Klimaat: 4 ° C in half mei? Kennisgeving meteorologen?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/05/10, 00:18

Uh muggen zijn ze niet in de zomer? Kortom, waarom praten in het verleden Obamot?

In ieder geval zijn er hier nog niet zoveel vliegen! (de invasie van vliegen is een van de grote zomervreugde van het platteland!).

sen-no-sen, Ik klaag niet, dat zeg ik alleen maarom met zekerheid te blijven bevestigen en te knuppelen dat "het altijd zo is geweest", dat we uiteindelijk niet langer het "normale" van "het abnormale" zullen onderscheiden... maar het is zeker dat we de mensen niet in paniek moeten brengen ... en ervoor moeten zorgen dat ze hun goede slechte gewoonten voortzetten die zo goed zijn voor het BBP (shit)!

Ik denk dat de Golfstroom terrein wint en sneller dan we denken ... en we kunnen het al zien. 2 maanden geleden waaide het poolwind door heel Europa ... 1 week geleden sneeuwde het in het zuiden van Frankrijk ...

Dan was er altijd een golf van 4 meter een week voor de opening van het filmfestival van Cannes ... toch? :| :| :| Bovendien jammer dat ze vroeg was! Een festival van sterren in natte T-shirts zou Gala en Here 10 jaar hebben aangewakkerd !!! : Mrgreen:

Ik raak niet in paniek, ik paranoot niet, ik zie feiten ... ik denk aan de andere kant dat de zomer erg heet kan zijn, want als er zon is, valt het dit jaar hard toe (waargenomen sinds maart) !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 14/05/10, 09:29

Ik denk aan de andere kant dat de zomer erg warm kan zijn, want als er zon is, slaat het dit jaar hard toe.


zo veel beter! Ik zal de capaciteit van mijn "huis" airconditioning kunnen schatten
en het zal mijn "zonne-energie" winstgevend maken
om de waarheid te zeggen de airconditioning heb ik weinig getest want in periode van droogte heb ik geen koud water meer bij mijn bron ........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/05/10, 13:48

Mijn gok en de redenen die eerder in mijn opmerkingen zijn gegeven, vertellen me dat we geen grote hitte zullen hebben zoals de hittegolf van 2003 met grote droogte, omdat we dicht bij een mini-zonne-energie staan, met een nabijgelegen vulkaan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 14/05/10, 17:36

dedeleco schreef:we zijn dicht bij een mini-zonne-energie, met een nabijgelegen vulkaan.


Hu? :schok: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/05/10, 21:29

dedeleco schreef:Mijn gok en de redenen die eerder in mijn opmerkingen zijn gegeven, vertellen me dat we geen grote hitte zullen hebben zoals de hittegolf van 2003 met grote droogte, omdat we dicht bij een mini-zonne-energie staan, met een nabijgelegen vulkaan.


Bedoel je de Katla?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Klimaat: 4 ° C half mei? Mening van meteorologen?




par Cuicui » 16/05/10, 00:27

Christophe schreef:48 uur (4 ° C gisteren buiten op zijn best) moeten we de houtkachel in de woonkamer opnieuw aansteken.

In de Vogezen kunnen we hopen te stoppen met opwarmen als de dagen korter worden (eind juni). Maar tijdens de zomer kan een goede uitbraak op sommige dagen geen kwaad.
Voor mij waren 2009 en 2010 gezegende jaren: geen vorst ten tijde van de Ice Saints, al mijn kersentransplantaties zijn succesvol.
0 x
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 16/05/10, 10:42

Dit alles zal op zijn minst de verdienste hebben dat het benadrukt dat materie en het universum als geheel elektromagnetisch is, en dat het daarom in onze goede herinneringen het overheersende karakter van de fluctuaties van EM-velden die op ons van invloed zijn, herinnert, zoals Dedeleco nauwkeurig opmerkt.

De tweede evolutie op het pad van wetenschappelijke wijsheid zal nu zijn om een ​​einde te maken aan het verhaal om rechtop in slaap te vallen, dat erin bestaat ons uit te leggen dat materie kwantumgedrag vertoont op de schaal van het atoom en van het universum, maar niet De onze.

Onze macroscopische wereld, de wereld op onze schaal, gedraagt ​​zich ook volgens de regels van de kwantumfysica. De twee moeilijkheden waardoor we het niet kunnen zien, zijn de volgende:
- We hebben onze neuzen op het doek geplakt en door dit gebrek aan perspectief maken we de foto onmerkbaar.
- Het aanvaarden van dit bewijs komt neer op het openen van de doos van Pandora van de materie-geest link, aangezien in de kwantumfysica wordt aangetoond dat de waarnemer de gebeurtenis beïnvloedt wanneer hij deze observeert.

Om terug te komen op het klimaat: we zullen echte vooruitgang boeken in de kennis ervan op de dag dat we accepteren het te bestuderen als een elektromagnetisch kwantummechanisme.

De weg die we nog moeten afleggen is dus lang ...
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 16/05/10, 13:54

bjr
Ik heb niet de hele thread gelezen, maar ik kan je mijn indruk geven:

- Ten eerste is het niet omdat een curve fluctueert dat deze de realiteit van een fenomeen weerspiegelt. Er kunnen 2 redenen zijn:

* echte fluctuatie, hier in een systeem zo complex als de hele aarde is perfect mogelijk

* meetruis, wanneer we de temperatuur over een paar honderdduizend jaar terughalen, is het normaal dat deze stijgt.

In feite is er waarschijnlijk een combinatie van de 2 fluctuaties. Daarom zou het goed zijn om een ​​curve te hebben die ons ook de fout zou geven, zodat we deze een beetje beter kunnen waarderen.

-Toen las ik lang geleden een artikel in het onderzoek (plus de kwestie thuis) waarin werd gesproken over de "Noord-Atlantische Anomalie" (AAN). Er zijn 2 soorten, uitleg:

* AAN + sterke storm maar milde winters voor Europa, het tegenovergestelde voor Noord-Afrika

* AAN- het tegenovergestelde

Dit fenomeen werd enkele decennia geleden regelmatig omgekeerd, tot nu toe zaten we al zeker 30 jaar in AAN + (volgens het artikel een mogelijk gevolg van klimaatverandering) maar het feit dat er geen omkering meer is, heeft de studie van de fenomeen ...

Het is mogelijk dat we terug zijn gegaan naar AAN-, wat onze rotte winter zal verklaren ... Maar Xynthia verknoeit deze theorie (tenzij we deze storm als klassiek kunnen beschouwen, wat het geval is gezien het feit dat het honderd jaar geleden was). -oude storm)

PS: aangezien ik het artikel niet heb, kon ik deze theorie niet ondersteunen, dus je kunt het belachelijk vinden. Om de waarheid te zeggen is er waarschijnlijk meer voor de hand liggend ...
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 16/05/10, 14:02

Aan Kristinie:

De tweede evolutie op het pad van wetenschappelijke wijsheid zal nu zijn om een ​​einde te maken aan het verhaal om rechtop in slaap te vallen, dat erin bestaat ons uit te leggen dat materie kwantumgedrag vertoont op de schaal van het atoom en van het universum, maar niet De onze.

Onze macroscopische wereld, de wereld op onze schaal, gedraagt ​​zich ook volgens de regels van de kwantumfysica.


Je zou meer moeten leren over de redenering van Bolzmann, het zou je perspectief en je begrip van de realiteit van het universum een ​​beetje openen. Wat betreft het kwantumgedrag van het oneindig grote, ik weet niet waar ik dat moet zoeken, want het feit dat de algemene relativiteitstheorie diepgaand deterministisch is, is een van de grote tegenstrijdigheden in de fysica ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/05/10, 14:16

Absoluut, we kunnen er een reeks verschijnselen in zien die zich uiteindelijk opstapelen / vervoegen. Maar niet om het allemaal terug te brengen tot een enkele visie op de dingen: zijn eigen natuurlijk ... (lol) : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Christophe schreef:Uh muggen zijn ze niet in de zomer? Kortom, waarom praten in het verleden Obamot?

... als je het goed had gevolgd, hadden we het over relatieve klimatologische stabiliteit in Zuidoost-Azië. Daar loopt het hete seizoen op zijn einde en gaan ze het regenseizoen in.

Wat betreft hier. Sommigen hebben korte herinneringen. Wie herinnert zich niet een vreselijk koude maand juni? We zagen regelmatig sneeuw vallen op de Jura (op ~ 1000m) in deze tijd van het jaar en dat hield de zomer stand ... Dus alles is normaal : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten