Is Logan groener dan de Prius?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Louhac
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/09/07, 10:39




par Louhac » 04/03/08, 13:39

Als we uitgaan van de Belgische prijzen (TDI 80 ambiente vs TDI 80 groene lijn) is dat ongeveer €1 meer, bij diesel zou dat €000 zijn (om de berekeningen te vereenvoudigen maar wat ongetwijfeld binnenkort het geval zal zijn) moet je 1,50 doen km om het verschil rendabel te maken (150 met een diesel aan 000€)
,Het is dus alleen op de lange termijn winstgevend, maar het ecologische argument is voor mij belangrijker dan het economische argument.
Volgens de beschrijvingen die op verschillende autosites te vinden zijn, komt het recept voor het terugdringen van het verbruik, net als bij de bluemotion, voort uit gewichtsvermindering, herwerkte aerodynamica en een verlenging van de verhoudingen. We zijn het erover eens dat het schandalig is dat deze ‘verbeteringen’ niet standaard op alle modellen aanwezig zijn, maar we nemen wat er is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/03/08, 13:42

In Frankrijk worden beperkte motorfietsen verkocht tegen dezelfde prijs (of zelfs lager) dan onbeperkte motorfietsen in het buitenland... we houden de chauffeurs echt voor idioten... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 04/03/08, 22:19

Wat de levensduur betreft, heeft mijn Skoda Félicia meer dan 235000 km afgelegd, terwijl hij gemiddeld 6,5 liter SP100 per 95 verbruikte.
Mijn moeder heeft een Fabia 1,4L die iets meer verbruikt, maar geen bijzondere betrouwbaarheidsproblemen heeft.

De Fabia Combi is interessant, maar tegenwoordig maken ze niet langer de SDI die op 100% plantaardige olie zou kunnen draaien.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 04/03/08, 22:38

De Fabia Combi is interessant, maar tegenwoordig maken ze niet langer de SDI die op 100% plantaardige olie zou kunnen draaien.


Ach, shit! : Mrgreen:
---
Hallo ik'ex, rug... :D

Mijn dochter heeft de felicia geërfd. Kleine problemen, niet onoverkomelijk.
Maar dit is de tweede rol in 2 jaar...
Sinds de eerste storing ben ik een stap vooruit geweest. : Idee:

Maar het brandstofverbruik op de weg is zelden onder de 7 liter gekomen.
0 x
Louhac
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/09/07, 10:39




par Louhac » 05/03/08, 08:14

@Gegix: heb je het over een benzine Felicia en niet over een Fabia TDI?

Het is echt niet praktisch om op plantaardige olie te rijden als je deze niet zelf produceert en als je deze niet direct in de buurt hebt. Bovendien is het milieubelang, afhankelijk van de planten en de manier waarop deze olie wordt geproduceerd, sterk genuanceerd.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten