Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 04/06/20, 20:25

Als heel wat planten de hitte van juni 2019 slecht hebben doorstaan, ligt dat niet aan de temperaturen die u noemt, maar aan veel hogere temperaturen die het blad verbrandden en soms zo ver gingen dat ze bij bepaalde bomen embolie veroorzaakten. dat de geregistreerde temperaturen onder dekking zijn, dus in de schaduw...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ENERC » 04/06/20, 20:38

Ahmed schreef:Als heel wat planten de hitte van juni 2019 slecht hebben doorstaan, ligt dat niet aan de temperaturen die u noemt, maar aan veel hogere temperaturen die het blad verbrandden en soms zo ver gingen dat ze bij bepaalde bomen embolie veroorzaakten. dat de geregistreerde temperaturen onder dekking zijn, dus in de schaduw...

Ik had in 43 slechts 2019°C en veel bomen hebben een embolie gehad of laten dat alleen maar zien: het gebladerte begon in april, daarna verdroogde de boom. Dode stammen stapelen zich op.
In 2019 betroffen de embolie vooral essen, maar dit jaar zijn het de hazelaars die getroffen worden.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 04/06/20, 21:09

Vorig jaar hebben de sparren uit de Vogezen geleden, tenminste die aan de zuidkust en dan heb ik het niet over die op de vlakten, afgezien van het record*... Bij veel soorten wordt afsterving waargenomen en de effecten ervan treden soms laat op en verschijnen pas dit jaar...
Ik heb zojuist het afsterven van grove dennen op droge plaatsen opgemerkt, die tot nu toe redelijk goed aan deze omstandigheden waren aangepast. De Douglas-sparren beginnen te proosten, ook in voor hen goede bodems: het is nog niet catastrofaal, maar zou dat wel kunnen worden als het weer dit jaar "in vlammen opgaat".
Volgens de laatste waarnemingen zou de wintereik het meest weerstand kunnen bieden, omdat de hoop op andere soorten niet bewezen is. Voor degenen die het idee overwegen, wil ik erop wijzen dat de eenvoudige vervanging door meer mediterrane soorten op het obstakel stuit van de voorjaarsvorst in onze meer noordelijke streken...

* In dit geval is het niet zo ernstig: deze afsterving begon lang geleden voor deze soort, die te vaak werd geplant buiten locaties die consistent waren met zijn auto-ecologie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 05/06/20, 00:12

ENERC schreef:
Ahmed schreef:Als heel wat planten de hitte van juni 2019 slecht hebben doorstaan, ligt dat niet aan de temperaturen die u noemt, maar aan veel hogere temperaturen die het blad verbrandden en soms zo ver gingen dat ze bij bepaalde bomen embolie veroorzaakten. dat de geregistreerde temperaturen onder dekking zijn, dus in de schaduw...

Ik had in 43 slechts 2019°C en veel bomen hebben een embolie gehad of laten dat alleen maar zien: het gebladerte begon in april, daarna verdroogde de boom. Dode stammen stapelen zich op.
In 2019 betroffen de embolie vooral essen, maar dit jaar zijn het de hazelaars die getroffen worden.
Bomen waarschijnlijk al met andere pathologieën.
Voor de as, de chalarose wordt steeds wijdverbreid in het noorden van Frankrijk. Ik heb ook verschillende oude bomen die onlangs zijn gestorven.
Precies een oude hazelaar met een veelheid aan takken die dit jaar geheel is afgestorven. Waarschijnlijk ook een schimmel die de voorkeur geniet van herhaalde droogtes en hitte-uitbarstingen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 05/06/20, 06:11

Er is geen RC nodig voor planten om ziektes op te lopen of voor mensen om virussen op te lopen... organismen evolueren al miljarden jaren door zich aan te passen aan veranderingen... of niet, en dat zal niet stoppen, wat je ook doet. Hoop je echt in een wereld te leven waar geen bomen meer sterven?

Over het geheel genomen breidt het Franse bos zich uit, wat er ook gebeurt.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 05/06/20, 08:29

ABC2019 schreef:... organismen evolueren gedurende miljarden jaren en passen zich aan aan veranderingen ...
Maar niet met de huidige snelheid, zeggen alle klimatologen het
Over het geheel genomen breidt het Franse bos zich uit, wat er ook gebeurt.
Nog een verklaring die als alibi dient en zeer snel achterhaald zal zijn.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 05/06/20, 09:53

Soms wordt droogte toegevoegd aan bestaande pathologieën, dat is waar, maar het tegenovergestelde is nog steeds het meest algemene geval: het afsterven van bomen veroorzaakt het verschijnen van opportunistische parasieten. Dit is het geval bij de explosie van schorskevers onder lijdende sparrenbomen: door het tekort aan sap (hars) kunnen de insecten (die enerzijds zijn uitgerust met ad-hocsensoren en anderzijds met elkaar communiceren) de gunstige locaties!) om eieren te leggen. Dit evolutionaire mechanisme maakt deel uit van de recycling van organisch materiaal aan het begin van zijn proces...

Voorzichtigheid is geboden bij de cijfers over de uitbreiding van bossen, gezien de buitensporige aandacht die hieraan te vaak wordt besteed (ABC levert hiervan een treffend bewijs): we moeten enerzijds aandacht besteden aan wat ze bestrijken, en anderzijds aan de dynamiek die een rol speelt. In Frankrijk zijn het uiteraard niet de oliepalmplantages die bijdragen aan de de statistieken en het verbergen van het oerbos dat ze vervangen nadat het de reden voor hun vernietiging was geweest, maar eerder "landbouwverwaarlozing" overgenomen door houtachtige vegetatie, snel geclassificeerd als bos... Het is daarom in werkelijkheid vooral een verandering in landbouwpraktijken onder druk van economische imperatieven en niet van de wens om actief de bosmantel te herstellen (bovendien zijn alle voorwendsels goed om te gebruiken zodra zich een echte kans voordoet en struikelt, ondanks de grote “ecologische” toespraken ).
Wat de cijfers ook mogen zijn, we staan ​​op een omslagpunt dat de huidige bosbouwpraktijken, die ongeschikt zijn voor nieuwe klimatologische omstandigheden, drastisch ter discussie stelt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 05/06/20, 09:55

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:... organismen evolueren gedurende miljarden jaren en passen zich aan aan veranderingen ...
Maar niet met de huidige snelheid, zeggen alle klimatologen het

sommigen zeggen het in het gebruikelijke mainstream-discours, maar het wordt tegengesproken door hun eigen werk ... er zijn al veranderingen geweest, althans zo niet sneller, in het niet zo verre verleden.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Événement ... d-Oeschger

Op het noordelijk halfrond nemen DO-gebeurtenissen de vorm aan van snelle opwarming, met een typische grootteorde van enkele decennia, gevolgd door geleidelijke afkoeling gedurende een lange periode. Zo steeg 11 jaar geleden de gemiddelde jaartemperatuur van het Groenlandse ijs in veertig jaar met ongeveer 500 ° C, in drie fasen van vijf jaar8. Het meest voorkomende patroon is een temperatuurstijging van 5 ° C in 5 tot 30 jaar.


Daarna hebben sommige soorten er misschien last van gehad, maar het zou me verbazen dat het ook nooit eerder is gebeurd. We moeten stoppen met te denken dat we de enigen zijn die de planeet 'schade toebrengen', andere natuurlijke gebeurtenissen hebben het zelfs nog meer gedaan, maar in feite kan de natuur het helemaal niet schelen, ze vroeg niet leven om op aarde aan te komen en zal er geen probleem mee hebben het uit te roeien als de tijd daar is.

Over het geheel genomen breidt het Franse bos zich uit, wat er ook gebeurt.
Nog een verklaring die als alibi dient en zeer snel achterhaald zal zijn.

Jij bent degene die dat zegt, nogmaals, welk bewijs heb je om dat te zeggen?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 05/06/20, 09:57

Ahmed schreef:Wat de cijfers ook mogen zijn, we staan ​​op een omslagpunt dat de huidige bosbouwpraktijken, die ongeschikt zijn voor nieuwe klimatologische omstandigheden, drastisch ter discussie stelt.

Ugh, nog een uitdrukking die deel uitmaakt van de ‘klimaatfolklore’. Bosbouwpraktijken verschillen sterk van land tot land, maar niet vanwege het klimaat, maar vanwege verschillende historische en sociale overwegingen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 05/06/20, 10:03

Weer een cookie-cutter-zin uit de hoed gehaald! : Roll:
Ik heb het hier over de Franse bosbouwpraktijken, die zelf divers zijn en die duidelijk voortkomen uit multifactoriële overwegingen, waaronder die van het klimaat (hoe kunnen we daar geen rekening mee houden als we met levende wezens handelen?).
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Macro en 123 gasten