Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ENERC » 23/12/20, 08:14

Christophe schreef:Ik kan niet geloven dat we de effecten van covid niet kunnen meten ...

We zouden op zijn minst -5% van het luchtverkeer moeten zien, toch?

415 ppm aan het begin van 2021.
400 ppm aan het begin van 2015.
dus 2,5 ppm meer per jaar.
De CO2-uitstoot daalt dit jaar met 7%.
Dus de CO2 zal toenemen met 2,32 in plaats van 2,5 ppm / jaar.

Maar misschien niet: ik geloof dat de daling van 7% de megabranden van 2020 (VS / Siberië / Australië / Amazonia) niet meegerekend. Deze 7% wordt berekend over het verbruik van gas / olie / kolen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/12/20, 08:35

ENERC schreef:
Christophe schreef:Ik kan niet geloven dat we de effecten van covid niet kunnen meten ...

We zouden op zijn minst -5% van het luchtverkeer moeten zien, toch?

415 ppm aan het begin van 2021.
400 ppm aan het begin van 2015.
dus 2,5 ppm meer per jaar.
De CO2-uitstoot daalt dit jaar met 7%.
Dus de CO2 zal toenemen met 2,32 in plaats van 2,5 ppm / jaar.

dat is een gemiddelde waarde, maar in feite zijn de variaties van het ene jaar op het andere enkele tienden van een ppm. Niet vanwege de branden maar vanwege de fluctuaties in de oppervlaktetemperaturen van de oceanen (ENSO-type oscillaties) die de opname van koolstof door de oceanen beïnvloeden. Dus geen kans om iets statistisch significant op de curve te zien.

Men mag niet vergeten dat zelfs als we de uitstoot verminderen, CO2 onverbiddelijk zal blijven stijgen (zelfs als het langzamer is), totdat alle fossielen die ondergronds toegankelijk zijn, zijn verbrand. Geen kans op een terugval voor het einde van de eeuw.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 23/12/20, 09:07

Ik kan niet geloven dat we de effecten van covid niet kunnen meten ... We zouden op zijn minst -5% van het luchtverkeer moeten zien, toch?
:schok: Het heeft geen directe correlatie : Roll:
ABC2019 schreef:dat is een gemiddelde waarde, maar in feite zijn de variaties van het ene jaar op het andere enkele tienden van een ppm. Niet vanwege de branden maar vanwege de fluctuaties in de oppervlaktetemperaturen van de oceanen (ENSO-type oscillaties) die de opname van koolstof door de oceanen beïnvloeden. Dus geen kans om iets statistisch significant op de curve te zien.

Men mag niet vergeten dat zelfs als we de uitstoot verminderen, CO2 onverbiddelijk zal blijven stijgen (zelfs als het langzamer is), totdat alle fossielen die ondergronds toegankelijk zijn, zijn verbrand. Geen kans op een terugval voor het einde van de eeuw.
Fossielen verbrand of niet, Janco heeft het al heel lang geschreven
Vanwege de zeer grote traagheid van sommige componenten van de klimaatmachine, zal de evolutie die we zijn begonnen, gevolgen hebben voor een paar duizend jaar, wat we nu ook doen. Laten we een parallel durven trekken: de klimaatmachine gedraagt ​​zich een beetje als een auto waarvan het eerste gedrag, wanneer je het rempedaal indrukt, iets harder accelereert. Het is gemakkelijk genoeg om te begrijpen dat als we wachten tot de situatie al is verslechterd voordat we actie ondernemen, de enige garantie die we op dat moment zullen hebben, zal zijn dat "het erger zal zijn achter" wat we ook doen.
https://jancovici.com/changement-climat ... t-arreter/.
De opname door de oceanen vertegenwoordigt bijna 90% ... De vegetatie stoot praktisch evenveel af als ze absorbeert.
Zelfs met een volledige afsluiting, zullen een groot aantal feedbackeffecten de situatie blijven verergeren.

Gedurende 1 miljoen jaar dat het leven op aarde is gestabiliseerd, is de gemiddelde temperatuur nooit hoger dan 2 ° geweest en is atmosferische CO2 nooit hoger dan 400 ppm. Verandering is nog nooit zo snel geweest, dus het is niet alleen een kwestie van het al dan niet verbranden van de rest van de fossielen, ABC : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/12/20, 10:06

izentrop schreef:
Men mag niet vergeten dat zelfs als we de uitstoot verminderen, CO2 onverbiddelijk zal blijven stijgen (zelfs als het langzamer is), totdat alle fossielen die ondergronds toegankelijk zijn, zijn verbrand. Geen kans op een terugval voor het einde van de eeuw.
Fossielen verbrand of niet, Janco schrijft al heel lang:

ja maar er zijn twee verschillende vragen, die over de CO2-concentratie en die over de temperatuur. Wat ik wil zeggen is dat zolang we CO2 uitstoten, de concentratie blijft stijgen. Het temperatuurantwoord is een andere vraag. In feite in de simulaties op zeer lange termijn die ik heb gezien, wanneer we stoppen met het uitstoten van CO2, heeft de traagheid van het klimaat de neiging om de temperatuur te blijven verhogen, maar tegelijkertijd begint de CO2 te dalen, wat tegenwicht biedt . Globaal genomen stabiliseert de temperatuur zich op de temperatuur die bereikt wordt aan het einde van de fossiele verbrandingsperiode. Dan zijn er nog andere traagheden zoals het smelten van de ijskappen en het stijgende water, maar in feite weten we er niets van, en in ieder geval op de schaal van enkele eeuwen weet niemand hoe de mensheid zal reageren. en zal zich aanpassen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/12/20, 10:11

izentrop schreef:Dat leven is gedurende 1 miljoen jaar op aarde gestabiliseerd,

Ik wist niet dat het leven zich een miljoen jaar geleden had gestabiliseerd, hoe slaagde homo sapiens er toen in te verschijnen :schok: ?

de gemiddelde temperatuur is nooit hoger geweest dan 2 °

volgens het netwerk van nauwkeurige thermometers dat een miljoen jaar geleden werd gebruikt? : Mrgreen:
en atmosferisch C2 de 400 ppm.
behalve dat het niet CO2 was dat de belangrijkste oorzaak van temperaturen was, maar het omgekeerde, dus de relatie tussen de twee heeft geen reden om hetzelfde te zijn.
Verandering is nog nooit zo snel geweest, dus het is niet alleen een kwestie van het al dan niet verbranden van de rest van de fossielen, ABC : Roll:

Welnu, als het erom gaat te weten hoeveel fossielen er anders verbrand zullen worden, waarom zouden we dan toezeggingen doen om ze niet te verbranden? :schok:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 23/12/20, 15:12

Ik zal niet al uw klimaatsceptische argumenten beantwoorden
ABC2019 schreef:Volgens het netwerk van nauwkeurige thermometers dat een miljoen jaar geleden werd gebruikt?
U weet heel goed dat paleoklimatologen nu een heel arsenaal aan technieken hebben om indirect de verschillende maatregelen te evalueren, zogenaamde "proxies". https://www.ajsonline.org/content/306/9/774
ABC2019 schreef: CO2 was niet de belangrijkste oorzaak van temperaturen, maar omgekeerd
Wat een kwade trouw. : Roll:

Begin met het bekijken van uw klassiekers voordat u wetenschappelijke lessen aan anderen geeft.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/12/20, 15:18

izentrop schreef:Ik zal niet al uw klimaatsceptische argumenten beantwoorden
ABC2019 schreef:Volgens het netwerk van nauwkeurige thermometers dat een miljoen jaar geleden werd gebruikt?
U weet heel goed dat paleoklimatologen nu een heel arsenaal aan technieken hebben om indirect de verschillende maatregelen te evalueren, zogenaamde "proxies". https://www.ajsonline.org/content/306/9/774

ja en ik weet ook heel goed hoeveel problemen dit met zich meebrengt!

wish is op zoek naar een proxy-reconstructie die bijvoorbeeld stijgende moderne temperaturen laat zien. Als je het vindt, vertel je het me.


ABC2019 schreef: CO2 was niet de belangrijkste oorzaak van temperaturen, maar omgekeerd
Wat een kwade trouw. : Roll:

Begin met het bekijken van uw klassiekers voordat u wetenschappelijke lessen aan anderen geeft.


sorry maar dat is precies wat ik zeg. Trouwens, waarom zou de CO2 gaan variëren als er niet eerst een temperatuurverandering optreedt en als er niemand is om het te verbranden?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 23/12/20, 21:38

ABC2019 schreef:sorry maar dat is precies wat ik zeg. Trouwens, waarom zou de CO2 gaan variëren als er niet eerst een temperatuurverandering optreedt en als er niemand is om het te verbranden?
en het broeikaseffect? ... sinds het industriële tijdperk de samenstelling van de atmosfeer niet hebben veranderd? Ben je gebleven of wat?
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/12/20, 22:48

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:sorry maar dat is precies wat ik zeg. Trouwens, waarom zou de CO2 gaan variëren als er niet eerst een temperatuurverandering optreedt en als er niemand is om het te verbranden?
en het broeikaseffect? ... sinds het industriële tijdperk de samenstelling van de atmosfeer niet hebben veranderd? Ben je gebleven of wat?

hem ... Ik vroeg je waarom CO2 in pre-industriële tijden zou zijn gevarieerd als het niet gevoelig was voor temperatuur ... ???

hier als je wat wetenschap wilt doen ... veel leesplezier : Mrgreen:

https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00701284/document
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 24/12/20, 00:23

En altijd uw pirouettes, om de antropische verantwoordelijkheid van de afgelopen 150 jaar te vermijden, die een ongekende opwarming van de aarde veroorzaakt https://www.lemonde.fr/blog/huet/2020/1 ... limatique/
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten