Strategie voor ecologisch elektriciteitsverbruik

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56

Strategie voor ecologisch elektriciteitsverbruik




par knuffelen » 15/12/06, 23:36

Kleine praktische koffer om mijn elektriciteit te besparen en minder te vervuilen.

Hier zijn de verbruiksvariatiefactoren uitgelegd door RTE
http://www.rte-france.com/htm/fr/activi ... mation.jsp
Voor mijn kleine praktische geval herinner ik me dat:
* niet verwarmen met elektriciteit (nou ja, ik vermoedde een beetje)
* doordeweekse avonden rond 19u, haast je niet om de tv aan te zetten, de wasmachine...
* op winterse weekdagen wanneer het erg koud is, moet ik mijn verbruik matigen

EDF legt me via zijn tarieven ook uit dat stroom op piekmomenten veel duurder is
http://particuliers.edf.fr/rubrique112.html

Voor mijn praktijkgeval behoud ik dat
* door Tempo te nemen, betaal ik de helft van de elektriciteit 300 dagen per jaar (Blauw) en iets minder 43 dagen (Wit)
* Ik kan de kleur van de dag per e-mail weten, ik hoef geen 300 tot 800 Eur te betalen
Ici http://particuliers.edf.fr/article488.html

Persoonlijke conclusies:

* Ik verwarm mezelf niet met elektriciteit
* op rode dagen ontvang ik een e-mail waarin staat dat het rood is
Ik zet mijn wasmachine en andere apparaten die kunnen wachten niet aan
Ik trok een trui aan
* als ik ooit elektrische verwarming heb, die dag, verwarm ik mezelf indien mogelijk met extra energie
* Ik steek minder aan

Waarom niet een avondje bij het vuur met kaarsjes?
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/12/06, 03:21

Dag
* niet verwarmen met elektriciteit (nou ja, ik vermoedde een beetje)


Een ander land, een andere mores, Hier moedigt hij ons aan om elektrisch te verwarmen, zelfs veel huizen hebben geen open haard, hij verkoopt zelfs elektrische haarden.
Er worden meer woningen elektrisch verwarmd dan met olie.
hydroquebec heeft zelfs aangemoedigd en een voorkeurstarief gegeven aan degenen die dubbele energie gebruiken, dat wil zeggen dat wanneer de temperatuur daalt (-10 of -7 denk ik?), je een ander verwarmingssysteem aan boord moet hebben, hetzij op olie of op aardgas.
Het elektrische probleem is de piekvraag in de winter.
Zoals de meeste van onze elektriciteit (in Quebec) en hydraulisch gemaakt, is het niet erg vervuilend om deze energie te gebruiken..
In plaats van de grote megawattvretende staalfabrieken en aluminiumfabrieken in de zomer stil te leggen voor vakantiereparaties, hebben ze ze zelfs in de winter stilgelegd, er zullen geen piekproblemen meer zijn voor het huishouden!
het is niet hetzelfde voor de rest van Canada, in Antario verschillende kern- en kolencentrales, hetzelfde in het westen, het verbrandt hun olie..

Andre
0 x
Wicky
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/11/14, 10:50




par Wicky » 24/11/14, 10:52

Zoals de meeste van onze elektriciteit (in Quebec) en hydraulisch gemaakt, is het niet erg vervuilend om deze energie te gebruiken..
In plaats van de grote megawattvretende staalfabrieken en aluminiumfabrieken in de zomer stil te leggen voor vakantiereparaties, hebben ze ze zelfs in de winter stilgelegd, er zullen geen piekproblemen meer zijn voor het huishouden!
0 x
Maak je je zorgen C4090-959 oefenexamenvragen - pass4sure stort examen lynn.edu
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/11/14, 12:18

Er klinkt een echo...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten