Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 03/02/20, 01:28

ABC2019 schreef:als ik wil zeggen dat de mens op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde, nee, ik ontken het niet van mijn kant.
Volgens de consensus van 99% van de klimatologen is het "tenminste gedeeltelijk" te veel, maar ach, je bent tenminste niet hermetisch : Wink:

Het tweede principe voor een gesloten systeem is een vrij gecompliceerd concept, een herinnering doet geen pijn https://www.sciences.univ-nantes.fr/sit ... opi.htm#31

(verdeeld sinds Science-and Technology / capillariteit-the-C-is-van-de-anti-zwaartekracht-t16290-90.html )
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par ABC2019 » 03/02/20, 06:47

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:als ik wil zeggen dat de mens op zijn minst gedeeltelijk verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde, nee, ik ontken het niet van mijn kant.
Volgens de consensus van 99% van de klimatologen is het "tenminste gedeeltelijk" te veel, maar ach, je bent tenminste niet hermetisch : Wink:


Vroeger geloofde ik alleen wat wetenschappelijk bewezen is (zie homeopathie). Dus :

a) een onderzoek naar de mening van wetenschappers is nooit beschouwd als een standaard van bewijs in de wetenschap (behalve in de klimatologie waar het debat grotendeels in beslag is genomen door journalisten, politici en filosofen die ze niet praktiseren zelfs wetenschap)


b) Heb je daar zelfs een serieus bewijs van? wat is de methode om te zeggen dat 99% van de klimatologen uitsluiten dat een deel van de opwarming natuurlijk is?


Het tweede principe voor een gesloten systeem is een vrij gecompliceerd concept, een herinnering doet geen pijn https://www.sciences.univ-nantes.fr/sit ... opi.htm#31

dat is de basis :).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par izentrop » 03/02/20, 14:38

Maak gewoon een eenvoudige berekening tussen de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer vóór het industriële tijdperk en wat sindsdien is uitgestoten door de verbranding van fossiele brandstoffen ... Zelfs het advies van klimatologen is niet nodig. : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par GuyGadebois » 03/02/20, 14:54

ABC2019 schreef:a) een onderzoek naar de mening van wetenschappers is nooit beschouwd als een standaard van bewijs in de wetenschap (behalve in de klimatologie waar het debat grotendeels in beslag is genomen door journalisten, politici en filosofen die ze niet praktiseren zelfs wetenschap)

Ik hou van deze zin!
De mening van 99% van de wetenschappers telt niet omdat in de klimatologie journalisten, politici en filosofen het eens zijn (zij die dat niet recent waren) met hen en hun mening doorgeven.
Prachtig van vooringenomenheid, kwade trouw en waardeloosheid.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par Janic » 03/02/20, 14:56

Vroeger geloofde ik alleen wat wetenschappelijk bewezen is (zie homeopathie). Dus :
kortom, in het geval van een dodelijke ziekte sterf je liever dan jezelf te behandelen met H. Hoe welk fanatisme kan ver gaan, heel ver! :onheil: Zet één woord in het oor van de 157.000 sterfgevallen door kanker die elk jaar deze kans hebben gehad en die hebben geloofd in wat wetenschappelijk is bewezen. 8)
Gelukkig is niet iedereen zoals jij, anders wat een slachting! : Cry:
Dernière édition par Janic de 03 / 02 / 20, 15: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par GuyGadebois » 03/02/20, 15:00

Janic schreef:
Vroeger geloofde ik alleen wat wetenschappelijk bewezen is (zie homeopathie). Dus :
kortom, in het geval van een dodelijke ziekte sterf je liever dan jezelf te behandelen met H. Hoe welk fanatisme kan ver gaan, heel ver! :onheil:
Gelukkig is niet iedereen zoals jij, anders wat een slachting! : Cry:

Alsof homeopathie dodelijke ziekten heeft behandeld (en / of genezen) ... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par Janic » 03/02/20, 15:09

Alsof homeopathie dodelijke ziekten heeft behandeld (en / of genezen) ... : Roll:
Ondanks je goede wil op dit gebied, heb je nog een lange weg te gaan, maar je bent op de goede weg. Ik zou je hoogstens adviseren om de indrukwekkende bibliotheek over dit onderwerp te lezen [*] en je zult zeker verrast zijn. Het is niet alleen effectief voor kleine zweren, zoals sommigen beweren. Maar bij elke dag is genoeg et leg de kar niet voor het paard.
[*] niet zoals ABC die koppig weigert, waaruit blijkt dat hij weigert te weten, maar niet zijn weigering om te denigreren!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par ABC2019 » 03/02/20, 15:16

izentrop schreef:Maak gewoon een eenvoudige berekening tussen de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer vóór het industriële tijdperk en wat sindsdien is uitgestoten door de verbranding van fossiele brandstoffen ... Zelfs het advies van klimatologen is niet nodig. : Mrgreen:


het ging van 280 ppm naar 410 ppm, maar ik zie niet hoe dat bewijst dat er geen natuurlijke component in de opwarming zat.

Ter informatie, hier is de curve van de opwarmsnelheid (niet de temperatuur maar de variatie / jaar) die gedurende 50 jaar is afgevlakt

Beeld

terwijl CO2 alleen maar gestaag is toegenomen: de opwarmsnelheid was bijna hetzelfde in de eerste helft van de 50e eeuw als nu, daarna is het bijna geannuleerd tussen 70 en XNUMX en toen weer toegenomen

Als er geen natuurlijke component aan de CO2 wordt toegevoegd, hoe verklaart u dat?

Nog een grafiek over temperatuurreconstructie door Groenlandse ijskernen

Beeld

ook hier zou ik graag willen weten hoe deze grafiek moet worden uitgelegd als alleen de CO2 tussenkomt.

En nee, het is verkeerd om te zeggen dat 99% van de klimatologen een natuurlijk onderdeel van de opwarming van de aarde uitsluiten, je zult nergens een studie vinden die dat niet heeft aangetoond.

De echte studie toonde aan dat 97% (niet 99%) van de artikelen die een oorzaak van de opwarming van de aarde aanhaalden, de antropogene component noemde, maar dat betekent absoluut niet hetzelfde.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par ABC2019 » 03/02/20, 15:19

GuyGadebois schreef:Prachtig van vooringenomenheid, kwade trouw en waardeloosheid.


om te zeggen dat 99% van de klimatologen een component van natuurlijke variabiliteit bij het broeikaseffect uitsluiten?

ja daar ben ik het mee eens : Cheesy:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Is capillariteit anti-zwaartekracht?




par Christophe » 03/02/20, 15:24

Bedankt, je hebt mijn onderwerp verwend !! :onheil:

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten