Zoek gevonden 4 resultaten

par k-nich
20/10/20, 22:14
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Berekening van 24V zonnekabelsectie?
antwoorden: 12
views: 9597

Re: Berekening van 24V zonnekabelsectie?

Tijdens paneelmetingen is het gehele systeem aangesloten, regelaar, accu's maar geen verbruiker. A priori slagen de batterijen er nog steeds in om op te laden, want ondanks het slechte weer van de afgelopen dagen en het dagelijkse verbruik (ik ben niet verbonden met het netwerk), geven deze weer...
par k-nich
20/10/20, 12:53
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Berekening van 24V zonnekabelsectie?
antwoorden: 12
views: 9597

Re: Berekening van de doorsnede van de zonnekabel.

Met een multimeter die ik in serie op de startlijn van de panelen heb gezet. Het resultaat is identiek aan het resultaat dat door de regelaar wordt weergegeven. Vandaag is het weer niet goed, het is stormachtig weer, ik kan de waarden niet aannemen. Als ik tot 48 volt ga met een mppt-regelaar, hoeveel zou dan...
par k-nich
20/10/20, 09:17
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Berekening van 24V zonnekabelsectie?
antwoorden: 12
views: 9597

Re: Berekening van de doorsnede van de zonnekabel.

Dankjewel voor je antwoorden. Ik heb 27,6 volt op de regelaar. Ik heb niet tegelijkertijd de spanning aan de uitgang van de panelen gemeten, maar zal dat vandaag proberen. Aan de andere kant, wat merkwaardig is en wat ik niet kan bevatten, ik heb dezelfde waarde in ampère aan de paneeluitgang als aan de ingang van de r...
par k-nich
19/10/20, 20:52
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Berekening van 24V zonnekabelsectie?
antwoorden: 12
views: 9597

Berekening van 24V zonnekabelsectie?

Goedenavond iedereen. Ik heb een installatie die problemen veroorzaakt en ik heb de oorzaak gevonden: een te kleine kabel tussen de panelen en de regelaar. Als iemand mij enige informatie zou kunnen geven, zou ik dankbaar zijn. Het betreft een 24 volt installatie met 14 ampère...

Zoek Geavanceerd zoeken