CO2 detritus van dode planten

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
tntradio12
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/03/14, 15:10

CO2 detritus van dode planten




par tntradio12 » 28/03/14, 00:50

Hallo,
Ik ben een universiteitsstudent in organisch.
Een van mijn familieleden stelde me een vraag die ik niet de middelen heb om te beantwoorden. Dus wend ik mij tot jou.
Het heeft een kas met planten. Het introduceert CO2 `` synthetisch '' in de lucht, wat de groei van planten bevordert. Hij wil weten of ten eerste, de dood van planten CO2 produceert en is het aanzienlijk genoeg om nu alleen dood plantenafval te gebruiken om zijn kas van CO2 te voorzien en de kunststof te verlaten.
(het gebruikt tussen 1400 en 1600 ppm van CO2)
Bedankt dat u de tijd hebt genomen om deze vraag te beantwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/03/14, 01:05

plantenrot produceert CO2, dat is zeker! ongeveer evenveel als ze verbranden, maar het is langzamer

we kunnen dit principe gebruiken om zoveel CO2 te maken als we willen ... blijft om de middelen en de grootte van de bazaar te kiezen om er te komen en te zien of het winstgevend is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/03/14, 08:50

Het produceert CO2 maar niet alleen dat ... Methaan ook ... En het zal een enorme composter nodig hebben om zijn kassen te bevoorraden ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/03/14, 10:22

er is methaanproductie wanneer er helemaal geen zuurstof is: je moet gewoon een methanizer willen maken om te zien hoe moeilijk het is om van alle zuurstof af te komen, zolang er geen methaan meer is: hierdoor kan een stapel compost of een stapel mest een hoeveelheid methaan uitstoten

in de natuur is het enige geval waarin methaan wordt gevormd in de modder op de bodem van de vijvers

dus geen zorgen over de rottende vegetatie om compost te maken van CO2
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/03/14, 12:42

Maar ik ben het eens met macro: dunne laag en goed geventileerd!

Nu, met betrekking tot de hoeveelheid die dit vertegenwoordigt, geef ik toe dat ik geen verwijzingen heb. Zal dit aan de vraag voldoen ???

Te meer om het snel te ontbinden, is warmte nodig; maar als het te warm is, zal de kas geopend moeten worden en zal de CO² ontsnappen (maar het is hetzelfde als we "synthetisch" CO² injecteren).

Anderszins,; prioriteit moet worden gegeven aan snel vergistbare organische stoffen: vermijd vooral hout (zeer langzame ontleding) en te veel cellulose (rietjes, oude stengels ...) ...

Ten slotte is de bron van CO² niet te verwaarlozen: gisting (verloren fruit, suikers ...)

Dit is een lokale productie van "fijne kruiden" ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/03/14, 12:47

De snelste manier om CO2 te krijgen, is door de planten te verbranden, maar er is rook met ... : Cheesy:

Ik denk niet dat de hoeveelheid CO2 als gevolg van ontleding kan worden benut in een kas ... of anders moet je een andere kas hebben die CO2 produceert, het oppervlak zal naar mijn mening heel erg belangrijk moeten zijn!

Je moet gewoon de tijd zien die nodig is om een ​​compostplant af te breken! Maanden, jarenlang hout ...

Een weging van de compost voor / na zou het mogelijk maken om de geproduceerde CO2 te schatten ... (bij hetzelfde vochtigheidsniveau natuurlijk)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/03/14, 10:10

verbranden maakt CO2 maar in het algemeen veel bizar product in de rook waarvan veel product giftig is: daarom zou het broeikasgassen van een kas eerlijk gezegd rokerig zijn

het maken van een waterdichte composter geventileerd door luchtcirculatie met een kas zou niet dom zijn: compostering produceert veel C02, niet erg nuttig voor een productie van pure CO2, omdat het noodzakelijkerwijs verdund is in veel lucht, maar behoorlijk nuttig om de C02-niveaus in een kas
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/03/14, 10:29

rokerig zeker ... vandaar mijn smiley, maar er is altijd een manier om dampen te zuiveren met een bescheiden investering, zolang we niet op zoek zijn naar de kwaliteit van laboratorium co2 ...

Voor de mailing is er een paradox in dit idee: we willen een hoge concentratie van co2 of voor een compost om co2 te produceren, neemt het zuurstof op, dus van een bepaalde concentratie van co2 zal de productie van co2 laten vallen.

er is noodzakelijk een evenwichtspunt: is deze concentratie voldoende om de plantengroei te stimuleren?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 29/03/14, 12:39

Is het niet in Nederland dat ze tomaten in kassen telen met verrijking in CO2 die afkomstig is van thermische centrales?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 29/03/14, 13:33

Het is mogelijk! Controleren op het net ...

De CO2 moet daar worden gezuiverd en geconcentreerd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten