Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par GuyGadebois » 26/02/20, 16:24

(Deze man is gek ... :schok: )
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 26/02/20, 21:35

ABC2019 schreef:als je een vertaling nodig hebt voor "De huidige wetenschap kan ons niet vertellen over het teken van de verandering in toekomstige droogtes", aarzel dan niet om het te vragen : Lol:
Nog een zwaardslag in het water. Jullie zijn beiden, zelfs met exn ...
Hij vertelde Guardian Australia: 'Ik sprak slecht - ik miste een woord in mijn verklaring en het is mijn schuld. Ik had geen "directe" link moeten zeggen.

'Ik heb er alle vertrouwen in dat er geen direct verband bestaat tussen klimaatverandering en droogte. Ik ben er ook zeker van dat er voor sommige regio's een indirect effect is van door de mens veroorzaakte klimaatverandering op droogte als gevolg van de verandering in regenpatronen. "

Hij voegde eraan toe dat de temperatuurstijging veroorzaakt door menselijke activiteit ook de effecten van de droogte zou verergeren.

Hij zei: "Door de opwarming van de aarde wordt het systeem in geval van droogte meer belast dan anders het geval zou zijn."

Zo zei hij dat boeren bij hogere temperaturen meer water aan het vee moeten geven.

Pitman zei dat hij uitnodigingen voor een interview op Sky had afgewezen omdat hij geloofde dat hij geen nuance over hun programmering zou kunnen overbrengen "zodat hun luisteraars niet zouden worden misleid." https://www.theguardian.com/science/201 ... on-drought
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par GuyGadebois » 26/02/20, 21:44

Bravo Izy voor deze meesterlijke DSC!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par ABC2019 » 27/02/20, 06:08

izentrop schreef:
ABC2019 schreef:als je een vertaling nodig hebt voor "De huidige wetenschap kan ons niet vertellen over het teken van de verandering in toekomstige droogtes", aarzel dan niet om het te vragen : Lol:
Nog een zwaardslag in het water. Jullie zijn beiden, zelfs met exn ...
Hij vertelde Guardian Australia: 'Ik sprak slecht - ik miste een woord in mijn verklaring en het is mijn schuld. Ik had geen "directe" link moeten zeggen.

Ik wachtte op het antwoord, het is dezelfde die ik kreeg op FS !!
het maakte klimaatsceptici aan het lachen om dit antwoord, het slaat nergens op, behalve dan te bewijzen dat een wetenschapper die zijn plaats wil behouden een politiek correcte toespraak moet houden, anders wordt hij op de vingers geslagen. Wat is het verschil tussen "een directe link" en "een indirecte link"? als we zeggen "geen verband", betekent dat geen verband, er is geen begrip van "directe of indirecte correlatie", het onderscheid heeft geen betekenis, de rechtvaardiging ervan betekent helemaal niets, het heeft het was gewoon verkeerd om een ​​keer eerlijk en eerlijk te zijn en hij werd op de vingers geslagen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par Paul72 » 27/02/20, 10:26

GuyGadebois schreef:(Deze man is gek ... :schok: )


Onbewust zou dichter bij de feitelijke realiteit staan ​​...

Ik herhaal: Australië geeft al een fooi, de omvang en vooral de frequentie van branden is te groot om te zorgen voor regeneratie naar nieuwe bossen met grote bomen voor bepaalde plaatsen (die met opwarming zullen blijven groeien) veroorzaakt door onze activiteiten). In plaats daarvan zal de vegetatie dichter bij de savanne zich permanent vestigen (waarschijnlijk gedurende millennia). Vegetatie die tijdens het regenereren vaker kan verbranden (vegetatie enkele meters hoog).

In Frankrijk zijn momenteel vooral de mediterrane zone en de middelste bergen het meest getroffen door de opwarming (zie op de site van Meteofrance is er interactieve software om de veranderingen voor 70 jaar te zien, en die voorzien voor de huidige eeuw met de belangrijkste scenario's en hun foutenmarge)

A priori, voor mij vrij weinig veranderingen voor de eeuw, behalve in de zomer (veel warmer, dat is al het geval). Behalve in geval van scenario bij + 3-5 ° C

maar in de wereld zijn veel ecologische systemen erg gevoelig voor de minste mate van meer ...
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par ABC2019 » 27/02/20, 10:51

Paul72 schreef:
GuyGadebois schreef:(Deze man is gek ... :schok: )


Onbewust zou dichter bij de feitelijke realiteit staan ​​...

Ik herhaal: Australië geeft al een fooi, de omvang en vooral de frequentie van branden is te groot om te zorgen voor regeneratie naar nieuwe bossen met grote bomen voor bepaalde plaatsen (die met opwarming zullen blijven groeien) veroorzaakt door onze activiteiten). In plaats daarvan zal de vegetatie dichter bij de savanne zich permanent vestigen (waarschijnlijk gedurende millennia). Vegetatie die tijdens het regenereren vaker kan verbranden (vegetatie enkele meters hoog).

herhaal je, maar waar kom je vandaan?
Bovendien is Australië een continent, met alle landschappen van de woestijn tot de bossen, en het is weer tienduizenden jaren geleden dat het landschap werd gevormd door de actie van de mens, het heeft niets nieuws wat u adverteert.

Wereldwijd nemen menselijke activiteiten de plantendekking toe, vooral dankzij herbebossingsacties in China of India - en ondanks CR, dat helemaal niet de dominante factor is in de evolutie van vegetatie. Nogmaals, het is echt een luiheid om alle ontwikkelingen in het enige account van RC te plaatsen, wanneer ze afhankelijk zijn van een heleboel dingen, en in het bijzonder menselijk management.

https://www.nasa.gov/feature/ames/human ... tudy-shows
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par Rajqawee » 27/02/20, 12:35

Paul72 schreef:
GuyGadebois schreef:(Deze man is gek ... :schok: )


In Frankrijk zijn momenteel vooral de mediterrane zone en de middelste bergen het meest getroffen door de opwarming (zie op de site van Meteofrance is er interactieve software om de veranderingen voor 70 jaar te zien, en die voorzien voor de huidige eeuw met de belangrijkste scenario's en hun foutenmarge)



Hallo,

Kunt u de link of het pad op de site geven? Ik ben erg geïnteresseerd in zo'n tool :)

Dank u bij voorbaat
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 27/02/20, 17:50

Een natuurlijke variabiliteit die meer positieve feedback veroorzaakt:
Antarctische sneeuw wordt bloedrood en dit is slecht nieuws http://www.slate.fr/story/187965/neige- ... climatique
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par GuyGadebois » 27/02/20, 18:06

Tournesolution.JPG
Tournesolution.JPG (26.81 KB) 3496 keer bekeken
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par ABC2019 » 27/02/20, 18:25

izentrop schreef:Een natuurlijke variabiliteit die meer positieve feedback veroorzaakt:
Antarctische sneeuw wordt bloedrood en dit is slecht nieuws http://www.slate.fr/story/187965/neige- ... climatique

nog een grote journalistieke mest, aangezien de huidige trend op het Antarctisch Schiereiland aan de gang is koeling ....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 190-gasten