Test je ecologische voetafdruk ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Opnieuw:




par Exnihiloest » 07/02/16, 21:54

oiseautempete schreef:...De enige mogelijke correctie is de wereldwijde beperking van het geboortecijfer om de wereldbevolking op middellange termijn terug te brengen tot een acceptabel niveau dat verenigbaar is met een mondiaal en "redelijk" modern leven (niet het Amerikaanse "model"), en helaas het zou door een autoritaire regeling gaan (zie china), zie eugenetica (reproductieverbod voor mensen met ernstige genetische gebreken), om het verdwijnen van natuurlijke selectie bij mensen te compenseren... Ik kan des te meer vermelden dat ik het toepas op mezelf...

Het gevoelige punt wordt geraakt, waar de milieubeweging niet over wil praten. De planeet kan menselijk afval effectief absorberen zonder dat ze zichzelf veel hoeven te forceren, maar alleen tot een bepaald bevolkingsniveau, dat tegenwoordig achterhaald lijkt. Het probleem wordt daarom vereenvoudigd tot:
- ofwel de bevolking blijft groeien, en dat gaat ten koste van de inperking van vrijheid en individuele aspiraties, tenslotte is het de kunst om sardines in mogelijk ecologische blikjes te doen
- of de bevolking reguleert zichzelf op de een of andere manier, en dan zal de "voetafdruk" zichzelf ook reguleren zonder dat mensen zich schuldig hoeven te voelen zoals ecologen tegenwoordig doen, alsof de impact op de planeet niet het indirecte gevolg is van ieders volkomen legitieme zorg om hun lot en dat van hun medemensen te verbeteren (ik kan het indien nodig toelichten).

Mensen zullen tegen me zeggen: "oh nee, dat is het niet, het is dat slechts een minderheid van de wereldbevolking een meerderheid van de hulpbronnen monopoliseert". Dat klopt, maar is het niet de bevolking die het best leeft? En is het niet de wens van degenen wier "voetafdruk" zwak is, om een ​​grotere te hebben terwijl ze profiteren van dezelfde voordelen als de eerste? Kent u velen van hen, loterijwinnaars, die hun HLM niet zouden willen ruilen voor een groter huis? De richting van de migratiestromen laat duidelijk zien waar we het beste kunnen leven, daar is de voetafdruk het grootst.
Zoveel mogelijk aanbieden met minder voetafdruk is de enige manier om de buy-in te stimuleren. Deze oplossing is technisch en ecologie kan helpen. De voordelen van iemands huidige manier van leven opgeven, ik ben er niet tegen, het kan ook een oplossing zijn, ideologisch dit, toch zou het nodig zijn om ons een betere manier van leven te laten zien, en indien mogelijk, door bijvoorbeeld degene die we willen volgen. Er is daar geen overvloed.
0 x
Winget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/02/22, 11:53

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par Winget » 07/03/22, 11:54

Bedankt voor het delen, erg leuke site. :)
0 x
elman46
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 16/02/22, 11:26
x 55

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par elman46 » 01/05/22, 12:46

Om uw COXNUMX-voetafdruktest te doen.
(Markeer nooit "0" (nul), anders markeert het een standaardnummer)

https://avenirclimatique.org/calculer-e ... e-carbone/
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par gegyx » 01/05/22, 14:37

De kinderen zijn erg betrokken, maar…

1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par Exnihiloest » 04/05/22, 22:43

 
Gemakkelijk om het te verkleinen, de afdruk, met het geld uit onze zakken geperst. Het ecologische wanbeheer dat iedereen zal verarmen behalve de Chinezen, de Russen en de Amerikanen, niet zo dom als de Europeanen, is begonnen:

"“We leven in een geweldige tijd! schreef komiek Reiser. Als bij toverslag regenen de miljarden euro's aan investeringen in onproductieve middelen naar beneden. Op dit moment is het misschien beter om te lachen dan te huilen, maar door dwaasheden zal de tijd van de daling komen (gewenst door bepaalde ecologen) waar iedereen elkaar welwillend zal aankijken door te zeggen: Europa was welvarend, hoe zijn we daar gekomen?

Onder het mom van ecologie om de planeet te redden, gaat de verwoestende gekke stormloop van de Europese Commissie door in groen masochisme. Ze gorgelt met lege woorden ("polen van experiment en innovatie") om het nirvana van "vertitude" te bereiken dat zal eindigen in collectieve zelfmoord als niemand haar groene delirium in de weg staat.
."

https://www.contrepoints.org/2022/05/04 ... s-paieront
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par Janic » 05/05/22, 11:04

eindeloze zwakte van de dienstdoende grappenmaker. : Roll: :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par Christophe » 05/05/22, 13:13

Hij was een beetje gek Tryphon, nietwaar?

Dus, je moet hem verontschuldigen... van tijd tot tijd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Test je ecologische voetafdruk...




par Obamot » 14/07/22, 16:53

Up!

Na meerdere rondreizen over de planeet te hebben gemaakt met zijn zonnevliegtuigen, pakt het "Solar Impulse"-team onze "digitale" koolstofvoetafdruk aan, met name op het webverkeer... Het gebruik van een laptop in plaats van een toren enz.!

0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten