Burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Obamot » 03/01/21, 15:53

We moeten misschien beginnen met het veranderen van dingen op politiek niveau, als we onze benadering van het klimaat willen veranderen.
"Politieke partijen" lijken mij momenteel het enige alternatief als "burgerbewegingen" die concrete resultaten opleveren. Alleen politieke partijen kunnen een voldoende effectief hefboomeffect hebben om de wetten te wijzigen, bovendien is het zelfs het enige beschikbare instrument behalve voor het referendum (er is geen initiatiefrecht in Frankrijk).
0 x
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Samarion 24 » 03/01/21, 19:31

Ik ben het er helemaal mee eens, het is nu tijd om wetgeving op te stellen ... Zonder onder druk te staan ​​van lobby's. De mensen kunnen nog steeds hun verwachtingen tonen, zeker wanneer alle wetenschappers, uit alle disciplines, ons waarschuwen dat het gevaar dreigend is
1 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14937
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4348

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par GuyGadeboisTheBack » 03/01/21, 19:40

Sorry maar de Tea Party is het daar niet mee eens.
Om "wetenschap, cultuur en mensen weer centraal te stellen in onze samenleving", moeten we vrij zijn van politiek. Alles van de staat vragen is precies het tegenovergestelde van wat je moet doen. Het is om het te versterken in zijn besluitvorming en willekeurige macht en het is om individuele verantwoordelijkheid te ontkennen.

new-transports / plasma-depollution-t1864.html? hilit = policies # p425941
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Obamot » 03/01/21, 20:44

Dat was de theorie, maar helaas kunnen mensen in de praktijk vaak niet tot overeenstemming komen in hun respectievelijke families ... Het is al eeuwen een endemische situatie, wat zeg ik, want millennia ... Sinds altijd?

Dus politiek ... het is meer van de mensen-i-tique (Hollande, Sarkozy en meer Macron ...)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Remundo » 04/01/21, 09:51

Ik zou zelfs zeggen: pipeau bedtik! :)
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Remundo » 04/01/21, 09:54

Samarion24 schrijft:Ik ben het er helemaal mee eens, het is nu tijd om wetgeving op te stellen ... Zonder onder druk te staan ​​van lobby's. De mensen kunnen nog steeds hun verwachtingen tonen, zeker wanneer alle wetenschappers, uit alle disciplines, ons waarschuwen dat het gevaar dreigend is

ja, maar het werkt als we serieuze leiders hebben ... die spelen voor Frankrijk en hun medeburgers. Over het specifieke onderwerp bitumen heb ik geen duidelijke mening, maar vervuiling en transport is een veel groter onderwerp.

toch hebben we een anti-nationale en anti-patriottische president. Zijn meesters zijn absoluut niet de mensen.

Ik denk nu al aan brandstoffen en elektriciteit die vooral hernieuwbaar moeten worden en thuis geproduceerd moeten worden.
2 x
Beeld
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Samarion 24 » 04/01/21, 12:19

We hebben niet allemaal direct te maken met de overlast van bitumenplanten, maar vervuiling van lucht, water, bodem en opwarming van de aarde gaan ons allemaal aan. We moeten handelen en hen niet langer de keuze laten als er alternatieve oplossingen zijn.
We moeten stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen.
We putten onze middelen uit. De zilvermijnen zullen bijvoorbeeld uitgeput zijn voor het einde van het decennium ... ik zei DECENNIUM ...

https://www.change.org/MessagepourMMacron
1 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Obamot » 04/01/21, 12:24

Ik heb gepost wat ik op beleid heb gepost, omdat ik het gevoel heb dat deze draad afwijkt op algemene ecologische vragen.
Als dit het geval is, vrees ik dat het voorwendsel het oorspronkelijke basisidee over de asfaltmenginstallatie kan verdrinken.
0 x
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Samarion 24 » 09/01/21, 21:55

Recordjaar in termen van stijgende temperaturen ... En als de staten reageren !!! Er moet dringend actie worden ondernomen om de temperatuurstijging te beperken ... 

https://www.change.org/MessagepourMMacron

Petitie om te lezen
0 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas
Samarion 24
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 28/12/20, 20:16
x 28

Re: burgerbeweging om het einde van bitumen te eisen




par Samarion 24 » 15/01/21, 06:15

Ik nam contact op met de onderzoeksdirecteur die de algoritme ontwikkelde, hier is zijn antwoord

Dag

AlgoRoute heeft tot doel algenresten om te zetten in bitumen door middel van hydrothermische liquefactie. De verkregen eigenschappen zijn vergelijkbaar met bitumen verkregen uit aardolie. Dus in principe dezelfde mechanische sterkte, duurzaamheid, etc. De obstakels zijn (1) de kostprijs (duurder) en (2) de te produceren hoeveelheden. Omdat we het hebben over een residu van een industrie (algen), moet deze industrie grote hoeveelheden residu produceren om aan de behoeften van wegen te voldoen. Het zal ook de kosten verlagen. Samenvattend werkt het technisch, maar grootschalige implementatie hangt af van twee zeer industriële kosten-volumefactoren.



Voor meer informatie kopieer ik 2 onderzoekers die aan het onderwerp werken (ik ben de directeur van het laboratorium, dat meer dan 200 mensen telt, dus ik ken niet alle onderwerpen in detail).

Hartelijk



Prof. Jérémy PRUVOST
1 x
Vlinderslag in Brazilië kan tornado veroorzaken in Texas

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten