COP21: geen noodzaak in te stemmen met een econologic te brengen!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 13/12/15, 21:43

Gewoon toeval van geesten die elkaar ontmoeten, zoals zo vaak... aangezien het geen toeval is...

Het is cool, we zijn daar allebei sluw aan het praten, op een verlaten draad... Het enige dat ontbreekt is een vuur in de open haard en een kat op je schoot! :P

Bewerken: ik ben het appelsap vergeten, ben ik duizelig!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/12/15, 22:06

Dus met een goede kruidenthee nodig ik je uit om een ​​grote heer te ontdekken die ons te weinig bekend is: Julos Beaucarne.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Julos_Beaucarne

Lees in ieder geval de paragraaf "Je moet door en door van jezelf houden"...

En zo ontstond in 1974 het vinyl met een humanistische en ecologische tendens genaamd "Front de Liberation des Arbres Fruitiers" waarvan ik dacht dat je het bedoelde... [wat te veel zou zijn geweest, maar me gevleid zou hebben!]. Dus we zijn hier in 1974. Dat is 40 jaar geleden...

Vlak voor deze verschrikkelijke "Chandeleur Septante Cinq" die op de keerzijde de facsimile draagt ​​van het manuscript van de beroemde tekst geschreven in de nacht van de ontdekking van de moord op zijn metgezel, "achtergelaten in de wereld aan de andere kant...", "hem alleen achterlatend met zijn twee kleine matrozen..." om op gigantische wijze af te sluiten: "men moet elkaar door en door liefhebben"... Ik heb deze plaat niet; Ik citeer uit het geheugen. Ik die geen geheugen heb, 40 jaar later resoneren deze woorden!

Google is geweldig. Met een beetje moeite vond ik de tekst:

Ma Loulou vertrok achter de schermen naar het platteland, een man stak haar negen keer in haar zachte huid. Het is de samenleving die ziek is, we moeten haar weer op de rails krijgen, door liefde en overreding. Dit is het verhaal van mijn kleine liefde van mij, gearresteerd op de drempel van zijn 33 jaar. Laten we de moed niet verliezen, jij noch ik. Ik zal mijn leven en mijn reizen voortzetten met dit extra gewicht om te dragen en onze twee schatten die op hem lijken. Zonder je te bevelen, vraag ik je om meer dan ooit van degenen te houden die dicht bij je staan. De wereld is een trieste winkel, zuivere harten moeten samenkomen om haar te verfraaien, de menselijke ziel moet worden herbebost. Ik blijf aan dek, ik blijf tuinman, ik kweek mijn taalplanten. Door mijn woorden zul je mijn geliefden vinden, het is waar alleen vriendschap en liefde. Ik ben nu heel ver op de bodem van de mand van verdriet; we moeten elk, zeggen ze, een zak kolen eten om naar het paradijs te gaan. Ach, wat zou ik graag een paradijs willen hebben, hoe liefelijke herenigingen zouden zijn... Ondertussen neem ik voor jullie, mijn vrienden hier beneden, ondanks wat er met mij gebeurt, de vrijheid om jullie te schrijven wat ik vandaag denk: ik denk met al mijn kracht dat het nodig is elkaar verkeerd en door en door lief te hebben. Julos / Nacht van 2 tot 3 februari



Een deel van wat ik citeer staat in het eerste nummer op de plaat!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 14/12/15, 19:40

Ik kende, maar te weinig, deze dichter, bedankt voor het hier vermelden en voor het ontdekken van deze tovenaar van woorden.
ziek schrijft:
we moeten het rechtzetten, door liefde en overreding

Hij let er goed op om niet te zeggen "dankzij de rede", de rede die ondergeschikt is gemaakt aan een irrationele finaliteit en daarom (althans in deze vervreemde vorm) niet het geschikte instrument vormt.

Ik had graag meer soortgelijke reacties gehad tijdens de recente en trieste gebeurtenissen die we hebben meegemaakt, in plaats van een escalatie van haat en onbegrip...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/12/15, 19:54

Hij beoefende graag humor ["Als onderdeel van de mooie taalweek, zeg niet zeg, zeg zeg!"]

En poëzie met, waar nodig, absolute wreedheid: luister naar zijn "Letter to Kissinger", als eerbetoon aan Victor Jara, gemarteld en vermoord tijdens de omverwerping van Allende in Chili... Waar hij vertelt hoe Victor Jara's hand werd afgehakt, in het Santiago-stadion, voordat hij, wijzend op zijn stronken, a cappela begon, het volkslied van Popular Unity (Allende's party)... misschien genaamd... Kissinger" zong Julos!


Of midden in de Koude Oorlog: "je zult je herinneren dat noch het oosten noch het westen je voldoening schenkt; misschien moet je wat meer verticaal kijken?"
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/12/15, 20:17

een gemiddelde burger overtuigen om minder te vervuilen heeft niets te maken met het overtuigen van een alcoholist om te stoppen met drinken

voor de alcoholist is het gewoon zijn persoonlijke zaak

voor de gemiddelde burger doet hij wat de maatschappij van hem vraagt, hij heeft weinig speelruimte

bijvoorbeeld degene die uren in het transport zit om naar zijn werk te gaan, hij doet het niet vrijwillig ... hij doet het omdat hij geen baan in de buurt van zijn huis kan vinden of omdat hij geen accommodatie in de buurt van zijn werk kan vinden: daarom kan hij niets alleen doen ... de echte ecoloog zal degene zijn die begrijpt dat om de verspilling van transportenergie te verminderen, woningen moeten worden gebouwd, zodat er voldoende leegstaande woningen zijn om mobiliteit mogelijk te maken

dit is slechts één voorbeeld waaruit blijkt dat de verspilling van energie wordt veroorzaakt door fouten in de samenleving waar individuen niets aan kunnen doen


wat gaat de Franse staat doen om de toezeggingen na te komen die het tijdens deze cop 21 heeft gedaan... zal het ons blijven opzadelen met inefficiënte gasfabrieken zoals de CICE of het belastingkrediet voor onderzoek?

we mogen de gasfabrieken niet subsidiëren om energie te besparen, met subsidies die een rem worden gezien de enorme hoeveelheid papierwerk en de tijd om de dossiers in maanden en jaren te doen!

het is gewoon nodig om de belastingen te verlagen die wegen op de vakmensen van het gebouw, die essentieel zijn voor het onderhoud en de isolatie

Ik zie om me heen veel mensen wiens huizen instorten: de ambachtslieden zijn te duur voor ze ... het is gewoon een verspilling van verwarmingsenergie, het is een verspilling van erfgoed

vervuiling maakt je ziek! waarom het degenen zijn die het geluk hebben om nog te werken die sociale lasten betalen... het zou makkelijker zijn als we de sociale zekerheid ook zouden financieren via energiebelastingen, en verspilde grondstoffen

de lasten op goed werk massaal verlagen en belastingen op energie heffen om het evenwicht te bewaren
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 14/12/15, 20:24

Als de Franse president zijn goede trouw had willen beloven, had hij de definitieve stopzetting van het project Notre Dame des Landes kunnen aankondigen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/12/15, 20:54

wanneer vliegtuigen boven een overbelast vliegveld cirkelen, verbruikt het kerosine

het aantal luchthavens vergroten is geen ecologische onzin

je moet op je hoede zijn voor te primaire ideeën: vliegtuigen zoals deze verbruiken veel energie, dus je moet geen luchthaven bouwen...

vliegtuigen verbruiken minder wanneer ze direct naar de juiste bestemming gaan zonder tijd te verspillen dan wanneer ze in cirkels draaien boven een overbelaste luchthaven, en dan moeten passagiers veel kilometers over land afleggen

De luchthaven van Nantes is slecht gelegen, te dicht bij het stadscentrum, een nieuwe luchthaven is zo gek nog niet

maar wie heeft ooit echte informatie op televisie gehoord over de oude en de nieuwe luchthaven van Nantes! we horen alleen over de pseudo-ecoloog géguère, nooit een verklaring van de werkelijkheid

Ik heb ook op een kleine luchthaven gewerkt: een luchthaven is geen vervuild gebied: het is over het algemeen een groot, schoon gebied dat door dieren wordt gewaardeerd, beter dan gewone velden verrot met pesticiden
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 14/12/15, 21:47

Het probleem met deze luchthaven is geen algemeen probleem, maar het specifieke geval van een constructie die naar behoren werkt en het ego van een politicus die zijn witte olifant wil bouwen, zelfs als dat betekent dat hij een wetland moet vernietigen om zijn nutteloze gril te bevredigen, volgens de getuigenissen van luchtvaartprofessionals.

U zegt:
wanneer vliegtuigen boven een druk vliegveld cirkelen, verbruikt het kerosine

Niet meer dan wanneer ze direct kunnen landen na het vrijgeven van de geplande overtollige brandstof om te gaan met een beschikbare start- en landingsbaan...

De "netheid" van de vliegvelden gaat niet zonder enige pesticiden en "regulering" (sic) van de ongewenste dieren.
Ik heb er een in de buurt van mijn huis, gril van de plaatselijke oligarchie, die helemaal niet overeenkomt met wat je zegt, verre van dat. Het is hun "danser", behalve dat degenen die het niet gebruiken het onderhouden...
Persoonlijk klaag ik er niet over, omdat het subwoestijn is... Ik heb er maar één keer mee gevlogen, maar voor iemand die de neiging heeft om aan de kant van Sirius te staan ​​(roddels praten meer over de maan!), Vliegen op lage hoogte is nauwelijks aantrekkelijk
Dernière édition par Ahmed de 14 / 12 / 15, 22: 31, 2 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/12/15, 22:02

Vergelijk maar eens het aantal civiele luchthavens in Frankrijk en Duitsland!

De vliegtuigen draaien daar net zomin als thuis. Maar als je een luchthaven hebt in Dôle en een andere in Dijon... Als een politicus er een wil behouden in Colmar terwijl er Mulhouse en Straatsburg zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/12/15, 22:22

chatelot16 schreef:wanneer vliegtuigen boven een overbelast vliegveld cirkelen, verbruikt het kerosine

het aantal luchthavens vergroten is geen ecologische onzin

je moet op je hoede zijn voor te primaire ideeën: vliegtuigen zoals deze verbruiken veel energie, dus je moet geen luchthaven bouwen...

vliegtuigen verbruiken minder wanneer ze direct naar de juiste bestemming gaan zonder tijd te verspillen dan wanneer ze in cirkels draaien boven een overbelaste luchthaven, en dan moeten passagiers veel kilometers over land afleggen


Ja en nee. Hoe meer verkeer u promoot, hetzij over de weg of door de lucht, enz., hoe meer mensen er circuleren. Wanneer verspillen we minder? Om een ​​voorbeeld van een auto te nemen: verstopte steden zouden "ontlast" moeten worden door de bouw van apparaten en hun vervuiling, vervuiling enz. moeten verminderen ... In feite is het niet zo, mensen die "gemakkelijker" kunnen circuleren, laten zichzelf nog meer circuleren ... congestie blijft hetzelfde, maar mensen rijden het hele jaar door zelfs meer ... en de totale vervuiling is toegenomen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 162 gasten