Het coronavirus: een omgekeerde stresstest voor het milieu en de opwarming van de aarde?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par GuyGadebois » 03/04/20, 20:10

ENERC schreef:
Ik ga verder ?????

We kunnen duidelijk zien dat het niet houdbaar is buiten een grote crisis (in duidelijke ineenstorting)

U gaat niet verder aangezien uw conclusie is "We kunnen zien dat dit niet houdbaar is, behalve in een grote crisis". : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par Christophe » 04/04/20, 11:29

ENERC schreef:Om daar te komen, is hier een pollepel scenario:

(...)

Ik ga verder ?????

We kunnen duidelijk zien dat het niet houdbaar is buiten een grote crisis (in duidelijke ineenstorting)


Ja ga door! :)

Maar op welke wetenschappelijke methodologie of publicatie baseer je je?
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par ENERC » 04/04/20, 12:03

Maar op welke wetenschappelijke methodologie of publicatie baseer je je?
0 x

De totale pifometer : Cheesy:

Sterker nog, van 10 ton CO2 per inwoner per jaar naar 5 T gaan is vrij eenvoudig: eigenlijk meer vliegtuig, neem de fiets om je brood te halen, eet minder vlees, isoleer je accommodatie en consumeer lokaal.
Makkelijk. We hebben een Covid 19-achtige inspanning met de vrijheid om een ​​aperitief te nemen bij de buren.

Onder de 5 ton gaan wordt veel moeilijker:
- mijn schoenen ... hoe kan ik mijn ecologische voetafdruk verkleinen?
- kleding,
- het donsjack van polyester of mammoetbont?
- elektronische apparatuur ....
- verpakkingen, huishoudelijke producten, etc.
- asfaltwegen niet meer?

Ter herinnering: de doelstelling is één ton per inwoner en per jaar (bijvoorbeeld WYD-bronnen).

Bij nader inzien denk ik dat we in plaats van een "lineair" traject naar koolstofneutraliteit in 2050 te maken, er beter aan zouden doen om een ​​tienjarenplan op te stellen om onze uitstoot door twee te delen, en onszelf dan meer tijd te gunnen om te veranderen. onze samenlevingen. (als we nu door 10 delen, hebben we meer tijd voor het moeilijke deel).

De aanpak van Juliette Duquesne beviel me in deze video vanaf 26 '.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par Christophe » 05/04/20, 11:50

Bin laten we eens kijken..C in de lucht spreekt gisteren van "Life-size test" op vervuiling ...

Het is een uitstekende aflevering die de vraag goed beantwoordt! 8) 8) 8)

https://www.france.tv/france-5/c-dans-l ... l-air.html

En als we weten dat er bijna 8 miljoen sterfgevallen als gevolg van vervuiling per jaar "volledig genegeerd" zijn ... het blokkeren van de economie voor een paar honderdduizenden potentiële sterfgevallen ondersteunt STERK de hypothese van Vrijwillige TEST ! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par Christophe » 05/04/20, 11:54

Oeps, ik zei het niet:

0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par ABC2019 » 05/04/20, 12:01

Christophe schreef:Bin laten we eens kijken..C in de lucht spreekt gisteren van "Life-size test" op vervuiling ...

Het is een uitstekende aflevering die de vraag goed beantwoordt! 8) 8) 8)

https://www.france.tv/france-5/c-dans-l ... l-air.html

En als we weten dat er bijna 8 miljoen sterfgevallen als gevolg van vervuiling per jaar "volledig genegeerd" zijn ... het blokkeren van de economie voor een paar honderdduizenden potentiële sterfgevallen ondersteunt STERK de hypothese van Vrijwillige TEST ! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

het is om verschillende redenen niet vergelijkbaar:
a) de projecties van de epidemie als er niets was gedaan, zijn eerder tientallen miljoenen, niet 8 miljoen
b) deze sterfgevallen zouden in elk land over een paar weken of een maand gegroepeerd zijn, zoveel zichtbaarder en psychologisch veel moeilijker te verdragen (het blijkt in Italië, in New York of in mindere mate in het oosten van de Frankrijk)
c) we kunnen hopen de epidemie te stoppen door de landen een paar weken te stoppen, terwijl de vervuiling de hele tijd moet stoppen!
de omstandigheden waren anders, de reacties waren ook verschillend. Wat betreft de "test" ... geen commentaar.
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par Christophe » 05/04/20, 12:07

Het is waar, ik ben het ermee eens, dat als 100% van de mensheid het haalt met 2% sterfte, het 7 * 000% = 2 miljoen doden maakt!

Het was om te zien of je hem volgde! : Mrgreen:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par ABC2019 » 05/04/20, 12:10

goed de eerste paar minuten: dit soort gebeurtenissen die nog nooit in de geschiedenis van de mensheid zijn voorgekomen ... ja alleen in 1918, in 1957, in 1968 ... Ik spreek niet goed over epidemieën pest en cholera vóór de twintigste eeuw.
er is een "kans van één op een miljard" dat het zes maanden voor een Amerikaanse verkiezing zal gebeuren ... uh gezien het feit dat er elke vier jaar verkiezingen zijn en de epidemie enkele maanden duurt, weet ik niet hoe het is zijn berekening.
Nou, ik wilde niet doorgaan, het is nog maar een samenzweerderig delier. Christophe klaagt niet na je forum worden beschouwd als "onbetrouwbaar" als je met zulke ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par ENERC » 05/04/20, 12:11

En als we weten dat er bijna 8 miljoen sterfgevallen als gevolg van vervuiling per jaar "volledig genegeerd" zijn ... het blokkeren van de economie voor een paar honderdduizenden potentiële sterfgevallen ondersteunt STERK de hypothese van Vrijwillige TEST ! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Zoals goed uitgelegd in dit programma, zijn de doden van vervuiling onzichtbaar. Je hebt een beroerte, wat bewijst dat het te wijten is aan vervuiling, ook al wordt het erkend als een risicofactor?
Terwijl de Covid beton is.

Vervuiling, junkfood en klimaatverandering doden meer dan Covid, maar het is slechts een risicofactor.

Als bewijs hebben we klimatosceptici maar geen covidosceptici - wat we ook nooit weten :?

Het is waar, ik ben het ermee eens, dat als 100% van de mensheid het haalt met 2% sterfte, het 7 * 000% = 2 miljoen doden maakt!

Neen.
Italië: het werkelijke aantal COVID-19-gevallen in het land zou 5,000,0000 kunnen zijn (vergeleken met de 119,827 bevestigde gevallen) volgens een onderzoek dat mensen ondervroeg met symptomen die niet zijn getest, en tot 10,000,000 of zelfs 20,0000,000 , XNUMX na rekening te houden met asymptomatische gevallen, volgens Carlo La Vecchia, hoogleraar medische statistiek en epidemiologie aan de Statale di Milano University.
Dit aantal zou nog steeds onvoldoende zijn om de immuniteit van de kudde te bereiken, waarvoor 2/3 van de bevolking (ongeveer 40,000,000 mensen in Italië) het virus zou hebben opgelopen [bron].

Het aantal sterfgevallen kan ook worden onderschat met 3/4 (zowel in Italië als in andere landen) [bron], wat betekent dat het werkelijke aantal sterfgevallen in Italië rond de 60,000 kan liggen.

Als deze schattingen waar waren, zou het sterftecijfer van COVID-19 veel lager zijn (ongeveer 25 keer minder) dan het sterftecijfer bij gevallen dat uitsluitend is gebaseerd op door het laboratorium bevestigde gevallen en sterfgevallen, aangezien het de gevallen (de noemer) met een factor van ongeveer 1/100 en sterfgevallen met een factor van 1/4 zou onderschatten.
bron https://www.worldometers.info/coronavir ... try/italy/

Het is duidelijk dat de sterfte waarschijnlijk is 25 zwakker.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: The Coronavirus: een omgekeerde stresstest bij opwarming van de aarde?




par Christophe » 05/04/20, 12:14

ENERC schreef:Het is duidelijk dat de sterfte waarschijnlijk is 25 zwakker.


Ach ja, ik hield alleen geen rekening met de figurenfiguren ...

Plots 140/25 = 5,6 miljoen ... <8 miljoen per jaar ... daarom redt de corona levens!

Maar dat hadden we al berekend met de 25 maandelijkse sterfgevallen door vervuiling in China !!

Welke andere conclusies kunnen hieruit worden getrokken? : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten