Koolstofbelasting

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 25/03/07, 11:16

Zeker niet!!
De TIPP is een andere belasting die onlangs werd bevroren door onze vriend Sarko, vlak voor de olieprijsstijging... in het jaar 2002 als ik het me goed herinner! Daardoor vervult het niet langer zijn primaire rol, namelijk het compenseren van schommelingen in de prijs van een vat olie. En dit, zodat de prijs niet constant op de portemonnee van de consument speelt.
De slimmerik zag de klap, want olie heeft de afgelopen 5 jaar zeer grote uitbraken meegemaakt. Dit heeft het dus mogelijk gemaakt om de schulden van de staat te redden... ook al is dat nog niet genoeg!

Nee nee! Naar mijn mening zal de koolstofbelasting gewoon een belasting zijn die wordt toegevoegd aan de belastingen die al op olie worden geheven. Kunt u ons vertellen hoeveel elk van de belastingen op de verschillende aardolieproducten is?! Een link?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 09/04/07, 12:07

Kleine correctie.
De TIPP is niet langer een bedrag in % van de prijs, het is een vast bedrag per liter. daarom had de stijging van de olieprijzen geen effect op de staatsbelastingen.
waar wordt deze belasting voor gebruikt? onmogelijk te zeggen omdat in de Franse grondwet is bepaald dat de inkomsten onafhankelijk zijn van de uitgaven. Het is duidelijk dat het geld in de gemeenschappelijke pot zal worden gestopt. Elke specifieke opdracht zou ongrondwettelijk zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/04/07, 18:13

welkom

Kleine precisie: de TIPP bestaat al meer dan een jaar niet meer : Cheesy:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 09/04/07, 18:30

Je hebt gelijk Philippe!

Volledige informatie over brandstoffen, op de volgende links:
http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... e_petr.htm
http://www.ufip.fr/?rubrique=1&ss_rubri ... 12&id=d_46
http://www.entretien-auto.com/prix_essence.php

Daarmee zouden we goed moeten zijn! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/04/07, 19:09

Ik kan spelen ? :D

Sinds 1 januari 2005 heet het TIC, maar maak je geen zorgen, de naam is veranderd om alle brandstoffen te dekken en niet alleen die van aardolie.

Ik weet niet of het in % was, vaste belasting vóór 1 oktober 2000, zwevend op die datum, daarna bevroren door wie je ook kent.

De btw profiteert daarentegen van de stijging van de olieprijs.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1

Reactie-element




par bolton069 » 09/04/07, 20:55

nanou13 schreef:Ja, ik ging naar de website van N. Hulot en ik las zijn voorstel over de koolstofbelasting in zijn ecologische pact
Ik ging ook naar de site van JM Jancovici die de basis is van dit idee van belasting.

In feite doe ik een memoires, en ik moet een kritische analyse van deze belasting hebben, de voordelen tonen maar ook de nadelen. Het is niet eenvoudig!

Bedankt voor je reactie.


Hallo, om het goed te begrijpen raad ik je aan om het EXCELLENTISSIME-boek van JM Jancovici te lezen: "The full one please".

Desalniettemin, zoals ik het zojuist heb gelezen en het vers in mijn hoofd zit, zal ik het principe uitleggen: de auteurs pleiten voor een zeer sterke, maar geleidelijke stijging van de olieprijs (om grote economische problemen zoals de olieschok van 1973 te vermijden . :schok:) een belasting die elk jaar stijgt.

Een vrijwillige, continue en oneindige verhoging van de olieprijs, om de alternatieven te financieren, zou dus mogelijk ook kunnen dienen om de betaalde prijs los te koppelen van de volatiele prijs van ruwe olie.

En klaar te staan ​​wanneer de problemen ontstaan ​​door de onmogelijkheid van het aanbod van producenten om de vraag naar olie te volgen.

Want wat pijn doet, is niet zozeer de stijging van de olieprijs als wel het geweld ervan.

De auteurs leggen heel goed de verschillende voordelen, maar ook nadelen uit. :D Het is vrij eerlijk van hun pagina.

Goedenavond, tot uw beschikking voor verdere uitleg.

Zoals gewoonlijk nodig ik u uit om eventuele onnauwkeurigheden, onvolledigheden, afleidingen, ... die ik hierboven had kunnen maken, te corrigeren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: CO2-belasting




par Christophe » 11/03/16, 15:12

Achteraf denk ik dat de CO2-belasting gewoon een ander speculatief instrument was voor banken en fabrikanten en geen effect had op de COXNUMX-uitstoot: nieuws-milieu/europa-wil-zijn-co2-emissies-verminderen-t2871.html

martine-en-de-mini-carbon-tax-cce-humor-pic567.jpg
martine-et-la-mini-taxe-carbone-cce-humor-pic567.jpg (86.64 KiB) 2571 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten