Koolstof compensatie

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/04/14, 18:29

Châtelot, Je schrijft:
...het drogen ervan is gecompliceerd omdat ze sneller willen rotten dan drogen: maar vermengd met houtsnippers die al droog zijn, is de vochtigheid van het geheel onmiddellijk laag genoeg om niet te rotten... en de algehele porositeit en voldoende ervoor droog en klaar om te branden in een paar maanden.

Dit is een zeer terechte constatering: op versnipperd hout is veel water nodig om een ​​optimale bacteriecultuur (compost Jean Pain); met de gemiddelde inhoud die we spontaan waarnemen, ontwikkelt zich in plaats daarvan schimmel en als we deze vochtigheid aanzienlijk kunnen verminderen, zoals u doet, zijn deze schimmels niet meer operationeel, dus het geheel droogt vrij snel.
Dit geldt voor kleine volumes, voor grote stapels zorgt het vrijkomen van warmte door de bacteriën ervoor dat de chips snel drogen en de fermentatie stopt: we zien slechts een klein verlies van de biomassa die voor deze warmteproductie is gebruikt en het is dan voldoende om Vermijd vochtopname door te beschermen tegen regen.

Nu vindt het gebruik van snoeiafval zeker een betere bestemming in RCW, aangezien de tuin in alle opzichten een uitstekende bezigheid is en het blijft efficiënter om je maag te vullen dan je ketel! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/04/14, 18:58

natuurlijk kan de BRF worden gebruikt ... maar ik doe alleen mechanica, geen cultuur ... ik laat het over aan degenen die mechanica voor hen kennen en doen

dus als ik een hoek van mijn land vrijmaak om ruimte te maken, kan wat ik hak, alleen als brandstof worden gebruikt

Ik kweek ook brandnetel... het werkt op zichzelf maar is nutteloos... nou ja, het zou nuttig kunnen zijn: brandnetels maken zeer fijne vezels die een paar eeuwen geleden werden gebruikt om zijde te imiteren...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 14/04/14, 19:23

Geen zorgen! Je was niet het doelwit!
Bovenstaande overwegingen zijn algemeen...

Met brandnetels is het mogelijk en gemakkelijk om soep te maken of te verwerken in een groentesoep, waardoor het een zeer fijne smaak krijgt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 15/04/14, 08:35

Bonjour à tous,

Ik vind dat dit "CO2-compensatie"-ding de neiging heeft om bomen te reduceren tot fabrieken voor koolstofopslag.

Bomen doen meer dan dat.
Ze dienen als nestkasten en broedplaatsen voor vogels en vele andere dieren.
Ze beschermen de bodem tegen erosie en de zon, halen water uit de diepte, koelen in grote getale de atmosfeer wat neerslag vergemakkelijkt.
Sommige bomen halen ook stikstof uit de lucht en helpen de bodem te bemesten.

A+ :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 15/04/14, 14:20

Dede, U schreef :
Ik vind dat dit "CO2-compensatie"-ding de neiging heeft om bomen te reduceren tot fabrieken voor koolstofopslag.

Ambient utilitarisme is de oorzaak! In een samenleving van afval is de paradox (die slechts schijnbaar is) dat het ondraaglijk is dat iets geen doel dient (in werkelijkheid om waarde te creëren, waar afval ook voor dient, wat de tegenstelling oplost!).
Dit verklaart bijvoorbeeld waarom het opnieuw vergroenen van de woestijn vaak wordt geassocieerd met het Désertec-project...
Bomen hoeven hun bestaan ​​niet te rechtvaardigen, laat dit duidelijk zijn, maar sta me toe te benadrukken dat hun verdiensten immens zijn, aangezien ze aan de oorsprong liggen van de creatie van landbouwgronden en daarom direct onze overleving mogelijk maken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/04/14, 14:26

in een tuin dragen de bomen vrucht als je de juiste plant

dit is het eerste wat ik deed toen ik mijn huis kocht: appelbomen planten, kersenbomen, pruimenbomen...

helaas heb ik niet de tijd genomen om ze goed te onderhouden en sommige zijn gedegenereerd en geven niets meer ... het is alleen in de jaren dat ik in de winter goede chemie spuit dat er veel fruit is ... anders is er bijna niets

aan de andere kant, voor brandhout groeit het vanzelf: acacia-eik en andere wilde bomen die overal groeien waar je de maaier niet gebruikt... de maaier wordt alleen gebruikt door anderen, degenen die betalen om een ​​lege tuin te hebben
0 x
Avatar de l'utilisateur
DreTo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/09/14, 00:38




par DreTo » 05/10/14, 00:08

Vast staat dat deze niet gebruikt gaat worden voor de bouw, wat ideaal zou zijn, want het zijn kleine bomen, zoals kersenbomen, citroenbomen of andere sierbomen... allemaal van redelijk formaat voor een tuin (van zo'n redelijk formaat dat ik me afvraag of ze mijn co2-uitstoot kunnen compenseren.)
0 x
vinden Goedkope keukenkasten bij kopen en verkopen | Koop en verkoop items lokaal in Quebec. vind boeken, goedkoop plastic tuinhuisje, galajurken, een pc, ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten