Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 29/02/20, 09:07

Exnihiloest schreef:8.500 jaar geleden, tijdens het "Holoceen klimaatoptimum", waren de arctische temperaturen 2 tot 4 graden hoger dan ze nu zijn, en desondanks heeft het geen zin terugkeer is niet bereikt.
Dus: niet genoeg om er een kaas van te maken.
Ja, dankzij de gunstige ligging van de aarde ten opzichte van de zon.
Aan de evenaar waren ze lager
Beeld https://science.sciencemag.org/content/ ... gures-only
De moderne samenleving heeft zich volledig ontwikkeld in ons huidige geologische tijdperk, het Holoceen. De wereldwijde temperaturen zijn sindsdien niet meer dan ± 1 ° C veranderd. Er zijn regionale klimaatveranderingen geweest (middeleeuwse warme periode, kleine ijstijd, etc.), maar sinds het begin van de beschaving hebben mensen nooit een warmer wereldklimaat gekend dan nu. https://www.skepticalscience.com/humans ... hanges.htm
Tegenwoordig is de temperatuurstijging het broeikaseffect dat het veroorzaakt ...
Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 27/11/21, 23:13

Permafrost smelten en Zimov's hyphotesis https://www.arte.tv/fr/videos/091130-00 ... -de-zimov/

De teaser
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par izentrop » 28/11/21, 01:10

Nog een huiveringwekkende video over hetzelfde onderwerp
0 x
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Opwarming van de aarde: natuurlijke variabiliteit versus antropogene invloed?




par OlivierD » 28/11/21, 10:09

Ik geef toe dat ik niet alle berichten heb gelezen, maar eigenlijk zijn er mensen die zeggen dat min of meer variaties er altijd zijn geweest, het is waar, maar op 20000 tijdschalen jaar en niet 200, wat tijd overliet voor de flora en fauna om migreren of aanpassen,
We kunnen ook zeggen dat een paar graden niet veel is, maar we zitten al op + 1,1 °, en 20000 jaar geleden, toen we op 5 ° minder zaten, lag er drie kilometer ijs op de grond. 'Europa, en de zee was 120 meter lager...
en ter herinnering: de ineenstorting is geen gebeurtenis maar een proces dat begon rond 1971.

luister naar de conferenties van Arthur Keller en anderen ... de link staat in mijn handtekening ... Zullen we het er later over hebben? of blijven we in ontkenning?


Olivier

Ik vond de serie 'de 'collapse' ook leuk, vooral het einde van aflevering 7 ...
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten