Energiekosten en CO2-release van een trein

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 03/11/06, 17:19

Je zoekt me, je zult me ​​vinden :onheil: (het is al off-topic maar hey...):

maar hey het is de sncF.


Maar verdomme!! Des te meer reden om streng te zijn!!

De theoretische autonomie nemen (we wachten niet tot het vliegtuig neerstort om te zien hoeveel meer het heeft gedaan aangezien het een brandstofreserve heeft) die willekeurig is berekend, kan niet worden gebruikt om het verbruik te berekenen.


Schkrogeneugneu...het is niet willekeurig, het is een ONDERschatte waarde in vergelijking met de werkelijkheid...eerlijk gezegd vraag ik me soms af of je wetenschappelijke studies doet...

Het minimale verbruik van mijn motorfiets wordt bereikt als ik dichter bij de droge pech kom ... en dit is bij alle voertuigen het geval, geloof me!

Bovendien houden de CO2-berekeningen van de vliegtuigen blijkbaar geen rekening met de tussenlandingen, maar dat is een andere discussie...

het vergelijken van een gemiddelde auto met een Twingo is op het randje van lachwekkend


Wat vooral lachwekkend is, is uw reactie, blijkbaar weet u niet veel over het recente voertuigverbruik... en geen HDi-diesel (behalve grote ezels en 4pk 4x200's), rijden op de snelweg met toegestane snelheden niet hoger dan 6,5 L/100... Dus vraag Lumberjack! Daar hebben we het over een MEDIUM CAR in het SCNF-Mappy criterium!!! ik citeer: "Gemiddelde auto: Megane, Xsara, 307, Golf.." Goed behalve de Golf (en zelfs als hij op 130 loopt ...) verbruikt geen enkele 7,7L! We hebben het dus NIET over een gemiddeld voertuig maar een gemiddelde van GEMIDDELDE voertuigen!! Grrr

Kortom, het zou eigenlijk een analyse moeten maken maar serieus ;-)


We wachten op die van jou... serieuzer dan... ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 03/11/06, 18:09

Het is snel gezien, op een ander bericht hebben we het over een site: http://www.spritmonitor.de/ opsomming van het verbruik van auto's.

"Het cumulatieve verbruik komt uit op 7,9 l/100km." Het is gedaan op 50 auto's.

Ook bestaat de kans dat degenen die meedoen voorzichtiger zijn dan gemiddeld (ook als ze Duits zijn).


PS: voor een gemiddelde dieselauto rekenen ze in de ecocomparator op minder dan 7L/100 (6.93)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 03/11/06, 19:33

Nou, daar gaan we toch niet over discussiëren mijn lieve kleine Nono!

Ik wilde alleen maar zeggen, en u bevestigde het, deze eco-calculator was georiënteerd ten behoeve van de SNCF...en niet noodzakelijkerwijs die van het milieu...in de economie is er tenslotte ook eco-, toch? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 03/11/06, 19:42

Ik wil ook niet vechten tegen mijn kleine liefdescriticus : Mrgreen: , maar soms vind ik je argumenten slecht en a forum lijkt me ideaal om het te zeggen.

Aan de andere kant, ik vond je niet leuk
Eerlijk gezegd vraag ik me soms af of je wetenschappen studeert...
maar hey ik ben een niet-gewelddadige 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/11/06, 20:50

Christophe schreef:[..]Het minimale verbruik van mijn motorfiets wordt bereikt als ik zo dicht mogelijk bij de droge storing duw...en dit is het geval voor alle voertuigen, geloof me![...]
:schok: Nied?

Wat heeft dit te maken met zuurkool?
Het verbruik van mijn auto varieert niet als ik tank met 95% van de tank leeg of 50%...

Anders moeten we bepalen of we ruzie maken op de blog of op de forum, maar beide tegelijkertijd is het een beetje moeilijk te volgen! : Cheesy:

Voor het gemiddelde verbruik van voertuigen denk ik dat de Duitse site bevooroordeeld is, juist omdat het Duits is... (geen grote auto's meer).
Je hoeft maar te kijken naar de gemiddelde CO2-uitstoot van bijvoorbeeld Mercedes en BMW om dit te beseffen, vergeleken met Franse fabrikanten...
Op de site staan ​​de eerste 6 merken in aflopende volgorde, VW, Opel, Ford, BMW, Audi en Mercedes. Alleen Opel en Ford hebben een actieradius die volledig vergelijkbaar is met de Fransen, de andere 4 hebben grotere cilinderinhouden.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/11/06, 21:44

Deze site is echt super interessant, maar er zijn dingen die ik niet begrijp, zoals dit: http://www.spritmonitor.de/en/detail/157593.html

Daar, ik zie niet in hoe het mogelijk is, tenzij je met 1000 tpm op het vlakke rijdt en nog een keer...

Bovendien moet de man nog behoorlijk hard rijden aangezien hij 1200 km/dag aankondigt!!!

Dus tenzij het afkomstig is van een Audi-onderzoekscentrum dat een auto 24/24 op een circuit laat rijden (en bij 50 km/u vallen we terug naar 1000 tpm...), is het voor mij grote onzin.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/11/06, 21:52

Aan de andere kant een vrachtwagenchauffeur die exceptioneel transport doet met een 720 pk sterke UVM trekker :schok: toen 660 pk MAN... Vraatzuchtig vee!

http://www.spritmonitor.de/en/detail/121596.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/153641.html
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 03/11/06, 22:10

welkom

als de jongens in hun buffetkast typen is het verbruik redelijk (130gr/cv/100km). nog nooit zulke goede prestaties gezien op een dieseltruck.
Aan de andere kant de Audi 1000tr? op 50? op circuit? doet het beter met mijn clio bij 30 km/u : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/11/06, 22:26

zac schreef:[...] Aan de andere kant de Audi 1000tr? op 50? op circuit? doet het beter met mijn clio bij 30 km/u : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
@+
Echt waar? : Roll:

Kun je me uitleggen hoe je meer dan 1200 km per dag doet aan 30 per uur?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 03/11/06, 22:48

nonoLeRobot schreef:Aan de andere kant, ik vond je niet leuk


+ 1:
het is op het randje van lachwekkend (...) maar serieus
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten