CO2 in de atmosfeer: ca stijgt sneller dan verwacht

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 02/06/07, 18:51

elephant schreef:
Sorry, lees mijn handtekening hieronder: we hebben het geld niet, sommigen van ons verdienen gewoon genoeg om te blijven werken.


Echte olifant, deze macht, die hebben we, maar we zijn niet allemaal gelijk in "macht" en bovenal wordt deze gedeeld tussen enkele miljoenen individuen wier belangen en wil niet dezelfde zijn.
De echte macht bestaat erin de aantrekkingskracht op de consumptie in stand te houden, zelfs door te proberen deze voor te stellen als een essentiële behoefte, en te spelen op verdeeldheid om een ​​al te ‘krachtige’ tegenmacht van de burgers te voorkomen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
fignet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/06/07, 10:54




par fignet » 03/06/07, 19:38

JA olifant ook al heb je weinig koopkracht
je hebt nog steeds de keuze om geen Amerikaans te consumeren (op dit moment is het in de IT al moeilijk)
geen cola geen Mc Do (en het is slecht voor je gezondheid)

Delnoram heeft gelijk, we doen er alles aan om de kracht van de burger (consument) te breken door zijn hersenen te wassen (media, tv etc.)

Door zijn aankopen handelt de consument echt, hij is degene die het systeem laat werken

laten we reageren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 03/06/07, 20:16

fpignet schreef:Door zijn aankopen handelt de consument echt, hij is degene die het systeem laat werken
laten we reageren!


Precies, afgezien van dit detail, dat het heel moeilijk is om veel mensen te mobiliseren.
Zoals Elephant suggereerde, blijft deze kracht zeer willekeurig.
Dernière édition par delnoram de 04 / 06 / 07, 17: 09, 1 keer bewerkt.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
fignet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/06/07, 10:54




par fignet » 04/06/07, 08:21

JA Delnoram, precies de eerste boodschap die we moeten overbrengen is dat de consument de grootste macht heeft (meer dan de politiek), in tegenstelling tot wat veel mensen denken door te zeggen, maar wat kunnen we doen?
De boycot is een zeer effectief wapen, op voorwaarde dat je eensgezind en bewust bent
Een grote meerderheid van de ouders denkt na over de toekomst van hun kinderen...

Ik zie deze oplossing alleen om het bloedbad te stoppen

Het communistische systeem heeft zijn grenzen laten zien, het kapitalisme laat zijn eigen grenzen zien (maar het is erg gevaarlijk voor de planeet)
Het ergste is China, dat een mix van deze twee systemen maakte. OUCH OUCH OUCH
Laten we een evenwicht vinden door de groei (en dus de vervuiling) te vertragen voordat we in de rijpheid komen

Verspreid deze boodschap, het geweten moet wakker worden. Ik durf het te geloven.....


Fred
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 04/06/07, 14:35

En het gaat niet beter worden...

China is niet van plan zijn ontwikkeling op te offeren aan de strijd tegen de opwarming van de aarde
Peking maakte maandag 5 juni zijn eerste plan openbaar om de klimaatverandering te bestrijden. Het sleutelwoord: "harmonie". Harmonie tussen de noodzakelijke strijd tegen de opwarming van de aarde en de ‘ontwikkelingsstrategieën’ van China, die de prioriteit van het regime blijven. “De prioriteiten van een ontwikkeld land zijn betrouwbare ontwikkeling en het uitroeien van armoede”, kunnen we lezen in dit Witboek, het eerste officiële Chinese document waarin de problemen van de opwarming van de aarde worden geïntegreerd.


Geen bindende doelstelling in dit plan. Het document beveelt bijvoorbeeld aan de nadruk te leggen op energiebesparende maatregelen, de aanpassing van de landbouw aan nieuwe klimatologische omstandigheden en herbebossing, maar stelt geen gekwantificeerde doelstelling voor deze maatregelen.

Peking, dat grotendeels afhankelijk is van steenkool, zou dit jaar of volgend jaar de Verenigde Staten moeten inhalen als 's werelds grootste uitstoter van kooldioxide, het belangrijkste industriële broeikasgas.

VERANTWOORDELIJKHEID VAN ONTWIKKELDE LANDEN

“Zelfs als we geen specifiek CO2-reductiedoel hebben gesteld, is onze algemene doelstelling om energie te besparen ondubbelzinnig”, verzekerde Ma Kai, minister belast met de Nationale Commissie voor Hervorming en Ontwikkeling (CNRD), maandag tijdens een persconferentie. belangrijkste orgaan voor economische planning.

Het Witboek merkt ook op dat het de ontwikkelde landen zijn die de verantwoordelijkheid moeten dragen voor de opwarming van de aarde, aangezien zij volgens Ma Kai verantwoordelijk zijn voor 95% van de CO2-uitstoot "van de industrialisatie tot 1950" en 77% van "1950 tot 2000". .
De publicatie van dit plan komt twee dagen vóór de opening van de G8-top in Duitsland, die zal worden bijgewoond door de Chinese president Hu Jintao, en waar de opwarming van de aarde breed zal worden besproken. De belangrijkste opkomende landen – Brazilië, Mexico, China, India en Zuid-Afrika – zijn uitgenodigd voor de top als onderdeel van een bredere dialoog.


bron: LeMonde.fr
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: CO2 in de atmosfeer: het stijgt sneller dan verwacht




par lejustemilieu » 04/06/07, 14:58

Christophe schreef:Het meest verontrustende is dat deze toename van de CO2-uitstoot alarmerender is dan het worstcasescenario van het International Panel on Climate Change (IPCC), dat ernstige gevolgen voor het klimaat en de gevolgen daarvan voor ecosystemen suggereert.


************************************************** **
We gaan allemaal dood.
Maar ik heb een vriend die doodskisten tegen goede prijzen verkoopt. : Lol:
Wat moet gebeuren, zal gebeuren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: CO2 in de atmosfeer: het stijgt sneller dan verwacht




par Christophe » 04/06/07, 15:08

lejustemilieu schreef:We gaan allemaal dood.


Nou, het is geen primeur :D
De vraag is eerder om te weten: pkoi, wanneer en hoe... :|
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Re: CO2 in de atmosfeer: het stijgt sneller dan verwacht




par lejustemilieu » 05/06/07, 07:49

Christophe schreef:
lejustemilieu schreef:We gaan allemaal dood.


Nou, het is geen primeur :D
De vraag is eerder om te weten: pkoi, wanneer en hoe... :|

Mijn schoondochter, die heel weinig geld heeft voor haar universitaire studie, om te eten en om zich te kleden, stelt mij regelmatig de volgende vraag (als ze "depressief" is)
MAAR WAT IS DE BETEKENIS VAN HET LEVEN?
Ze vertelt me: "Ik werk als een gek, en alles wat ik doe, alles wat ik leer, alles zal ik verliezen, zelfs mijn ouders!"
Elke keer heb ik geen geldig antwoord om hem te geven...
Als ik denk dat de titel van het onderwerp CO2 is... en nu heb ik het over de zin van het leven... :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/07, 22:50

Targol schreef:En het gaat niet beter worden...

[size=18[...]Het Witboek merkt ook op dat het de ontwikkelde landen zijn die de verantwoordelijkheid moeten dragen voor de opwarming van de aarde, aangezien zij volgens Ma Kai verantwoordelijk zijn voor 95% van de CO2-uitstoot "van de industrialisatie tot 1950". en 77% van "1950 tot 2000".[...].
[...]
Op dit punt hebben ze gelijk, en zelfs in dubbele zin... Als de ‘ontwikkelde landen’ erin slagen zichzelf te dwingen hun CO2-uitstoot radicaal te verminderen en tegelijkertijd een aanzienlijk comfortniveau te behouden, zal China zeer snel volgen...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 22/06/07, 15:01

Ik ben het op een aantal punten met fpignet eens:
De consument heeft de macht om zijn wil aan de multinationals te dicteren!

Een collega zei tegen mij: "Het is onzin, we moeten elk jaar van telefoon wisselen [...] het is zonde [...]".
Maar wie koopt de telefoons?? niemand stopt ze met geweld in zijn zak!

Als niemand een telefoon kocht voordat deze kapot ging (je zou ook helemaal geen telefoon kunnen kopen, maar dat is een andere discussie :D ), zou er veel minder afval zijn!

Dus laten we burgers consumeren!

Waar ik afwijk van fpignet is dat het niet alleen Amerikaanse bedrijven zijn die "gestraft" moeten worden! (een van de bewijzen wordt belichaamd door Total, toch?).

Het is dus waar dat het niet eenvoudig is om iedereen te overtuigen. Maar de burgerconsumptie die gepaard gaat met het lobbyen bij onze politieke kandidaten en/of gekozen functionarissen kan de smilblick beetje bij beetje vooruit helpen! (af en toe een mailtje, hij eet geen brood) Laten we ons in ieder geval niet langer verschuilen achter "ze doen het slechter, dus ik doe niets"! Elke actie kan op de lange termijn effectief zijn, omdat "kleine stroompjes grote rivieren maken" :D

A +

Indy
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten