Test je ecologische voetafdruk ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 17/04/06, 18:21

nytros schreef:het is cool op de mountainbike!
Als je bent en Frankrijk en in de buurt van Zwitserland, ga je eind juni naar de Porte Pass?


Nee, ik ga nauwelijks meer uit dan voor grote ritten in packs op de weg (Ardéchoise bijvoorbeeld). De rest van mijn tijd heb ik de klant op mijn stoel geschroefd en ... ik werk : Cry: .

(Maar ik hoor de roep van Cannondale in de diepten van het bos ... : Lol: )
0 x
Marty
nytros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 15/03/06, 21:40




par nytros » 17/04/06, 21:02

vttdechaine schreef:
nytros schreef:het is cool op de mountainbike!
Als je bent en Frankrijk en in de buurt van Zwitserland, ga je eind juni naar de Porte Pass?


Nee, ik ga nauwelijks meer uit dan voor grote ritten in packs op de weg (Ardéchoise bijvoorbeeld). De rest van mijn tijd heb ik de klant op mijn stoel geschroefd en ... ik werk : Cry: .

(Maar ik hoor de roep van Cannondale in de diepten van het bos ... : Lol: )


als de deur geen grote reis is

houd een kleine link vast

http://www.o2bikers.com/IMAGES/PassPortes_05/

ander

javascript: PopupCenter ('./ popupactu.php? idactu = 1 & lang = fr', 500,550)

ik boek het al. Het worden 3 dagen van puur geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 17/04/06, 22:30

Ik zit ook in de kool vanwege de baan: terugreis naar huis.

Ik denk er vaak over na, maar ik heb een mooi huis waarin ik op een "milieuvriendelijke" manier kan leven, mijn vrouw werkt niet (dus geen reis), veel thuis koken en zelfs recent een kleine moestuin.

Mijn werk is spannend, maar het is ver weg.

Verhuizen en dichter bij het werk komen? Waarom niet, maar we moeten winnen bij de verandering van het compromis tussen afstand / kwaliteit van leven. Dus...

We zitten allemaal ondanks onszelf in het systeem, en de brandstof is nog niet duur genoeg om het economische evenwicht aan de ene kant (werk dichterbij brengen) of de andere (niet meer werkend ????) te laten doorslaan. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 18/04/06, 13:51

nytros schreef:
vttdechaine schreef:
nytros schreef:het is cool op de mountainbike!
Als je bent en Frankrijk en in de buurt van Zwitserland, ga je eind juni naar de Porte Pass?


Nee, ik ga nauwelijks meer uit dan voor grote ritten in packs op de weg (Ardéchoise bijvoorbeeld). De rest van mijn tijd heb ik de klant op mijn stoel geschroefd en ... ik werk : Cry: .

(Maar ik hoor de roep van Cannondale in de diepten van het bos ... : Lol: )


als de deur geen grote reis is

houd een kleine link vast

http://www.o2bikers.com/IMAGES/PassPortes_05/

ander

javascript: PopupCenter ('./ popupactu.php? idactu = 1 & lang = fr', 500,550)

ik boek het al. Het worden 3 dagen van puur geluk


Om mijn eerdere opmerkingen te verduidelijken:
- Ik heb onderweg de vertaling van een boek over aerodynamica en dat zal niet alleen worden gedaan
- Ik heb een voorraad artikelen te doen voor de autopers (oud), mountainbiken (het minst eenvoudig, alles moet nog worden uitgevonden, er wordt niets gedaan qua documentatie ...) en weg (voor een kennis die een website).
- Ik moet de illustraties van een technisch boek over de auto afmaken

Uiteindelijk voeg ik dit alles toe aan mijn "dagelijkse" werk + de tijd die ik met mijn partner heb doorgebracht en nou, er is niet echt veel tijd meer over. De tijd die ik bij Pass'Porte doorbreng, is de tijd die ik aan iets anders heb besteed en ik zal het me waarschijnlijk kunnen veroorloven ... maar wanneer ik de klus een beetje heb opgeruimd (ik heb al enkele maanden niets geaccepteerd behalve van "stijlvolle" sponsors) dus misschien volgend jaar of het volgende jaar.
Bovendien is de Cannondale een beetje ziek, dus er zijn een paar dagen werk om het terug in de nagels te plaatsen! :|
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 18/04/06, 13:56

vincent27 schreef:Ik zit ook in de kool vanwege de baan: terugreis naar huis.

Ik denk er vaak over na, maar ik heb een mooi huis waarin ik op een "milieuvriendelijke" manier kan leven, mijn vrouw werkt niet (dus geen reis), veel thuis koken en zelfs recent een kleine moestuin.

Mijn werk is spannend, maar het is ver weg.

Verhuizen en dichter bij het werk komen? Waarom niet, maar we moeten winnen bij de verandering van het compromis tussen afstand / kwaliteit van leven. Dus...

We zitten allemaal ondanks onszelf in het systeem, en de brandstof is nog niet duur genoeg om het economische evenwicht aan de ene kant (werk dichterbij brengen) of de andere (niet meer werkend ????) te laten doorslaan. .


Of als we ons op een andere manier zorgen maken, is het dat we ons anders moeten verplaatsen, of met een andere manier van transport, of met een andere brandstof.
Er zijn tal van oplossingen voor het verplaatsingsprobleem! :D
0 x
Marty
nytros
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 15/03/06, 21:40




par nytros » 18/04/06, 18:44

ah ja inderdaad, je hebt een baan op dit moment,
Ik hoopte dat ik halverwege juni klaar ben met school, dus nadat deze paar momenten van stress een beetje zijn uitgesteld, stuur ik je de foto's
0 x
Avatar de l'utilisateur
vttdechaine
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 162
Inschrijving: 23/03/06, 16:01
Plaats: Oost-Frankrijk in de buurt van Zwitserland




par vttdechaine » 19/04/06, 08:51

nytros schreef:ah ja inderdaad, je hebt een baan op dit moment,
Ik hoopte dat ik halverwege juni klaar ben met school, dus nadat deze paar momenten van stress een beetje zijn uitgesteld, stuur ik je de foto's


Ah ja, de foto's interesseren me.
0 x
Marty
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 18/09/09, 22:51

Ik denk dat de test is veranderd sinds hij online ging, omdat de cijfers die ik krijg niet overeenkomen met die van jou.

Maar dat geeft me = als iedereen leefde zoals ik, hadden we de 1,68-planeet nodig
0 x
Peer Belle Helene
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/09/09, 23:09

Oula een onderwerp van 2006!

Ja Pear, de site is blijkbaar volledig veranderd ...

Geloof me dat als het door de Coca Cola Fundation was gesponsord, ik er niet over had gesproken ... op dat moment ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/09/09, 00:19

Christophe schreef:Oula een onderwerp van 2006!
Ja Pear, de site is blijkbaar volledig veranderd ...
Geloof me dat als het door de Coca Cola Fundation was gesponsord, ik er niet over had gesproken ... op dat moment ...
Ahh oké. :|
Ik ga gewoon headlong, het geeft:
Als iedereen op deze planeet zou leven zoals ik, zouden we het nodig hebben 1.74 planeet (en) Aarde

Bovendien is de test behoorlijk slecht verpest en houdt hij geen rekening met elektrische auto's ... : Cry:
Gefeliciteerd Peer. wat een soberheid! : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten