Zoek gevonden 7 resultaten

par JOE
07/12/04, 21:04
Forum : Waterinjectie in motoren: montages en experimenten
onderwerp: PmC- en 2-tijd
antwoorden: 2
views: 5560

Ik wil graag mijn eerste PMC-montage oefenen op een oude Mob 50cc, kan dit of heb ik het helemaal mis? Dank u, grafiet- of oliesmeertoestellen/diffusers zijn verkrijgbaar bij LPG/GPL-monteurs (heftrucks). Deze gaat omhoog tussen de reactor en de gevulde inlaat...
par JOE
24/11/04, 00:07
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

Graag gedaan KrissG29 ;) De oorsprong van de Zenoah-motoren aangedreven door dit type carburateur wordt gebruikt voor bosmaaiers, heggenscharen etc. allemaal in 2T, en daarom is het toerental niet stationair en onderhevig aan zowel verhogingen in hoog regime maar ook hoge belasting, dus sterke regeling...
par JOE
23/11/04, 23:43
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

Ik heb in mijn archief gevonden..... het jaar van creatie van dit type carburateur.... 1902 door Krebs.... Nou ja... in de oude potten maken we de lekkerste soep :P Dit is een site die het goed doet: h...
par JOE
23/11/04, 23:34
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

Momenteel draait de motor op dieselverwarming via een Zoneha 25cc-motorcarburateur die de reactor binnenkomt..... Ik ken deze carburateur niet (we kunnen ze niet allemaal kennen) het is een vlindercarburateur, bushel of beide (motorfietstype vacuüm) dit is het type montage dat ik wil doen...
par JOE
23/11/04, 09:59
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

Is het je gelukt om de bubbler helemaal leeg te maken? Of waren er restjes? Technisch gezien kan de Bubbler niet volledig geleegd worden, om de eenvoudige reden dat als er geen "borrelend" fenomeen meer is, er geen "stoom" meer is. Er moet rekening worden gehouden met de "Bubbler" als bufferzone...
par JOE
22/11/04, 22:15
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

econology schreef:Bedankt voor je getuigenis...Eh, hoe heb je de motor geladen (als je hem hebt geladen?) Anders komt het verbruik dus overeen met een leeg stationair toerental?

Bedankt econologie,

De motor was niet belast, het toerental was voor de metingen ingesteld op 2500 Rpm.

Voila voilouuu

JOE
par JOE
22/11/04, 21:57
Forum : Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg
onderwerp: Eerste test PMC-GEET Pantone
antwoorden: 12
views: 17388

Hallo allemaal... Ik volg de evolutie van dit proces al vele jaren op de website van JLN en Quant'Homme en ik zal jullie vertellen over mijn laatste prestatie. Basis: 10PK Briggs & Stratton motor Modificatie: Montage van een vlindercarburateur en vacuümklep. Edit: ik ben opnieuw begonnen...

Zoek Geavanceerd zoeken