande te recyclen (wat gemakkelijker zou zijn voor low-tech), waarvoor een rel van fossiele en nucleaire energie nodig is.

De hulpbron in energie en mineralen is naar mijn mening echt de meest beperkende factor voor het behoud (zelfs precaire) van de huidige samenlevingen. Die daardoor gedoemd zijn om in de loop van de tijd af te nemen (zonder te bepalen wanneer, we zullen het pas achteraf weten)


Naar mijn mening is het eerder dat wanneer we nieuwe technologieën ontdekken, we ze niet (alleen) gebruiken om beter te doen wat we eerder deden, maar om dingen te doen die we niet deden.

Zonder te zeggen dat het noodzakelijkerwijs slecht is, is het als de energiebronnen; geen nieuwe bron heeft de vorige vervangen, we hebben deze nieuwe bron gewoon toegevoegd aan de totale energie-output.


Dat klopt ook. Het heeft gewoon te maken met digitaal: hoe efficiënter u bent en hoe meer digitale dekking u vergroot, hoe meer het totale verbruik toeneemt, ondanks de grotere energie-efficiëntie van de afzonderlijke apparaten.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Ahmed » 25/06/20, 12:08

Dit is het klassieke "rebound" -effect in al zijn glorie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Rajqawee » 25/06/20, 12:09

Paul72 schreef:
Rajqawee schrijft:
Paul72 schreef:Ik moet toegeven dat ik het ook niet begreep: elke hoogtechnologische oplossing genereert nieuwe extracties en transformaties van zeldzame grondstoffen, die niet alleen kunnen worden gevonden door de bestaande te recyclen (wat gemakkelijker zou zijn voor low-tech), waarvoor een rel van fossiele en nucleaire energie nodig is.

De hulpbron in energie en mineralen is naar mijn mening echt de meest beperkende factor voor het behoud (zelfs precaire) van de huidige samenlevingen. Die daardoor gedoemd zijn om in de loop van de tijd af te nemen (zonder te bepalen wanneer, we zullen het pas achteraf weten)


Naar mijn mening is het eerder dat wanneer we nieuwe technologieën ontdekken, we ze niet (alleen) gebruiken om beter te doen wat we eerder deden, maar om dingen te doen die we niet deden.

Zonder te zeggen dat het noodzakelijkerwijs slecht is, is het als de energiebronnen; geen nieuwe bron heeft de vorige vervangen, we hebben deze nieuwe bron gewoon toegevoegd aan de totale energie-output.


Dat klopt ook. Het heeft gewoon te maken met digitaal: hoe efficiënter u bent en hoe meer digitale dekking u vergroot, hoe meer het totale verbruik toeneemt, ondanks de grotere energie-efficiëntie van de afzonderlijke apparaten.


Ja. Dit is typisch het geval bij digitalisering in administratieve banen (mijn geval): het digitaliseren van teksten die we vaak gebruiken, is redelijk goed. We besparen papier en opslagruimte.
Anderzijds vereist het digitaliseren van teksten die u bijna nooit raadpleegt grote opslagcapaciteiten die beheerd, gekoeld en teruggekocht moeten worden. Het papier wordt één keer afgedrukt en blijft vaak 10 jaar ... of langer. Ik heb bijvoorbeeld besloten om eigendomstitels niet te digitaliseren. Ze bestaan ​​al in papier bij mij en bij de notaris, dat is genoeg.

Ik probeer mijn gewoonten te veranderen, bijvoorbeeld door een mp3-speler te gebruiken in plaats van online naar muziek te luisteren. Koop papieren boeken als ik weet dat ik ze zal hergebruiken (zoals een gitaarmethode) in plaats van de Kindle-versie.
Probeer de mediabibliotheek beneden vaker te gebruiken voor de paar films die we bekijken, in plaats van ze live te downloaden of te bekijken.
Gebruik notitieboeken voor verschillende projecten in plaats van Google-documenten. Dit soort dingen.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par izentrop » 01/07/20, 08:10

Rajqawee schrijft: voor het digitaliseren van teksten die we bijna nooit raadplegen, zijn grote opslagcapaciteiten nodig die beheerd, gekoeld en teruggekocht moeten worden. Het papier wordt één keer afgedrukt en blijft vaak 10 jaar ... of langer. Ik heb bijvoorbeeld besloten om eigendomstitels niet te digitaliseren.
Er bestaat niet-vluchtig geheugen zoals dvd, USB-harde schijven, SD-kaart.

Het zijn vooral video's en afbeeldingen die energie verbruiken. Met een goede organisatie, het verwijderen van overtollige en verouderde gegevens en de migratie naar steeds meer niet-vluchtige herinneringen, heeft het internet nog steeds antwoorden te geven voor de opslag van gegevens met een lage COXNUMX-voetafdruk, weiger niet alles als geheel .

Professionals en boeren zijn de grote vergeten in deze maskerade van de CCC
82% van de 150 door loting getrokken mensen komen uit gemeenten die behoren tot een groot stedelijk centrum of tot de kroon. 150 mensen die niet zijn gekozen, maar die, gezien het belang dat de eerste van ons zojuist heeft gegeven, het debat goed kunnen beïnvloeden. In dit anonieme panel vinden we slechts 4% van de ambachtslieden, handelaren of bedrijfsleiders en ... 1% van de boeren.
Om wie lachen we? Zo niet van deze landelijke minderheid die niet langer iets vertegenwoordigt in de stembus, maar die nog steeds de bevolking voedt en inductie genereert in het hele gebied. Verwaarloosbare hoeveelheid, veroordeeld om de "legitimiteit" van milieuactivisten te ondergaan via dit burgerverdrag en de dwingende gadgets die daaruit zullen voortvloeien door nieuwe dogma's voor te stellen die even onuitvoerbaar als ongeschikt zijn. Als gevolg van de races zullen onze campagnes te maken krijgen met de fantasieën van een handjevol zweren die droom en realiteit verwarren, ergens tussen klussen en kansen. http://www.lagri.fr/lecologie-des-ville ... des-champs


De uitvoerende macht heeft zijn markt gemaakt door geen maatregel te handhaven die in de goede richting zou zijn geweest om de uitstoot van vervuilende gassen te verminderen, de 110 km / u op de snelweg, de regering en de senaten zullen het een beetje meer elimineren en het beetje verminderen nuttige voorstellen met een vleugje verdriet, vandaar het maskeradeattribuut.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par ENERC » 01/07/20, 19:34

Professionals en boeren zijn de grote vergeten in deze maskerade van de CCC

Het doel is om een ​​statistisch representatieve steekproef van de bevolking te hebben, het cijfer van 1% is zelfs overgewaardeerd omdat er volgens de MSA in 448 500 bedrijfsleiders waren. De meeste landarbeiders komen uit andere landen met contracten voor bepaalde tijd.

Om de landbouw te veranderen, zijn er slechts twee oplossingen: of we handelen op productie of we handelen op consumptie.

Ik geloof niet meer in actie op het gebied van productie: het gewicht van chemische en landbouwlobby's (FNSEA) is zodanig dat er niets verandert: meststoffen, pesticiden, fungiciden, herbiciden, enz.
Het is dus aan de andere 99% om de productiewijze te veranderen door ofwel persoonlijke (biologische voeding) ofwel collectieve maatregelen zoals maaltijden in kantines te nemen.
Als conventionele boeren niets verkopen, verdwijnen ze.

Als gevolg van de races zullen onze campagnes te maken krijgen met de fantasieën van een handvol zweren die droom en realiteit verwarren, ergens tussen doe-het-zelf en kansen

Typische FNSEA-toespraak met argumenten uit de 19e eeuw. We hebben reële problemen met bodem- en grondwaterverontreiniging, verlies van biodiversiteit en uitputting van de bodem. De komende jaren hebben we in de zomer te maken met ernstige waterproblemen.
Geconfronteerd met deze problemen probeert de oude landbouwwereld zichzelf in stand te houden zonder iets te veranderen.
We weten al lang hoe we anders kunnen telen en we praten er veel over forum. : Cheesy:
2 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par Macro » 01/07/20, 19:49

110 km / u op de snelweg ... Ze lachen .... Er zal een tekort aan groenten zijn ... Spaanse vrachtwagens aangedreven door Roemeense chauffeurs zullen niet meer snel genoeg kunnen rijden om rungis aan te drijven ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De 150 voorstellen van de CCC




par GuyGadebois » 01/07/20, 19:53

izentrop schreef:Professionals en boeren zijn de grote vergeten in deze maskerade van de CCC

Altijd aan de kant van de meest vervuilende en de grootste producenten van Co2 voor zover ik kan zien ... die de miljarden van het GLB opslokken. En durft daarna te spreken van opwarming van de aarde.

Ps: 110 km / u op de snelweg was het grotesk, 120 (zoals in Zwitserland, Ierland of Spanje) zou redelijker zijn geweest.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten