Wanneer is een ECHTE actie van autofabrikanten ?? !!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Vanessa92
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/11/07, 12:35
Plaats: Nantes

Wanneer is een ECHTE actie van autofabrikanten ?? !!




par Vanessa92 » 29/11/07, 12:41

Bonjour à tous,

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik word echt moe van de advertenties over de "ecolabels" van autofabrikanten, Peugeot, Renault en co. ..Om te geloven dat hun communicatiebudget rekbaar is als het gaat om het vinden van een verkoopargument. :onheil:

Ik vind dit een beetje overdreven omdat deze labels alleen betrekking hebben op voertuigen die "minder" vervuilen dan normaal, maar die toch alles vervuilen, maar ik vind het weerzinwekkend omdat ze beter kunnen ophouden met ons te rommelen en in plaats daarvan kunnen redden wat er nog over is van onze planeet. :P

Deze grote industriële dozen zouden naar mijn mening beter geschikt zijn om echte ecologische projecten te subsidiëren, toch? Oké, we gaan terug naar de kar en lopen, maar we kunnen tenminste doen zoals Yann Arthus Bertrand en proberen de balans te herstellen.

Ik zag zojuist op internet dat Citroën de "compensatie" van de C02-uitstoot aanbood voor alle mensen die een van hun nieuwe auto's probeerden (moet je je registreren op hun site??). Ze planten bossen in Indonesië.
Er is een grens: ik vind het constructiever. Het ziet er serieus uit, er is een associatie in de opname.
0 x
De planeet wordt warmer... en dat baart mij zorgen
Laten we handelen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 29/11/07, 13:30

Natuurlijk is het een verkooppraatje... zien dat Renault's "eco2" een monumentale PUFF is... maar het werkt nu, maar voor hoe lang?

De privéauto is het voorbeeld bij uitstek van het niet-ecologische object (en voor een lange tijd en misschien voor altijd...)...zelfs met een 100% "schone" motor is het verplaatsen van een ton voor 80 kg laadvermogen een energieafwijking.

Het is daarom het concept van de auto (in zijn huidige vorm, 1 ton en 5 zitplaatsen voor 1,3 bezette zitplaatsen) dat "vies" is de fabrikanten kunnen dus niets anders doen dan "aankondigingseffect" en hier en daar kleine verbeteringen... en vooral een paar conceptauto's die ze waarschijnlijk nooit van plan zijn uit te brengen (zie de C-Cactus "genoeg" groen: https://www.econologie.com/citroen-c-cac ... -3458.html )

Anders merk ik momenteel dat BMW grote inspanningen levert om zijn verbruik te verminderen, aangezien (in tegenstelling tot andere fabrikanten) alle "lagere" verbruiken standaard zijn: https://www.econologie.com/forums/bmw-effici ... t4303.html ...en dit zonder enig "ecopipo"-label...
Dernière édition par Christophe de 29 / 11 / 07, 14: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/11/07, 14:08

:pijl: Er valt niet veel te zeggen over uw antwoord...

Ik wil er alleen aan toevoegen dat er niets radicaal zal veranderen omdat de economische belangen te hoog zijn voor fabrikanten om iets te doen dat de staat en de olielobby (Total) zou kunnen schaden door het brandstofverbruik aan te vallen.

We leven in een wereld waar niets op een brutale manier mag veranderen of niet gecontroleerd moet worden door de economische macht (degene die ons regeert). :onheil:
0 x
Vanessa92
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/11/07, 12:35
Plaats: Nantes

pessimistisch?




par Vanessa92 » 29/11/07, 14:22

Oh ja, dus je denkt echt dat het nutteloos is om herbebossing- of sponsorprojecten te lanceren?

Ik weet het niet, ik heb het altijd nogal concreet gevonden.

Tegelijkertijd moet ik een auto hebben omdat ik ver van mijn werk werk, maar het breekt mijn hart, dus ik wil domme consumptie vermijden. En ik kan me geen BM veroorloven...
0 x
De planeet wordt warmer... en dat baart mij zorgen

Laten we handelen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 29/11/07, 14:25

Citro schreef::arrow: Er valt niet veel te zeggen over je antwoord...


Ik als :)

Vanessa, heb je gehoord van de LOREMO?

Als het er is: https://www.econologie.com/la-loremo-la- ... -2950.html en er: https://www.econologie.com/forums/loremo-la- ... t1624.html
Dernière édition par Christophe de 29 / 11 / 07, 14: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: pessimistisch?




par Christophe » 29/11/07, 14:29

Vanessa92 schrijft:Oh ja, dus je denkt echt dat het nutteloos is om herbebossing- of sponsorprojecten te lanceren?

Ik weet het niet, ik heb het altijd nogal concreet gevonden.


Herbebossing...ah ja, de CO2-bronnen van PSA en Co....dat is alles.

Ik wed dat hun bron minder opbrengt dan wat een F1-team per jaar vrijgeeft...

Dus eerlijk gezegd is het antwoord nee, het is onzin...

Fabrikanten zouden er beter aan doen om te investeren in algenbrandstoffen die CO2 opvangen... en een zeer interessante biobrandstof maken (30 tot 120 keer meer dan de beste oliezaadplanten: https://www.econologie.com/algues-et-bio ... -3387.html )
0 x
Vanessa92
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/11/07, 12:35
Plaats: Nantes

Goed




par Vanessa92 » 29/11/07, 14:43

Koolstofputten nee ik weet het niet, wat zijn dat?

Eerder had ik het net over Citroën, dat blijkbaar de krachten heeft gebundeld met een NGO genaamd Planète Urgence en zij planten samen bomen om de CO02-uitstoot te compenseren. Het staat op hun site als je het wilt zien (www.citroen.fr)

Het lijkt mij nogal trendy, Air France is er ook mee bezig... nou, op dit moment weet ik niet zeker of ik zal betalen om herbebossing te doen, maar als het gratis wordt aangeboden bij de aankoop van een vliegticket of een auto of iets anders, waarom niet? Naar mijn mening dient het meer dan het planten van een tuya op mijn balkon.

Als ik alle elektriciteit die mijn appartement verbruikt zou kunnen compenseren, zou ik dat doen, maar ik weet niet hoe. Idem voor al het andere, ik sorteer het afval, maar dat is niet genoeg.

Voor de Heer... ik kijk
0 x
De planeet wordt warmer... en dat baart mij zorgen

Laten we handelen!
Vanessa92
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/11/07, 12:35
Plaats: Nantes

Loremo




par Vanessa92 » 29/11/07, 14:58

Vanessa, heb je gehoord van de LOREMO?


Ik heb net gekeken, in feite € 11 aan call-prijs voor een auto die 000 l / 1,5 verbruikt, het lijkt een goede deal te zijn!

Maar ik vind het vreemd dat het op de markt wordt gebracht door een "onbekende" doos, in feite is het niet BM, Ford of Renault ... het is een Duitse start-up!

Eindelijk komt het uit in 2009-2010 dus ondertussen vervuil ik nog steeds zoveel als ik mijn oude 2006 gebruik : Cry:
0 x
De planeet wordt warmer... en dat baart mij zorgen

Laten we handelen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Nou




par Christophe » 29/11/07, 15:02

Vanessa92 schrijft:Koolstofputten nee ik weet het niet, wat zijn dat?

Eerder had ik het net over Citroën, dat blijkbaar de krachten heeft gebundeld met een NGO genaamd Planète Urgence en zij planten samen bomen om de CO02-uitstoot te compenseren. Het staat op hun site als je het wilt zien (www.citroen.fr)


Dat is precies een koolstofput.

Nu raad ik u aan om (als u ze vindt) in detail naar de cijfers te kijken: hoeveel voor het onderzoek en de ontwikkeling van OIL-motoren (of benzine... hoewel) en hoeveel voor deze acties?

Op boursorama vind je de winsten van de bedrijven... vergelijk het maar met het beschermheerschap van planete urgentie om te zien dat het een grap is!

Vanessa92 schrijft:Het lijkt mij nogal trendy, Air France is er ook mee bezig... nou, op dit moment weet ik niet zeker of ik zal betalen om herbebossing te doen, maar als het gratis wordt aangeboden bij de aankoop van een vliegticket of een auto of iets anders, waarom niet?


Ja, het is trendy, maar volkomen onvoldoende!
Anders is niets gratis...

Vanessa92 schrijft: Naar mijn mening dient het meer dan het planten van een tuya op mijn balkon.


Dus daar ben ik niet zo zeker van, want als iedereen een groene plant had... Trouwens, dat is (onder andere) het idee dat we met Kerstmis lanceerden (zie https://www.econologie.com/pensez-econol ... -3524.html ) maar blijkbaar trekt het niet de groene menigte aan die liever altijd roept...

Vanessa92 schrijft:Als ik alle elektriciteit die mijn appartement verbruikt zou kunnen compenseren, zou ik dat doen, maar ik weet niet hoe. Idem voor al het andere, ik sorteer het afval, maar dat is niet genoeg.


Het beste is om minder te consumeren, niet om te compenseren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Loremo




par Christophe » 29/11/07, 15:05

Vanessa92 schrijft:Maar ik vind het vreemd dat het op de markt wordt gebracht door een "onbekende" doos, in feite is het niet BM, Ford of Renault ... het is een Duitse start-up!


Ja, het is dit soort feit dat je aan collusie zou kunnen doen denken: petroleum-builders-state ... net zoals het opgeven van de meest veelbelovende prototypes (ECO2000 van Citroën in 1983 dat was ... 3L / 100). ..

Vanessa92 schrijft:Eindelijk komt het uit in 2009-2010 dus ondertussen vervuil ik nog steeds zoveel als ik mijn oude 2006 gebruik : Cry:


2006? Waw is dit een nieuw model?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten