Is Logan groener dan de Prius?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/01/08, 17:38

Hallo,

Christophe schreef:Eh fout... zo is het serie bij BMW op diesel (en benzine)...in the pack"Efficiënte dynamiek" (met een systeem, nog "indrukwekkender", voor de serie, van terugwinning van remenergie)


Christophe, ik begrijp niet waarom je de BM zo bewondert en zo kritisch bent over de Prius. Deze laatste recupereert ook de energie die vrijkomt bij het remmen. Kortom, op het gebied van ‘hybridisatie’ doet de Prius het net zo goed als de BM.

Christophe schreef:Moué eerlijk gezegd blah... benzinadditieven ben ik meer op mijn hoede dan die van diesel... gelukkig is de cerine voorbij... (denk ik)...


Helemaal mee eens. Ik denk dat de twee racen om de meest vervuilende te zijn! :frons:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/01/08, 18:06

Christophe schreef:Eh fout... zo is het serie bij BMW op diesel (en benzine)...in the pack"Efficiënte dynamiek" (met een systeem, nog "indrukwekkender", voor de serie, van terugwinning van remenergie)



Ik had inderdaad de BMW's overgeslagen, maar het moet gezegd worden dat ik niet zo geïnteresseerd ben in een merk waarvan het serie 1 dieselmodel (weliswaar krachtiger) overeenkomend met een C2 s&s € 27000 kost of € 12000 duurder om strikt gelijk uit te rusten. ..
Merk op dat in tegenstelling tot de PSA stop&start die in sensodrive-transmissie (robotachtige versnellingsbak) zit, de BMW alleen verkrijgbaar is met een stomme handgeschakelde versnellingsbak. De energieterugwinningsfunctie is een beetje een gadget op BMW's (een dynamo bestuurd: het komt neer op een elektronische kaart), maar het heeft de verdienste dat het bestaat...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/01/08, 18:18

Christophe schreef:
Chatham schreef:Ja 4 seconden maar met een stop & start-type auto op benzine, waarschijnlijk iets meer met een diesel (bestaat nog niet in productie) omdat er meer energie wordt verbruikt om de motor opnieuw te starten.


Eh fout... zo is het serie bij BMW op diesel (en benzine)...in the pack"Efficiënte dynamiek"(met een systeem, nog "indrukwekkender", voor de serie, van remenergieterugwinning)

Chatham schreef:...uit ecologisch oogpunt is het beter om benzine te hebben die geen deeltjes uitstoot...


Moué eerlijk gezegd blah... benzinadditieven ben ik meer op mijn hoede dan die van diesel... gelukkig is de cerine voorbij... (denk ik)...

De Prius die in 1997 in Japan op de markt werd gebracht en vervolgens in 2000 in Frankrijk, had al remenergieterugwinning. De reactie van de Duitse bazen destijds (BMW, Mercos en anderen) was dat het geen interesse en geen toekomst had, dat heb ik in oude nummers van autotijdschriften op zolder. Alleen dwazen veranderen niet van gedachten, goed gedaan Duitse fabrikanten.
NB: De Honda Insight (80 g CO2 per km, een record), in 1999 op de markt gebracht en de eerste hybride in de VS, had ook energieterugwinning tijdens het remmen.
Dernière édition par Leo Maximus de 11 / 01 / 08, 18: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/01/08, 18:27

Targol schreef:
Leo Maximus schreef:Je stelt een vraag en je geeft zelf het antwoord terwijl je duidelijk nooit serieus hebt overwogen om een ​​Prius te kopen omdat:
- Het is een essentie.
- Het is relatief duur.
- Je kon er niet omheen dat de Prius geen aanhangwagen kan trekken omdat de hybride systeembeheerelektronica het gebruik ervan uitsluit.
- Toyota is geen Frans merk.
- Enz ...

Correctie Edelachtbare: ik geef het antwoord voor mijn geval.
...en als een van de argumenten die u geeft inderdaad een rol speelde bij mijn keuze (de prijs), waren de andere niet betrokken om de volgende redenen:
  • dieselgas: In Frankrijk is algemeen aanvaard dat voor auto's die veel moeten rijden, diesel voordeliger is. Als mij nu een benzine wordt aangeboden die minder vervuilt en die in dezelfde wateren verbruikt, ben ik niet sektarisch.
  • Aanhangwagen niet mogelijk: Nou, ja, je ziet dat ik het zou kunnen negeren : Wink:. Bedankt dat je me hierover hebt ingelicht.
  • Frans merk of niet: Pas op voor verwarring: wat mij interesseert is meer de plaats van productie.
    De nationaliteit van het hoofdkantoor zegt tegenwoordig niet zoveel. Toyota heeft een fabriek in Frankrijk en Renault heeft fabrieken in China. Mijn criterium is belichaamde energie. Ik koop liever een auto van het Chinese merk made in France dan andersom.

jean63 schreef:Breuk van de versnellingsbak bij 200000 km: was het een automatische versnellingsbak? anders zie ik het verband met de GPL niet.

Misschien omdat die er niet zijn : Mrgreen:
Het was een ontwerpfout in de versnellingsbak van de Laguna Essence: een lek in de oliekeerring van de versnellingsbak. Het probleem is dat de bak alleen lekte toen we aan het rijden waren, dus het lek was moeilijk op te sporen.
Wat ik wilde zeggen was nogal in de geest: "om een ​​oude auto te hebben (na 200 km), moet je wat mechanische vaardigheden hebben".
Wat betreft het feit dat ik achteraf geen LPG heb gekocht, het is simpelweg zo dat ik toen geen LPG vond die bij mij paste...
Ik hield echter van LPG, de laguna was mijn 3e uitgeruste auto.
We zijn samen in Frankrijk en hier speelt het uiterlijk een grote rol, dus een Logan (zelfs nieuw) die een aanhanger trekt (zelfs nieuw) ziet er echt uit als een hillbilly, dus we zullen Deauville moeten vermijden... : Lol:

Het lek van de Spi-afdichting is niet specifiek Laguna maar typisch Renault, het kwam vaak voor op de R9/R11 vanaf 50000 km. Symptoom: het oliepeil daalt en de koppeling klappert bij het terugschakelen. Diagnose: na het verwijderen van de koppelingsvorkhoes het vliegwiel met uw vinger aanraken, als er motorolie aanwezig is, lekt de oliekeerring. Dit resultaat is te danken aan het ontbreken van een kwaliteitscontrole die deze naam waardig is bij bepaalde leveranciers van Renault-apparatuur.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/01/08, 18:37

Leo Maximus schreef:Het zijn alleen dwazen die niet van gedachten veranderen, goed gedaan Duitse fabrikanten.


:schok:
... deze 2 onderwerpen hebben vrijwel niets met elkaar te maken omdat Het terugwinnen van remenergie op een hybride is een verplichting in de specificaties.

Bij een grote sedan is dat veel minder het geval... dus je zult niet van gedachten veranderen over het feit dat BMW op dit vlak onderzoek en ontwikkeling doet en dat niets verplicht was (voorlopig maar dat verandert). BMW biedt deze standaard aan apparatuur...

Voor zover ik weet wordt Start & Stop als optie aangeboden door Franse fabrikanten (op de zeldzame modellen die het C3 aanbieden en andere???) en voor een prijs van rond de € 2000,-, op de limiet vanoplichting!

ps: let op voor iedereen: probeer voor uw citaten ALLEEN de passage te herhalen die u interesseert, AUB.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/01/08, 18:51

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Het zijn alleen dwazen die niet van gedachten veranderen, goed gedaan Duitse fabrikanten.


:schok:
... deze 2 onderwerpen hebben vrijwel niets met elkaar te maken omdat Het terugwinnen van remenergie op een hybride is een verplichting in de specificaties.

Waarom is dit een verplichting voor een hybride? Ook de start & stop (of stop & go) is niet verplicht. De accu's kunnen door de thermische motor worden opgeladen tijdens fasen waarin de efficiëntie goed is. Bovendien moet worden opgemerkt dat het Duitse Audi Duo hybride prototype en ook de hybride VW Golf met dubbele koppeling inderdaad hybrides waren en geen energieterugwinning hadden tijdens het remmen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/01/08, 18:51

Hé, ik ben het korte verhaal aan het schrijven en dat valt me ​​eigenlijk op onze Logan/Prius-vergelijking is nogal bevooroordeeld...

We zouden de Prius inderdaad moeten vergelijken met een diesel uit...1997.

Ik denk niet dat er grote motorverbeteringen zijn geweest (ik heb het over prestaties, resultaten...) op de Prius, ook al is er een Prius 2-model uitgebracht... wat verre van dat is. dat geldt ook voor diesels...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 11/01/08, 19:04

Christophe schreef:Hé, ik ben het korte verhaal aan het schrijven en dat valt me ​​eigenlijk op onze Logan/Prius-vergelijking is nogal bevooroordeeld...

We zouden de Prius inderdaad moeten vergelijken met een diesel uit...1997.

Ik denk niet dat er grote motorverbeteringen zijn geweest (ik heb het over prestaties, resultaten...) op de Prius, ook al is er een Prius 2-model uitgebracht... wat verre van dat is. dat geldt ook voor diesels...

Voor mij was deze draad vooral anti-hybriden, anti-Prius, niets anders, daarom kwam ik tussenbeide omdat ik in Japan was ten tijde van de release van de eerste versie en ik begreep dat deze technologie een veelbelovende toekomst had. Feit is dat er op technisch vlak zeer weinig verschillen zijn tussen de Prius uit 1997 en die uit 2003 en de prestaties liggen zeer dicht bij elkaar.

Ik hoop dat Targol ons de foto stuurt van zijn gloednieuwe Logan met zijn aanhanger : Lol: .
Dernière édition par Leo Maximus de 11 / 01 / 08, 19: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/01/08, 19:11

Hier haalde ik het nieuws: EcoBalance van een auto, de Logan is milieuvriendelijker dan de Prius?

Targol, als je dingen hebt toe te voegen of te wijzigen in het nieuws, vertel het me dan, jij bent de initiatiefnemer van het onderwerp.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 11/01/08, 19:36

Christophe schreef:Voor zover ik weet wordt Start & Stop als optie aangeboden door Franse fabrikanten (op de zeldzame modellen die het C3 aanbieden en andere???) en voor een prijs van rond de € 2000,-, op de limiet vanoplichting!



Absoluut niet, alweer een negatief misverstand: mijn C2 Stop & Start heeft me 15000 euro gekost standaard super uitgerust: het is een specifiek model en geen optie (hetzelfde voor de C3), (standaard: automatische airconditioning, snelheidsregelaar, sensodrive box, automatische koplampen, automatische ruitenwissers, enz...) en gebruikt ook een specifieke motor (1400S16 90cv) zeer zuinig en vol koppel: integendeel, het is een uitstekende deal...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten