UNEP: een miljard bomen in 2007!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

UNEP: een miljard bomen in 2007!




par Christophe » 15/03/07, 22:54

Het Milieuprogramma van de Verenigde Naties (UNEP) heeft het initiatief 'Plant for the Planet' gelanceerd: de miljardboomcampagne. Over de hele wereld worden individuen en organisaties met verschillende achtergronden, zoals het maatschappelijk middenveld, de private sector of de staat, aangemoedigd om hun engagement om bomen te planten op deze site te registreren. Het doel is om in 2007 minstens een miljard bomen over de hele wereld te planten.


http://www.unep.org/billiontreecampaign ... /index.asp

Dat zijn nogal een miljard bomen, nietwaar? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/03/07, 00:20

Leuk, maar ik heb veel bomen op mijn land en heggen (die ik vandaag gedeeltelijk heb gesnoeid) er is echt meer ruimte om meer toe te voegen;

Het karwei van bladeren is overvloedig in de herfst, behalve de laurierhaag en een paar andere struiken waarvan de bladeren niet vallen.

De snoei is 2 keer per jaar overvloedig; bedankt mijn rug :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
belze1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 14/11/06, 15:32
Plaats: Sud-Est

belachelijk klein!!!




par belze1 » 16/03/07, 14:51

Op planetaire schaal vertegenwoordigen 1 bomen
een vierkant van ongeveer 32 km bij 32 met om de meter een boom geplant; dat alles gedeeld door het aantal landen, het vertegenwoordigt een druppel water in de oceaan!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: belachelijk klein!!!




par Christophe » 16/03/07, 15:41

belze1 schreef:Op planetaire schaal vertegenwoordigen 1 bomen
een vierkant van ongeveer 32 km bij 32 met om de meter een boom geplant; dat alles gedeeld door het aantal landen, het vertegenwoordigt een druppel water in de oceaan!!!


Nou, gezien de vergelijking, hoewel ik niet denk dat elke 1 meter een grote mooie boom zal worden met veel opgeslagen koolstof!

Maar toen ik 'enorm' zei, was dat vooral in termen van arbeid en werk om deze bomen te planten...
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten