Kyot'Home, de nieuwe versie komt eraan! Poll!

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.

Zou je deelnemen aan Kyot'Home als onderdeel van een complete online interface (php)?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/02/06, 14:30

Rulian :pijl:

Maak je geen zorgen over mijn huis, ik waak er constant over, je herinnert je misschien dat het een goed geïsoleerd houten frame is; alleen ontbreekt:

- hetzij een systeem voor warmteterugwinning via een netwerk van in de grond ingegraven leidingen + water/water-warmtepomp,

- ofwel zonnecollectoren aangesloten op de vloerverwarming + sanitair warm water; als God (ik weet niet welke) me het leven schenkt, zou ik dit in de komende jaren moeten installeren. Er zijn ook fotovoltaïsche celsensoren, maar die zijn nog te duur en worden onvoldoende gesubsidieerd of betaald door EDF. Dit is al besproken in een ander topic.

- 2 of 3 maar investeringskosten te hoog.

TROUWENS : Ik heb me geregistreerd om de nieuwe Kyot'home-software te testen en de in te vullen tabel lijkt me niet gemakkelijk aangezien ik om de 2 of 3 maanden facturen ontvang.
Hoe verder, ik verwarm met stadsgas en de gas/elektra abonnementen staan ​​op dezelfde rekening en de data worden verrekend naar verbruik. het is een echte gymnastiek om aan een maandelijks verbruik te komen.
Ik zag dat we teruggaan naar 1995, maar ik woon al sinds 1989 in dit huis. Het zou interessant zijn geweest om vanaf het begin te kunnen vergelijken. Ook heb ik 2 jaar geleden mijn CV ketel vervangen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/02/06, 14:40

Rulian schreef:Bedankt voor jullie antwoorden heren.

Jean63, de openbare verlichting brandt niet altijd de hele nacht (in het huis van mijn ouders is ze uit tussen 1 uur en 4 uur of 5 uur), en er zijn ernstige problemen met de openbare veiligheid (verkeer en risico op agressie).


In België zijn autosnelwegen en rijkswegen (zie enkele departementale wegen) continu verlicht (niveau afstand en tijdsduur) of bijna.

Ik weet niet wat dit betekent voor het veiligheidsniveau op de autosnelweg (wat de veiligste routes zijn) maar gezien de staat van het Belgische wegdek denk ik dat een deel van de verlichtingskredieten beter kan worden besteed aan wegreparaties (alle vooral omdat sommige kuilen suïcidaal zijn voor motorrijders, waar ik deel van uitmaak...)

Voor stadsverlichting is het meer een sociale daad (anti-inbraak) dan een troost voor de bewoners. Vergeet ook niet dat natriumlampen tot de lampen behoren die (lang geleden) het beste verbruik/lichtrendement hebben.

Je citeren:

Met een lichtrendement van 55 lm/W waren deze bronnen destijds het zuinigst. De technologie van deze lampen evolueerde enorm tot de jaren 50, toen hun morfologie weinig veranderde.


http://fr.wikipedia.org/wiki/Lampe#Lamp ... _de_sodium

Ter vergelijking vind je op deze pagina de lichtopbrengst van andere technieken (alleen compact fluorescentie, neon en led doen het beter): https://www.econologie.com/articles.php?lng=fr&pg=552
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 08/02/06, 15:39

jean63 schreef:Rulian :pijl:
TROUWENS : Ik heb me geregistreerd om de nieuwe Kyot'home-software te testen en de in te vullen tabel lijkt me niet gemakkelijk aangezien ik om de 2 of 3 maanden facturen ontvang.
Hoe verder, ik verwarm met stadsgas en de gas/elektra abonnementen staan ​​op dezelfde rekening en de data worden verrekend naar verbruik. het is een echte gymnastiek om aan een maandelijks verbruik te komen.
Ik zag dat we teruggaan naar 1995, maar ik woon al sinds 1989 in dit huis. Het zou interessant zijn geweest om vanaf het begin te kunnen vergelijken. Ook heb ik 2 jaar geleden mijn CV ketel vervangen.


Rulian:
Die had een goed idee om de "onregelmatige" functie te willen zetten : Mrgreen:

Jean:
Maak je geen zorgen Jean na een gevecht met Rulian zal ik een functie plaatsen waarmee je onregelmatig kunt vullen :P

Je hebt je gegevens sinds 89, hoed in het archief. En het is inderdaad interessant om een ​​geschiedenis te hebben, ik verander de vertrekdatum naar 1985. 20 jaar is goed, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/02/06, 16:01

Nou, de "onregelmatige" optie was beschikbaar de laatste keer dat ik testte...

Zo niet voor de 20 jaar ja, dan is het goed denk ik. (buiten dat, het is echt manisch over rekeningen...)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/02/06, 16:12

Nono: je bent niet aardig tegen me!! : Cry:
Ik heb niets tegen de onregelmatige berekeningsmodus, we zouden alleen een manier moeten vinden om ermee om te gaan... en we hebben nog steeds geen antwoord.

Jean63: je maandelijkse elektriciteitsverbruik is toegankelijk door elke eerste van de maand je meter te bekijken en af ​​te trekken. Voor stadsgas is er geloof ik ook een teller die loopt (nooit met mijn ogen gezien hoe het moet, altijd op elektrische verwarming geleefd). U hoeft alleen maar op te merken, het is altijd eenvoudiger en betrouwbaarder dan facturen (vooral omdat EDF-facturen gebaseerd zijn op schattingen en aan het einde van het jaar worden geregulariseerd, wat de berekening aanzienlijk bemoeilijkt).

Voor je oude rekeningen heb ik geen oplossing, verdeel in het slechtste geval de conso's van elke rekening gelijkelijk over de betreffende maanden. Of probeer zo goed mogelijk te verdelen volgens de gegevens die je hebt (met name op facturen). Het is niet geweldig voor de maandresultaten, maar het jaarresultaat zal globaal ongewijzigd blijven.

Het rendement op oude facturen is mogelijk bij KH, maar gezien de 36 manieren van factureren die er bestaan, kan daar niet correct rekening mee gehouden worden. Het is noodzakelijk om tevreden te zijn met een "volgorde van ideeën". En dan is het ook aan de gebruiker om zichzelf de middelen te geven om zijn verbruik correct te kennen. KH kan niet alles...

Kyot'Home vertrouwt vooral op regelmatige UITLEZINGEN van het verbruik met behulp van meters, niet op facturatie. Wat het verleden dan ook is, is het doel niet om dingen in de toekomst te verbeteren? 8)

Ik zal deze ontwikkeling op de site integreren.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 08/02/06, 16:16

Econology schreef:Nou, de "onregelmatige" optie was beschikbaar de laatste keer dat ik testte...

Zo niet voor de 20 jaar ja, dan is het goed denk ik. (buiten dat, het is echt manisch over rekeningen...)

Ja, maar het was "leeg". Het maakte niet uit of je het had geselecteerd. Daarom is het verwijderd omdat het voorlopig nutteloos is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 08/02/06, 20:17

Nou, het is mogelijk om te gaan tot 1985

De rest volgt snel ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 08/02/06, 21:49

Rulian schreef:Nono: je bent niet aardig tegen me!! : Cry:
Ik heb niets tegen de onregelmatige berekeningsmodus, we zouden alleen een manier moeten vinden om ermee om te gaan... en we hebben nog steeds geen antwoord.


Ben ... irréguliere = "à préciser" et ca devient vite inchiable...donc pkoi pas simplement faire une option bistrimestrielle ( tous les 2 mois ) et ce sont les participant qui s'adaptent pour que les chiffres entrés correspondent... .Neen ?
0 x
Pascal 85
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/01/06, 19:00
Plaats: Vendée




par Pascal 85 » 08/02/06, 22:48

welkom :D
wat de spreadsheets betreft, ik heb de Excel-versie gedownload en ontdekte dat het hout niet als energie werd geteld en dat dit mijn verwarmingsmethode zal zijn.
Bovendien woon ik nog niet in het huis dat ik aan het overtypen ben, maar ik denk dat ik daarna mijn verbruik (hout, elektriciteit, water) ga volgen en zo de spreadsheet kan invullen. Ik ben benieuwd waar ik sta om te kunnen proberen de conso's op zijn best te verminderen.
A+
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 09/02/06, 09:20

Hout wordt niet meegeteld aangezien er momenteel geen cijfers beschikbaar zijn. Zelfs de ademe is nog steeds onbeantwoord over dit onderwerp. Het zou een zeer gedetailleerde en zeer gecompliceerde studie van bosbouw en natuurlijke bosafvoeren vergen. Die zijn er vandaag niet. De consensus bestaat erin aan te nemen dat de CO2 die tijdens de verbranding wordt uitgestoten, gelijk is aan de CO2 die tijdens de groei van de boom wordt opgenomen. Het totale saldo is dus nihil.

Dus daarom staat het niet in de spreadsheet, want we gaan uit van een nul CO2-emissiefactor voor hout (wat niet wil zeggen dat we het verkeerd en door moeten verbranden natuurlijk).

Voor vragen over "berekeningen en cijfers" kunt u hier terecht:
https://www.econologie.com/forums/une-questi ... t1501.html
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten