Kyot'Home, de nieuwe versie komt eraan! Poll!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.

Zou je deelnemen aan Kyot'Home als onderdeel van een complete online interface (php)?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/02/06, 09:45

Ik denk dat het hout met een pollepel een tiende van de uitstoot van nucleaire kwh moet zijn.

Inderdaad: productie, transport en installatie van de kachel of ketel, planten, kappen en transport van hout (zie transformatie in een pellet) kunnen worden vergeleken (op afstand) met de winning, het transport van uranium en de constructie van kerncentrale. Ik denk dat het nemen van 1/10 van de nucleaire kwhe niet erg ver van de realiteit is (hoe dan ook een foutenmarge van 500% achterlatend).

Hoe dan ook, het zou vrij eenvoudig zijn om het ding te schatten door 2 of 3 concrete voorbeelden te nemen, namelijk het energieverbruik voor elk van deze fasen teruggebracht naar stere:

1) houtkap en bosvervoer
2) zagen
3) verpakking (indien niet in bulk geleverd)
4) klantentransport

Zonder natuurlijk de productie / installatie van de houtinstallatie te vergeten. (moet eerlijk zijn tot het einde ...)

Iemand had het over de "negatieve" milieu-impact van het gebruik van pellets ... er moeten studies over dit onderwerp beschikbaar zijn op internet (zie bijvoorbeeld de Areva-sites : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/02/06, 09:46

Rulian, nee :pijl:

Ik heb net mijn facturen bekeken: op de eerste pagina staat een samenvatting van de verbruiken in Kwh: 1 regel voor elec, een regel voor gas ....... elke 1 maanden.

Dus als je een tabel maakt met tweemaandelijkse vakken, is het geweldig, ik moet gewoon mijn info kopiëren van de 1e pagina; zelfs als ik een maand vertraging heb, maakt het niet uit.

Aan de andere kant, mijn oudste facturen dateren uit 1996, mijn vrouw moest het huishouden doen voor degenen ouder dan 10 jaar oud.

: Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 09/02/06, 11:25

Ik heb eigenlijk geen zin om elke twee maanden een formulier te maken met de dozen, want anders zijn we nog niet klaar. Sommigen willen het per kwartaal, anderen per semester, anderen per week... Erger nog, elke twee maanden vind ik niet erg, maar het kan bijvoorbeeld "oktober-november" of "september-oktober" zijn...

Kortom, het is eindeloos. De berekeningen zouden een ware gasfabriek worden en Nono zou niet meer rondkomen met de code.

Verlaag uw verbruik in 2 als uw rekeningen om de twee maanden zijn, zal het voor iedereen gemakkelijker zijn, zelfs als het fouten op de resultaten introduceert.

Voor de rest elke maand je meters uitlezen en dan komt alles in orde!

Sorry, maar we kunnen niet aan uw verzoek voldoen! Het zou onhandelbaar worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/02/06, 11:32

Geen probleem, het was maar een voorstel. 8)

Ik ben me goed bewust van het probleem van het ontwikkelen / perfectioneren van computerprogramma's, ik was analist-programmeur en vervolgens analist-projectmanager in management gedurende 30 jaar (1970-1999).

Dus ik zag hersenstormen van behoorlijk spectaculaire gasfabrieken en de insecten die daarbij horen.

Veel geluk aan nono. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 09/02/06, 18:11

Bedankt Jean, het is echt handig om opmerkingen en feedback te hebben.


Ik heb kleine wijzigingen aangebracht, de extrapolatie is afhankelijk van de periode, die nauwkeuriger is (vooral voor verwarming).

Anders ben ik het eens met Rulian, je kunt niet beginnen met 2 maanden in te zetten, anderen willen kwartalen enz.

Aan de andere kant denk ik echt terug te komen met een onregelmatig systeem (kan anders worden genoemd als het niet duidelijk is) en een systeem waarbij we de meterstand zetten (automatische berekening van het verbruik).

Voilà
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/02/06, 12:09

Uh vraag: heeft u de analysezijde gepland van de resultatenadministratiezijde? (statistieken, gemiddelde, standaardafwijking ... enz.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/02/06, 14:18

Ja, het is gepland :-) (gegevensstructuur en alles) ...

maar het is nog niet gedaan ;-)

Maar zoals Rulian terecht zegt dat het niet de meest urgente is, gaan we geen stat maken met 10 pelos en dan is het nieuw
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten