Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 24/06/21, 19:25

GuyGadeboisLeRetour schreef:(Bozo weet niet wat "documenten, bewijzen en getuigenissen" betekenen... Mooie plastruc...)

Ik weet wat dat betekent, ik vroeg je wie deze "wij" waren die ze produceerden?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 24/06/21, 19:26

humus schreef:
ABC2019 schreef:Ik zei niets over steenkool, u reageert op uw denkbeeldige geesten, ik citeerde de woorden van IPCC-klimatologen, die zeggen dat er geen uitsterven van de mensheid of ineenstorting van de samenleving vanwege RC te vrezen is, en u reageert er niet op. Je voedt jezelf alleen met de mediadiscoursen die je water geven.

De denkbeeldige geest is het fragment uit het zeer reële artikel dat u citeerde.

Door de hele post heen bied je ons een misleidende, misleidende en verwrongen reden aan, die grenst aan waanzin.
Ik zal toegeven aan het goede advies van Izentrop en niet meer met je praten.

goed idee, voor wat je te zeggen hebt toch... : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14825
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par GuyGadeboisTheBack » 24/06/21, 19:27

(Bozo heeft nog steeds niet begrepen dat ik zijn stomme vragen niet meer beantwoord en dat hij als hij wil hier van alles over mag weten forum...)
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 24/06/21, 19:28

OK, "we" gaan dan naar bed : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par Exnihiloest » 24/06/21, 19:48

humus schreef:...
Door de hele post heen bied je ons een misleidende, misleidende en verwrongen reden aan, die grenst aan waanzin.

Integendeel. In tegenstelling tot u die als een misdienaar de klimaatgezangen van de nieuwe religie oppakt, geeft ABC ons reden tot twijfel door verwijzingen naar studies of waarnemingsgegevens die niet in overeenstemming zijn met wat er over het klimaat wordt gezegd.

Uw herhaalde argument bestaat uit het plakken van uw simplistische labels op hem als "ontkenner" en hem beschuldigen van liegen ("misleidend", uw uitdrukking) in plaats van de gepresenteerde stellingen te ontkrachten. Dit is het teken dat je er niet toe in staat bent, en dat je het wetenschappelijke debat verruilt voor een clan-ideologische houding, die zoveel gemakkelijker vol te houden is, maar zonder enige relevantie voor de inhoud van het debat.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 24/06/21, 23:17

het is niet mijn schuld meneer, ik ben zelf nooit in de caté geweest, ik heb niet geleerd amen te zeggen op alle onzin die mij werd verteld... : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par humus » 25/06/21, 07:00

Exnihiloest schreef:Integendeel. In tegenstelling tot u die als een misdienaar de klimaatgezangen van de nieuwe religie oppakt, geeft ABC ons reden tot twijfel door verwijzingen naar studies of waarnemingsgegevens die niet in overeenstemming zijn met wat er over het klimaat wordt gezegd.

Uw herhaalde argument bestaat uit het plakken van uw simplistische labels op hem als "ontkenner" en hem beschuldigen van liegen ("misleidend", uw uitdrukking) in plaats van de gepresenteerde stellingen te ontkrachten. Dit is het teken dat je er niet toe in staat bent, en dat je het wetenschappelijke debat verruilt voor een clan-ideologische houding, die zoveel gemakkelijker vol te houden is, maar zonder enige relevantie voor de inhoud van het debat.

Het is je recht om dat te denken.
ABC2019 doet misleidende uitspraken omdat ze de illusie hebben, de schijn van de waarheid hebben maar dat niet zijn. De reden in wat het erger kan doen.
Heel vaak simplistische opmerkingen ingegeven door primaire reacties.
Primaire reacties die iedereen heeft en die iedereen kan laten leiden of niet

Bijv: vrijwillige afname is niet goed omdat niemand het wil.
Persoonlijk, als ik een echte keuze had, als de feiten niet waren wat ze zijn (klimaat, uitputting), zou ik die ook niet willen.
Zien we alleen hier de feiten helder, zonder persoonlijke of geleende ideologie?

Bij jou en bij ABC2019 is het heel duidelijk dat je woorden worden geleid door de systematische afwijzing van alles wat je primaire verlangens belemmert.

In dit streven vind je steun in de negationistische literatuur die wordt ondersteund door lobby's voor fossiele brandstoffen of andere mensen die niet accepteren dat ze worden beperkt door een niet-afgunstige realiteit, of mensen met oppervlakkige maar wetenschappelijke kennis.

Het is nu gedocumenteerd, er was heel vroeg intern onderzoek, daarna werden de resultaten onderdrukt door ik weet niet welke Amerikaanse oliegroep, net zoals er hetzelfde soort onderdrukking was over tabak, suiker, asbest, pesticiden enz.
Zou het voor het klimaat en CO2 vandaag anders zijn?
Zou er een vervelende groene samenzwering zijn tegen de machtige verkopers van koolstoffossielen en hun klanten die verslaafd zijn aan de onvoorzichtigheid die ze bieden?
Een gemene groene samenzwering om terug te keren naar het benijdenswaardige stenen tijdperk?
Denk je oprecht dat dit project spannend is? of dat de thurifers allemaal lieve gekken zijn die goed in het gesticht kunnen worden gestopt?
Kun je je geen seconde voorstellen dat deze mensen ermee instemmen de realiteit onder ogen te zien?
Sta je er geen moment bij stil dat je wordt gemanipuleerd door de machtigste lobby's ter wereld en door je eigen verlangens?

Ik ga mijn tijd niet verspillen door mensen te overtuigen de realiteit te ontkennen, een ontkenning die wordt ondersteund door hun oerverlangens om vrij te zijn van dwang.

Reageren op jou versterkt alleen maar je oppositie en sluit je af van de mogelijkheid om een ​​pauze te nemen, sluit je af van het accepteren van de trieste realiteit: klimaat op drift en uitputting onderweg.

Of we anticiperen niet (als het woord anticiperen tot op de dag van vandaag nog een betekenis heeft) en het zal erg lelijk zijn, of we anticiperen en het zal beter worden zonder enige garantie dat het toch niet een beetje lelijk zal zijn.
Anticiperen is je voorbereiden op het ergste.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 25/06/21, 07:29

humus schreef:Het is je recht om dat te denken.
ABC2019 doet misleidende uitspraken omdat ze de illusie hebben, de schijn van de waarheid hebben maar dat niet zijn. De reden in wat het erger kan doen....
Bijv: vrijwillige afname is niet goed omdat niemand het wil.

Als je wilt reageren op wat ik zeg, begint de meest elementaire eerlijkheid met citeren wat ik heb gezegd en niet iets verzinnen dat ik niet heb gezegd. Het bepaalt al het niveau van je betoog en relativeert de kritiek die je jezelf toestaat aan anderen te richten.

Ik had het niet over 'goed' of 'slecht', want dat is subjectief en het hangt van iedereen af, dus ik ga geen beweringen doen over het feit of 'goed' of 'slecht' zijn alsof het een ontologische realiteit is. Ik zou mijn persoonlijke mening kunnen geven, maar dat interesseert me niet veel. Aan de andere kant merk ik dat bijna niemand het praktiseert of er politiek om vraagt.

Dat wil niet zeggen dat niemand het wil, maar het argument dat ik heb aangevoerd is dat degenen die het echt willen alle gelegenheid hebben om het spontaan voor hen te doen, aangezien er geen obstakels zijn om iemands levensstandaard te verlagen, het is veel gemakkelijker dan om verhoog het. Dus degenen die het oprecht willen, hebben het naar alle waarschijnlijkheid al voor hen gedaan, en de groei is te danken aan degenen die het niet echt willen, en die geen speciale reden hebben om van gedachten te veranderen.
Persoonlijk, als ik een echte keuze had, als de feiten niet waren wat ze zijn (klimaat, uitputting), zou ik die ook niet willen.
Zien we alleen hier de feiten helder, zonder persoonlijke of geleende ideologie?

Bij jou en bij ABC2019 is het heel duidelijk dat je woorden worden geleid door de systematische afwijzing van alles wat je primaire verlangens belemmert.


en het is heel duidelijk dat die van jou zich niet laten leiden door een objectieve analyse van de werkelijkheid, of door de implementatie van echte "oplossingen" (waarover mensen het niet eens kunnen worden, want als we naar elkaar luisteren, zeggen ze allemaal dat er iets moet gebeuren). worden gedaan, maar zijn het nergens over eens).

Je hebt ons trouwens nog steeds niet verteld waarmee je opgewarmd bent.

Dit is een kenmerkende houding van religieuze bewegingen, die hun tijd besteden aan het klagen over de kwalen van de mensheid, maar hen geen echte oplossing bieden behalve symbolische handelingen (gebeden, processies, enz.) straffen.
Een gemene groene samenzwering om terug te keren naar het benijdenswaardige stenen tijdperk?
Denk je oprecht dat dit project spannend is? of dat de thurifers allemaal lieve gekken zijn die goed in het gesticht kunnen worden gestopt?
Kun je je geen seconde voorstellen dat deze mensen ermee instemmen de realiteit onder ogen te zien?
Sta je er geen moment bij stil dat je wordt gemanipuleerd door de machtigste lobby's ter wereld en door je eigen verlangens?


Ik heb nooit gezegd dat we dit of dat moesten doen. Je zult geen enkele zin van mij vinden die de ene houding verdedigt in plaats van de andere, ik respecteer ieders recht om te leven zoals ze willen. Ik VRAAG net wat Janco precies aanbood, en overigens wat je zelf concreet aan het doen was in je dagelijkse leven om CO2 uit te bannen (ik herinner je er ook aan dat deelname aan een forum internet aangedreven door grotendeels koolstofintensieve wereldwijde elektriciteit kan nauwelijks doorgaan voor een essentiële behoefte van de mensheid, die het 99,999% van haar geschiedenis heeft moeten missen, en draagt ​​op een niet te verwaarlozen manier bij aan de CO2-uitstoot).

In ruil daarvoor kreeg ik geen reactie, maar een stortvloed van pejoratieve oordelen en afwijzende opmerkingen over mijn zogenaamde conservatisme, dat ik daarom classificeer als een religieuze en niet als een wetenschappelijke houding. Het zou dezelfde soort reactie zijn die ik zou krijgen als ik een fundamentalist zou vragen hoe hij weet dat de religieuze teksten waar hij inspiratie uit put echt door zijn god zijn geschreven.

Of we anticiperen niet (als het woord anticiperen tot op de dag van vandaag nog een betekenis heeft) en het zal erg lelijk zijn, of we anticiperen en het zal beter worden zonder enige garantie dat het toch niet een beetje lelijk zal zijn.
Anticiperen is je voorbereiden op het ergste.


Ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn vraag; verwacht u dat wat u "anticipatie" noemt ervoor zal zorgen dat het verbruik van hulpbronnen sneller of minder snel afneemt dan natuurlijke uitputting? Ik denk dat de vraag buitengewoon eenvoudig is; en als het in je hoofd duidelijk was wat je moest doen omdat het "gezond verstand" is, zou het antwoord gemakkelijk te geven moeten zijn.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par humus » 25/06/21, 07:46

ABC2019 schreef:[

Ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn vraag; verwacht u dat wat u "anticipatie" noemt ervoor zal zorgen dat het verbruik van hulpbronnen sneller of minder snel afneemt dan natuurlijke uitputting? Ik denk dat de vraag buitengewoon eenvoudig is; en als het in je hoofd duidelijk was wat je moest doen omdat het "gezond verstand" is, zou het antwoord gemakkelijk te geven moeten zijn.

Nog een absurde vraag, want het antwoord ligt voor de hand voor elke gezonde geest.
Het spijt me zo, ik was stompzinnigheid vergeten, die nooit mag worden uitgesloten, ook al is het niet wat ik als eerste prefereer in de gesprekspartner. Dat zou een hoop dingen verklaren.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor




par ABC2019 » 25/06/21, 07:56

humus schreef:
ABC2019 schreef:[

Ik wacht nog steeds op het antwoord op mijn vraag; verwacht u dat wat u "anticipatie" noemt ervoor zal zorgen dat het verbruik van hulpbronnen sneller of minder snel afneemt dan natuurlijke uitputting? Ik denk dat de vraag buitengewoon eenvoudig is; en als het in je hoofd duidelijk was wat je moest doen omdat het "gezond verstand" is, zou het antwoord gemakkelijk te geven moeten zijn.

Nog een absurde vraag, want het antwoord ligt voor de hand voor elke gezonde geest.


als het duidelijk is, waarom geef je het dan niet, in plaats van te zeggen dat het duidelijk is?

als het "voor ieder gezond verstand" duidelijk is, hoeveel politici (die a priori kiezers willen hebben) bieden het dan daadwerkelijk aan?

en welk type verwarming moet worden toegepast, als het antwoord duidelijk is?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten