Het beperken van Global: Hoe CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 15/09/20, 17:31

Ahmed schreef:Of bomen op natuurlijke wijze rotten of worden verbrand, maakt geen verschil vanuit het perspectief van de atmosferische koolstofcyclus. De koolstofbalans van een ‘natuurlijk’ bos is in de loop van de tijd strikt neutraal, maar in de beginfase wordt CO geïmmobiliseerd2 massaal. Het is dus een goede zaak om de bosbedekking waar mogelijk uit te breiden, vooral omdat de invloed van het bos zich krachtig manifesteert met betrekking tot regenval (de uitstoot van microdeeltjes die de vorming van druppels in de wolken veroorzaken) en temperatuur (in de zin van grotere frisheid).


Dit geldt niet voor oude bossen; het is in ieder geval een vooropgezet idee dat de afgelopen jaren grotendeels is ondermijnd: oude bomen zijn de bomen die per oppervlakte-eenheid en per jaar de meeste koolstof opslaan, meer dan een jonge plantage in volle groei. zelfs compact, hoe contra-intuïtief het ook lijkt. Ook daar moest ik al een link plaatsen (ter controle). Ten slotte is dit te wijten aan het feit dat oude, hyperrijpe bomen de tijd hebben gehad om het ontvangen licht en, via hun sterk ontwikkelde wortels, de bodembronnen absoluut te optimaliseren.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Obamot » 15/09/20, 17:40

sicetaitsimple schreef:[...] ja ja ja [...] nee, nee, nee [...] het is misschien minder bevorderlijk voor lyrische fantasieën over alle tekortkomingen van het gemondialiseerde kapitalisme en zeker indicatief voor een bijzonder laag spiritueel plafond ( Ik neem aan!) [ :schok: ] "Ultrasnel" opladen is de belofte van grafeenbatterijen, "de belofte van bouwers"


Ouch!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 15/09/20, 19:37

Paul72, Je schrijft:
Dit geldt niet voor oude bossen...

Aandacht! Als ik over de beginfase spreek, bedoel ik niet de jonge plantages, maar de periode van aanleg van een bos op een plek waar er voorheen geen bos was. Deze periode, die noodzakelijkerwijs lang is, omvat het volwassen stadium tot aan de individuele afsterving en de vernieuwing ervan, kortom een ​​gestabiliseerde populatie... Sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.
Anders ben ik het met je eens... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ENERC » 15/09/20, 19:48

Paul72 schreef:Dit geldt niet voor oude bossen; het is in ieder geval een vooropgezet idee dat de afgelopen jaren grotendeels is ondermijnd: oude bomen zijn de bomen die per oppervlakte-eenheid en per jaar de meeste koolstof opslaan, meer dan een jonge plantage in volle groei. zelfs compact, hoe contra-intuïtief het ook lijkt. Ook daar moest ik al een link plaatsen (ter controle). Ten slotte is dit te wijten aan het feit dat oude, hyperrijpe bomen de tijd hebben gehad om het ontvangen licht en, via hun sterk ontwikkelde wortels, de bodembronnen absoluut te optimaliseren.

Dit is wat mij opvalt als ik een boom omhak: de grootte van de jaarringen neemt weinig af van het centrum naar de omtrek.
Maar de oppervlakte groeit met het kwadraat van de straal....
En dus slaat een boom die zijn straal met 5 mm per jaar vergroot tot een straal van 30 cm, 4 keer meer CO2 op dan een boom met een straal van 15 cm (30 cm diameter).
Op constante hoogte... Zodat een eik bijvoorbeeld rond de 40 jaar oud op zijn hoogtepunt is.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Ahmed » 15/09/20, 21:07

Pas op voor overhaaste extrapolaties: leeftijd is niet de belangrijkste factor bij de grootte van jaarringen, vooral niet bij middelgrote tot kleine bomen, die daarom vrij jong zijn. Het belangrijkste is de toegang tot licht en, om het anders te zeggen, de mogelijkheid om het stroomgebied te maximaliseren om de fotosynthese te maximaliseren (hoe groter de plant, hoe groter de productie ook). ook andere factoren hebben invloed, zoals de beschikbaarheid van water...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 15/09/20, 21:15

Ahmed schreef:Pas op voor overhaaste extrapolaties: leeftijd is niet de belangrijkste factor bij de grootte van jaarringen, vooral niet bij middelgrote tot kleine bomen, die daarom vrij jong zijn. Het belangrijkste is de toegang tot licht en, om het anders te zeggen, de mogelijkheid om het stroomgebied te maximaliseren om de fotosynthese te maximaliseren (hoe groter de plant, hoe groter de productie ook). ook andere factoren hebben invloed, zoals de beschikbaarheid van water...


Ja, het zit meer zo: we hebben niet de indruk dat een 150 jaar oude eik in omvang groeit vergeleken met een 40 jaar oude, maar als hij maar 2 mm langer wordt en uitzet, wordt de totale oppervlakte groter. Het oppervlak is zodanig dat de extra massa enorm is en de fotosynthese maximaal is geoptimaliseerd tijdens de vegetatieperiode.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par izentrop » 15/09/20, 22:14

Een Amerikaans onderzoek uit 2014 bevestigt dit https://www.reforestaction.com/blog/plu ... AEn%C3%A9s.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Obamot » 23/09/20, 09:31

Paul72 schreef:Het heet trollen.
Jij ook.
Paul72 schreef:
Ja, het zit meer zo: je krijgt niet de indruk dat een 150 jaar oude eik groter wordt vergeleken met een 40 jaar oude, maar als hij maar 2 mm langer wordt en uitzet, is de totale oppervlakte zodanig dat de extra massa enorm is, fotosynthese maximaal geoptimaliseerd tijdens de vegetatieperiode.

Bron die een dergelijke bewering ondersteunt?
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par ABC2019 » 23/09/20, 10:26

Obamot schreef:
Paul72 schreef:Het heet trollen.
Maakt u zich geen zorgen ook.

ah Obamot geeft toe dat hij aan het slepen is!
er is vooruitgang : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Beperk de opwarming: hoeveel CO2?




par Paul72 » 23/09/20, 10:32

Obamot schreef:
Paul72 schreef:Het heet trollen.
Jij ook.
Paul72 schreef:
Ja, het zit meer zo: je krijgt niet de indruk dat een 150 jaar oude eik groter wordt vergeleken met een 40 jaar oude, maar als hij maar 2 mm langer wordt en uitzet, is de totale oppervlakte zodanig dat de extra massa enorm is, fotosynthese maximaal geoptimaliseerd tijdens de vegetatieperiode.

Bron die een dergelijke bewering ondersteunt?


https://www.reforestaction.com/blog/plu ... cke-de-co2

En trollen is wanneer het jou uitkomt (of liever gezegd stoort)
Op een gegeven moment moeten we de hartstocht matigen van degenen die proberen de werkelijkheid te verdraaien. Er zijn tenslotte mensen die lezen, ze moeten niet denken dat ze op een complotsite zijn terechtgekomen...
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten