Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 24/01/07, 22:29

hij en zijn maatjes zetten de EV1's van GM in de schroothoop

elektrisch vervoer / elektrische auto-van-gm-ev1-tot-de-pauze-t2129.html

http://www.clean-auto.com/article.php3?id_article=2579

de verkiezingen komen eraan
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.




par houthakker » 25/01/07, 02:42

Targol schreef:
De Amerikaanse president George W. Bush zei dinsdag dat hij het benzineverbruik in de Verenigde Staten binnen 20 jaar met 10% wilde verminderen, een ambitieus doel dat de ontwikkeling van niet-fossiele brandstoffen en strengere verbruiksnormen met zich meebrengt. [...]
Pffff .. : Lol: Hun doel is te gemakkelijk: het enige wat ze hoeven te doen is een auto op de Franse automarkt krijgen en presto, daar is het direct 30% of zelfs 50% vermindering van het verbruik ... : Mrgreen:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève

Re: Bush wil het brandstofverbruik binnen 20 jaar met 10% verminderen.




par nialabert » 25/01/07, 19:06

Houthakker schreef:
Targol schreef:
De Amerikaanse president George W. Bush zei dinsdag dat hij het benzineverbruik in de Verenigde Staten binnen 20 jaar met 10% wilde verminderen, een ambitieus doel dat de ontwikkeling van niet-fossiele brandstoffen en strengere verbruiksnormen met zich meebrengt. [...]
Pffff .. : Lol: Hun doel is te gemakkelijk: het enige wat ze hoeven te doen is een auto op de Franse automarkt krijgen en presto, daar is het direct 30% of zelfs 50% vermindering van het verbruik ... : Mrgreen:


Ik denk dat de Japanners een beetje meer geluk hebben dan de Fransen, maar dat is slechts mijn mening.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 25/01/07, 23:10

Bof! Allemaal door distaff ....

Omdat het op Koreaanse auto's van 3m20 lang is gemarkeerd met "Chevrolet" : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 26/01/07, 19:54

lol

heel eerlijk en bovendien worden ze ineens duurder. Toch vreemd.
0 x
***************************

Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/01/07, 09:58

nialabert schreef:lol

heel eerlijk en bovendien worden ze ineens duurder. Toch vreemd.


Waarom denk je dat GM, wanneer zijn verloofden in het rood staan, Daewoo heeft gekocht?
Heel eenvoudig zodat mensen die "kleine" auto's kopen, degenen financieren die een grote M..E van 2 ton met een V8 kopen.

Voor mij was de overname van Daewoo alleen daarvoor gemaakt: het vinden van een merk met goedkope auto's om hogere prijzen te bieden om de schuld af te lossen.

Zoals gewoonlijk financiert de hele wereld de gulzigheid van de VS !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/01/07, 10:10

In ieder geval is ook een groot deel van de Amerikaanse bevolking verarmd!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 23:23

Targol schreef:[...] Voor mij werd de terugkoop van Daewoo alleen daarvoor uitgevoerd: een merk vinden met niet dure auto's om de prijzen te verhogen om de schuld te dekken.
[...]
En ook om de gemiddelde CO2-uitstoot (berekend over het hele bereik) te kunnen verlagen om te voldoen aan de Europese (?) Wetgeving.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 30/01/07, 09:48

Houthakker schreef:
Targol schreef:[...] Voor mij werd de terugkoop van Daewoo alleen daarvoor uitgevoerd: een merk vinden met niet dure auto's om de prijzen te verhogen om de schuld te dekken.
[...]
En ook om de gemiddelde CO2-uitstoot (berekend over het hele bereik) te kunnen verlagen om te voldoen aan de Europese (?) Wetgeving.


Alleen voor marketingvragen, want de wetten en beperkingen zijn model per model.

Het is niet omdat een van de auto's in hun assortiment ver onder de maximaal toegestane CO2-uitstoot zal liggen, dat het hele assortiment in Europa verkoopbaar zal zijn.

Dat doet me trouwens aan een vraag denken: zijn er momenteel in Europa normen die de verkoop (of circulatie) van voertuigen boven een bepaalde CO2-drempel per km verbieden?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/01/07, 10:29

Targol zei:

Dat doet me trouwens aan een vraag denken: zijn er momenteel in Europa normen die de verkoop (of circulatie) van voertuigen boven een bepaalde CO2-drempel per km verbieden?


Erger nog: registratie is verboden (de eerste registratie). Zozeer zelfs dat een van mijn vrienden voor 350/31 een oude Nissan 12Z moest registreren. Kosten waarvan: 5000 euro registratiebelasting. Voorheen gebruikte hij het onder een koopvaardijplaat, hij is eigenaar van een verzamelaargarage.
(dit is een blege hostire :D )

Dus in feite, als u een oude carburateurauto op voorraad had en deze nooit was geregistreerd, moet u hem gewoon in Afrika proberen te verkopen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten