Kerstmis, sneeuw en ijs: dodelijke kerstavond?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Kerstmis, sneeuw en ijs: dodelijke kerstavond?




par Christophe » 24/12/10, 11:15

De titel zegt het al: de vreselijke weersomstandigheden dreigen veel oudejaarsavonden in het gezin (de onze bijvoorbeeld) te ontwrichten.

Wees dus voorzichtig als je de weg op gaat of blijf beter warm thuis...

Er zullen nog meer nieuwjaarsdagen zijn... niet als je dood bent... : Idee:

Gerelateerde onderwerpen:
https://www.econologie.com/forums/paris-sous ... 10248.html
https://www.econologie.com/forums/gulf-strea ... 10281.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/12/10, 20:19

Het lijkt erop dat we vertrokken zijn een zeer koude winter, we moeten hopen dat het niet zo zal zijn als in 1954 en 1956 meer dan 15 dagen onder -15°C Rusland waardig in Moskou in februari, dat de koude anticycloon ons aankondigt!!

Maar met veel meer (10 tot 100 keer meer) auto's, vrachtwagens, vliegtuigen zijn we veel minder resistent!!

Om ongelukken te voorkomen, moet u degene voor u niet te dicht volgen en niet hard remmen Als de auto slipt, laat u de rem los. Om twee keer zo snel te stoppen, draait u het stuur in de goede richting en anticiperen!!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

vooravond




par Oli 80 » 24/12/10, 23:53

Goedenavond en prettige kerstdagen,

het feit dat je achter het stuur kruipt en zelfs als je gewend bent om zelfs in moeilijke situaties in de sneeuw te rijden, zelfs als je voorzichtig bent op de weg door de snelheidslimieten te respecteren, reageren anderen niet vaak zoals jij, vanwege deze mensen die Als u niet oppast, kan er iets met u gebeuren, ernstig ongeval, verlies van een of meer dierbaren

wat me vaak irriteert als we verkeersongelukken zien, mensen zeggen: "ze hoeven niet als een gek te rijden", of zoiets als "dat betekent minder idioten op de weg"

zoals ik al zei, iemand die voorzichtig is, kan tegenover een chauffeur komen te staan ​​en zijn leven verliezen, dus je kunt de festiviteiten uitstellen tot later als het mooi weer is
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/12/10, 02:25

Het lijkt erop dat we een zeer koude winter tegemoet gaan,



Je moet naar de temperatuurgemiddelden kijken.
Maar als het sneeuwt, is het over het algemeen niet koud tussen -3 en +3°C.
Als iemand die bijna uitsluitend met de fiets reist, zelfs midden in de nacht, vind ik dat het dit jaar veel koeler is dan vorig jaar.

Mijn grootste probleem dit jaar op de fiets is niet de sneeuw op de grond of de kou, maar alleen deze verdomde sneeuwvlokken die pijn doen aan mijn ogen.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 25/12/10, 11:39

aerialcastor schreef:Maar als het sneeuwt, is het over het algemeen niet koud tussen -3 en +3°C.


Dat dacht ik tot dit jaar ook : Cheesy:
Bij -8°C sneeuwt het probleemloos!

aerialcastor schreef:Als iemand die bijna uitsluitend met de fiets reist, zelfs midden in de nacht, vind ik dat het dit jaar veel koeler is dan vorig jaar.


Wacht, de winter is nog maar net begonnen! Laten we wachten tot februari 2011...
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/12/10, 15:12

Wacht, de winter is nog maar net begonnen! Laten we wachten tot februari 2011...


Het is zeker.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten