EDF Voltalis, u bent ons uw energiebesparingen verschuldigd

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
cpav49
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/09, 17:17

Antwoord aan indy49




par cpav49 » 31/08/09, 14:47

Ik ben met pensioen en ik sta niet toe dat je met me praat.

indy49 schreef:
Gebruikers kunnen beoordelen.

Zonder serieuze elektrische kennis denk ik van niet.
Om de volledige test te doen, moet u eerst het contract ondertekenen!
Contractduur ? Gratis opzeggen mogelijk? Vergoeding installatiekosten?

indy49 schreef:
Ja. Ze zeggen niet dat ze het totale verbruik van een bepaalde klant verminderen. Ze zeggen dat ze de totale verbruikspieken verminderen.

Ik zeg hetzelfde voor de pieken, maar als het totale verbruik van een bepaalde klant niet daalt: waar is dan de geavanceerde economie?

indy49 schreef:
Wat is het heel snel? Het principe van piekuren / daluren werkt al tientallen jaren slechts tweemaal per dag op de boiler.
Aan de andere kant zijn de daluren per definitie de uren dat er minder vraag is. Daarom mag het systeem niet verhinderen dat de boiler tijdens deze uren werkt.

Bij een dubbele piekuur / dal tarief installatie heb je een grote capaciteit boiler (> 300 liter) nodig, wat voor de meeste niet het geval is.

indy49 schreef:
Ze zeggen dat het systeem standaard passief is. Aangezien u niet meer argumenten heeft dan hun brochure, denk ik dat ze hun systeem kennen en dat ze gelijk hebben.

Passief systeem: wat betekent het? In feite weet ik: de contactor die de apparaten onderbreekt, heeft contacten die zijn gesloten door gebrek aan spanning (besturing); maar dit verhindert niet dat een stroomstoot (storm) de elektronische besturingsmodule doet braden en dat deze een permanent bevel stuurt om de contactor te openen (bovendien is dit al gebeurd met een klant die erover klaagde op een andere forum).
Ik ben gediplomeerd in elektriciteit/elektronica/informatica (hardware en programmeren), 30 jaar geleden heb ik modificaties en interfaces aangebracht voor de eerste thuiscomputers, ik was freelanceschrijver voor verschillende computertijdschriften, ik heb zelfs software voor pc's op de markt gebracht.
Het VOLTALIS-systeem is technisch zeer eenvoudig, maar u bent vrij om reclame als evangelie te beschouwen (gewone uitdrukking zonder absolute waarde!).

indy49 schreef:
Ze zeggen dat ze een deel van de inkomsten aan hun leden schenken.

Gelieve de bron te vermelden (raadpleegbaar/downloadbaar document waarin dit is geschreven).

indy49 schreef:
Of het nu een productie- of transportprobleem is, er moet in ieder geval een tijdelijke oplossing worden gevonden om de vraag te verminderen.

Het lijkt mij niet te hebben gezegd dat het systeem nutteloos was! Maar het werkte vóór VOLTALIS, toch?

-----------
Wat VOLTALIS de eindklant niet vertelt, is dat het RTE erg duur in rekening brengt voor de "gewiste" piek-MW (deze laatste is bovendien onmogelijk precies te kwantificeren: verwar het theoretisch geïnstalleerde vermogen dat wordt aangestuurd door de BluePods niet met het werkelijk verloren vermogen), wat EDF daarom bijna evenveel zal kosten als wanneer ze werkelijk door gasturbines waren geproduceerd. Een stationaire gasturbine kost echter nog steeds geld, dus als hij minder MW produceert, wordt hij nog duurder, waardoor VOLTALIS zijn prijzen kan verhogen, het is een vicieuze cirkel (zeepbel zoals beursspeculatie) waar de enige winnaar VOLTALIS is en de eeuwige verliezer de eindklant (van EDF, POWEO, DIRECT Energie...; op 15 augustus kreeg EDF toestemming om zijn verkoopprijzen aan zijn concurrenten met 8%) te verhogen.

Hier is dus een systeem dat leidt tot een verhoging van de prijzen en een vermindering van de geleverde dienst.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 31/08/09, 16:20

Ik ben met pensioen en ik sta niet toe dat je met me praat.

Nooit ? :? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 31/08/09, 16:36

lejustemilieu schreef:
Ik ben met pensioen en ik sta niet toe dat je met me praat.

Nooit ? :? :D

laten we dan engels spreken : Cheesy: do u erg belangrijk
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Re: Reactie op indy49




par olifant » 31/08/09, 16:40

cpav49 schrijft:Ik ben met pensioen en ik sta niet toe dat je met me praat.
.


Het is jammer, want het is het soort huis en veel ecologen zijn nog lang geen kinderen. We zijn op een forum vriendelijk, niet op school of in de rechtbank.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Reactie op indy49




par bamboe » 01/09/09, 11:50

cpav49 schrijft:Ik ben met pensioen en ik sta niet toe dat je met me praat.

Op internet is het gebruikelijk om vertrouwde termen te gebruiken, maar aangezien het jouw keuze is, respecteer ik die.

cpav49 schrijft:Zonder serieuze elektrische kennis denk ik van niet.

Je had het over sparen. Iedereen kan het contract dat hij ondertekent beoordelen en zijn factuur lezen.

cpav49 schrijft:Om de volledige test te doen, moet u eerst het contract ondertekenen!
Contractduur ? Gratis opzeggen mogelijk? Vergoeding installatiekosten?

Nogmaals, iedereen kan een contract lezen (daar hoef je geen elektrotechnisch ingenieur voor te zijn).

cpav49 schrijft:Ik zeg hetzelfde voor de pieken, maar als het totale verbruik van een bepaalde klant niet daalt: waar is dan de geavanceerde economie?

CO2-besparing: U was het erover eens dat hierdoor de COXNUMX-intensieve elektriciteitscentrales niet draaien.
Financiële economie: Het bedrijf zegt dat er winst is voor haar leden.

cpav49 schrijft:Bij een dubbele piekuur / dal tarief installatie heb je een grote capaciteit boiler (> 300 liter) nodig, wat voor de meeste niet het geval is.

Het dubbele tarief is aanwezig in alle installaties die ik ken waar de boiler elektrisch is (nieuwe, recente EN oude appartementen). Als er incompatibele systemen zijn, nemen de betrokkenen het systeem niet. Dat is alles.

cpav49 schrijft:Passief systeem: wat betekent het? In feite weet ik: de contactor die de apparaten onderbreekt, heeft contacten die zijn gesloten door gebrek aan spanning (besturing); maar dit verhindert niet dat een stroomstoot (storm) de elektronische besturingsmodule doet braden en dat deze een permanent bevel stuurt om de contactor te openen (bovendien is dit al gebeurd met een klant die erover klaagde op een andere forum).

Was hij geabonneerd op het systeem? Als dat zo is, zou ik geïnteresseerd zijn in de link om te zien wat abonnees ervan vinden.

cpav49 schrijft:Het VOLTALIS-systeem is technisch zeer eenvoudig, maar u bent vrij om reclame als evangelie te beschouwen (gewone uitdrukking zonder absolute waarde!).

Ik beschouw hun advertentie niet als de echte waarheid, maar ik beschouw de nee-zeggers ook niet als goden. :D . Vooral omdat EDF ook zijn belangen te verdedigen heeft... : Cheesy: Waarom zou je EDF meer geloven dan de anderen?
Ik was zelf heel kritisch toen ik dat zag. Ik dacht dat het niets toevoegde, maar voordat ik het postte, dacht ik, en ik zei tegen mezelf dat er inderdaad een mogelijkheid was dat hun woorden geen leugens waren. Ik gaf ze het voordeel van de twijfel.
Aangezien je het systeem niet hebt getest, is jouw woord in mijn ogen niet beter dan dat van hen.
(aan de andere kant, als je alles hebt gelezen, zal het je zijn opgevallen dat ik hun naam nooit heb genoemd. Dit om ze ook geen onnodige publiciteit te geven)

cpav49 schrijft:Gelieve de bron te vermelden (raadpleegbaar/downloadbaar document waarin dit is geschreven).

Ik heb geen betrouwbaardere bron dan jij. Het is om deze reden dat ik zeg dat de cliënt duidelijk ziet avant tekenen als het loont. Is dit niet het geval, dan tekent hij niet!

cpav49 schrijft:Het lijkt mij niet te hebben gezegd dat het systeem nutteloos was! Maar het werkte vóór VOLTALIS, toch?

Het is mogelijk, maar ik denk dat ze hun deel van de taart willen.

cpav49 schrijft:Wat VOLTALIS de eindklant niet vertelt, is dat het RTE zeer duur in rekening brengt voor de "gewiste" piek MW (de laatste is meer

Ik veronderstel dat als RTE deze diensten koopt, dit komt omdat het hen minder kost dan anders.

cpav49 schrijft:onmogelijk nauwkeurig te kwantificeren: verwar het theoretisch geïnstalleerde vermogen dat wordt aangestuurd door de BluePods niet met het werkelijk ontlaste vermogen), wat EDF dus bijna evenveel zal kosten als wanneer ze werkelijk door gasturbines waren geproduceerd. Maar een stationaire gasturbine kost nog steeds geld, dus als hij minder MW produceert, wordt hij nog duurder,

Het doel zou toch zijn om minder gascentrales te bouwen?
Dan zou de KWh nog goedkoper worden : Cheesy:
(Opmerking/herinnering: ik ben voor de verhoging van de kosten van KWh. Goedkope energie veroorzaakt verspilling. Als het duur is, stimuleert het energiebesparing)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
cpav49
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/09, 17:17

Re: antwoord op indy49




par cpav49 » 01/09/09, 14:05

De link naar de ander forum, het is misschien niet gemakkelijk om de echt betrokken persoon te bereiken, zij is het niet die gepost heeft..
radins.com/reduc-electricite-voltalis-sujet525664.htm

indy49 schreef: Ik ben voor de verhoging van de kosten van KWh.

Daar zal ik het nooit mee eens zijn, het is een beleid van de rijken, er zijn veel te veel mensen voor wie de energierekening een te groot deel van het inkomen vertegenwoordigt.

De filosofie die hierin overheerst forum past niet bij mij (commercie en invasieve sponsoring). Ik kom daar niet op terug.
0 x
cpav49
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 29/08/09, 17:17

Re: antwoord op indy49 (aanvulling)




par cpav49 » 01/09/09, 14:21

Om u te bewijzen dat ik niet bevooroordeeld ben in deze kwestie, geef ik u de volgende link:

http://www.leparisien.fr/economie/je-co ... 583728.php

De geciteerde persoon staat in de gele pagina's.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 01/09/09, 14:25

Slechts een kleine precisie voor cpav49: op de forums het is gebruikelijk om elkaar systematisch aan te spreken... Ik heb nog nooit een gelezen forum internet of formeel adres was de rigueur!

Dus het heeft niets te maken met gebrek aan respect, het is gewoon om het lezen te vergemakkelijken en... ook om te schrijven...

Voor de rest vind ik Voltalis een goed idee (was?) en had EDF RTM EFRO het kunnen (moeten?) ontwikkelen intern...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: antwoord op indy49




par bamboe » 01/09/09, 15:34

Bedankt voor de twee links.

cpav49 schrijft:indy49 schreef: Ik ben voor de verhoging van de kosten van KWh.

Daar zal ik het nooit mee eens zijn, het is een beleid van de rijken, er zijn veel te veel mensen voor wie de energierekening een te groot deel van het inkomen vertegenwoordigt.

Ik ben het ermee eens dat dit opofferingen vereist, maar tegenwoordig komt het milieu vaak ver na consumptiegoederen (zelfs de aankoop van voedsel komt na de gameconsole!).
Ik word omringd door mensen die klagen over hun "slechte" koopkracht. Toch zijn ze zeer goed uitgerust en dat weerhoudt hen er niet van om naar de andere kant van de wereld te gaan...
Zoek naar de fout ...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: antwoord op indy49




par Christophe » 01/09/09, 15:37

cpav49 schrijft:Daar zal ik het nooit mee eens zijn, het is een beleid van de rijken, er zijn veel te veel mensen voor wie de energierekening een te groot deel van het inkomen vertegenwoordigt.


Kunt u ons enkele concrete voorbeelden geven van wat u "aanzienlijk deel" noemt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten