Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 26/06/21, 14:57

Anders is het leuk

"Onze reconstructie laat zien dat de eerste helft van het Holoceen kouder was dan in industriële tijden vanwege de verkoelende effecten van overblijfselen van ijskappen uit de vorige ijstijd -in tegenstelling tot eerdere reconstructies van mondiale temperaturen,"


Dus de vorige reconstructies waren fout, maar de laatste is goed, dat beloof ik, deze keer!

maar eh... dat zeggen ze toch bij elke post?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par izentrop » 26/06/21, 15:52

ABC2019 schreef:maar eh... dat zeggen ze toch bij elke post?
alsof je niet wist dat wetenschappers steeds nauwkeurigere gegevens verzamelen, dus het is normaal dat modellen ook evolueren, toch?
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 26/06/21, 16:05

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:maar eh... dat zeggen ze toch bij elke post?
alsof je niet wist dat wetenschappers steeds nauwkeurigere gegevens verzamelen, dus het is normaal dat modellen ook evolueren, toch?


natuurlijk weet ik het, daarom is het niet omdat een advertentie net is uitgebracht, dat je hem voor zijn neus moet nemen.

Nog een leuke truc

Wetenschappers gebruikten mariene kalkhoudende (calciumcarbonaatbevattende) fossielen van foraminiferen - eencellige organismen die aan het oceaanoppervlak leven - om de temperatuurgeschiedenissen van de twee meest recente warme intervallen op aarde te reconstrueren. Het zijn de laatste interglaciale periode van 128,000 tot 115,000 jaar geleden en het Holoceen. Om de fossielen te krijgen, de wetenschappers verzamelden een kern van bodemsedimenten bij de monding van de Sepik-rivier voor het noorden van Papoea-Nieuw-Guinea tijdens de door Rutgers geleide expeditie 363 van het International Ocean Discovery Program. De kern bevat snel ophopende sedimenten waardoor de wetenschappers de temperatuurgeschiedenis van het warme zwembad in de westelijke Stille Oceaan konden recreëren, dat veranderingen in de mondiale temperaturen op de voet volgt.


met andere woorden, de hele studie is gebaseerd op sedimenten van de Sepik-rivier, ten noorden van Papoea-Nieuw-Guinea, die die van de westelijke Stille Oceaan reproduceert, die zelf de globale temperatuur reproduceert .. bon ben yaka installeer een thermometer aan de monding van de Sepik Rivier, en we hebben wereldwijde temperaturen, geen gedoe met stations en satellieten!

maar pas op, het is globaal, eh, het is niet lokaal, geloof het niet!
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par izentrop » 26/06/21, 16:19

Alsjeblieft ! je zei niet dat je je baseerde op studies in plaats van roddels van journalisten. Je draait je jas altijd om. : Roll:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 26/06/21, 16:51

izentrop schreef:Alsjeblieft ! je zei niet dat je je baseerde op studies in plaats van roddels van journalisten. Je draait je jas altijd om. : Roll:

nee, juist, ik "sta me niet op studies", in de zin dat ik ze blindelings zou geloven, maar ik bekijk ze met een kritische blik, waardoor ik hun zwakheden kan zien. Als je alleen naar de media luistert, kun je hun waarde niet kennen.

Dus als ik lees dat we de temperatuur op aarde reconstrueren met alleen sediment uit de monding van een enkele rivier, betwijfel ik.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten