Impact van econologie

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/09/05, 09:37

Gelooft u dat het mogelijk is om de milieu-impact (positief hoop ik) in te schatten van de acties die door econologie worden uitgevoerd?

Hiermee bedoel ik een cijfer van de Kg CO2 die is bespaard door de prestaties die direct zijn behaald dankzij de informatie over econologie (of indirect door bijvoorbeeld oliomobile)

Ik weet dat de taak ambitieus is, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 21/09/05, 12:01

zoals altijd hangt het af van de goede wil van de mensen...

iedereen zou moeten inschatten wat ze aan vervuiling hebben bespaard, en dat centraliseren in een database...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/09/05, 12:06

ja maar ik wil vooral weten of deze site echt een "efficiëntie" heeft of dat het gewoon praten is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/09/05, 09:48

welkom
Het is aan econologie gaat het gat in de ozonlaag niet alleen dichten, maar we moeten doorgaan: want kilo's maken kilo's en tonnen maken kilo's. veel kleine acties zullen ertoe leiden dat zoveel mogelijk mensen bewust worden gemaakt.
De mens is in kudden zodra het opperschaap vooruit zal gaan, zullen de anderen volgen. Het is aan ons om de schapen te trekken die telt!!!!!
hier op de bijeenkomst deed een lokale oliestaking van zes uur meer voor HV en pantone dan een handelsbeurs en demonstratie van zes maanden.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/09/05, 10:38

"Econologie gaat het gat in de ozonlaag niet alleen dichten"
vooral als het meer dan 28 miljoen km2 boven de Noordpool ligt en zelfs overloopt in Australië! het was iets teruggetrokken om daarna beter uit te breiden en daar is het meer dan alarmerend voor ons voortbestaan ​​en voor alle soorten, je hoeft alleen maar de steeds ongebruikelijker wordende weersverschijnselen te zien.
een grote dank aan de man en aan de zon die ons steeds sterkere CME's stuurt vanwaar deze prachtige aurora's in alle kleuren!
om terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp, zou ik alleen willen zeggen dat ik groen was lang voordat ik econologie kende! maar dat dat laatste bijna alles samenbrengt waar ik naar op zoek ben waar er een goed compromis is tussen ecologie en economie.
naar mijn mening zijn de dobbelstenen op ecologisch niveau geladen en is er niet langer meer te leven op onze prachtige planeet, ik blijf econologie toepassen op mijn hoogtepunt en met mijn middelen, in de hoop dat de statistieken. over het naderende einde van al het leven op aarde is gekeerd en dat al deze alarmerende mensen ongelijk hebben, nou zo niet je routine blijven leven door er niet of weinig bij na te denken en dan is het hier: huh:
jouw beurt om te oordelen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/09/05, 10:45

een uitstekende site om alles te weten te komen over de dwaasheden van onze zon:
http://www.spaceweather.com/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/09/05, 12:23

Ik herinner je eraan dat het gat in de ozonlaag:

1) heeft niets te maken met de opwarming van de aarde (gevolg van antropologische CO2 en CH4), hoewel sommige ozonvernietigende gassen een broeikaseffect hebben (CFK's en andere)
2) is een cyclisch fenomeen: het opent in de zomer en sluit bijna volledig aan het begin van de winter

Meer info http://www.notre-planete.info/environment...trouozone_0.php

en http://www.cybersciences.com/cyber/3.0/N2056.asp
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/09/05, 12:25

zac schreef:De mens is in kudden zodra het opperschaap vooruit zal gaan, zullen de anderen volgen. Het is aan ons om de schapen te trekken die telt!!!!!

Uh... ben ik de "schapenchef"? :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/09/05, 14:24

Nee, jij bent de cultgoeroe. Trouwens mijn koekoeksgoeroe ;)

Als we allemaal hier zijn, is dat omdat we aan de basis een onmiskenbare gevoeligheid hebben voor ecologie en de toekomst van onze planeet. Dit forum is een belangrijke ruimte voor uitwisseling, omdat het ons laat zien dat we niet alleen zijn in onze hoek. Bovendien hebben sommigen vaardigheden of middelen die niet iedereen heeft en zo kan iedereen profiteren van de ervaringen van enkelen.

Dus naar onze toetsenborden en onze tools om te proberen de planeet te redden.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/09/05, 14:54

nee, jij bent niet het schaap, maar als jij het touw zou kunnen zijn om eraan te trekken, zou dat niet erg zijn. :P
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten