Wiet rond het zwembad

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
r2d2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 03/07/08, 22:20
x 1

Wiet rond het zwembad




par r2d2 » 06/07/20, 11:07

salut a tous

mijn zwembad is een 7x3 romp rondom, er is een betonnen plaat van 15 cm, maar tussen de randen van het zwembad en de plaat is er overal een ruimte van ongeveer 3 cm, het zwembad heeft ongeveer tien 'jaren, en onkruid groeit tussen het zwembad en de betonplaat, ik weet niet wat ik moet plaatsen!
azijn, zout, niets zorgt ervoor dat het elke keer terugkomt.
een collega vertelde me over het uitgestrekte schuim tussen schaal en plaat, is dat niet slecht? , Aarzel ik. (Risico voor de romp?)
de zorg is dat er een terras omheen wordt gebouwd, en zodra het af is, is er niets meer te doen, aangezien de houten latten erboven elke ingreep ontoegankelijk maken.

merci
0 x
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Weed rond het zwembad




par energie » 28/07/20, 10:05

Hallo, het lijkt me riskant om uitgestrekte mos te plaatsen ... waarom zou je op dit moment niet je eigen bloemen laten groeien? als er ruimte is? of anders kan slager met beton zijn?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Weed rond het zwembad




par phil59 » 28/07/20, 17:10

Het is nodig om een ​​kleine marge te laten rond .... een uitzettingsvoeg met een kleine "sluier" eronder?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Weed rond het zwembad




par izentrop » 28/07/20, 23:17

Een zwart geotextiel tegen hergroei.
0 x
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Weed rond het zwembad




par energie » 29/07/20, 10:56

het is waar dat zwart geotextiel goed werkt! Ik dacht er niet aan ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Weed rond het zwembad




par Remundo » 29/07/20, 13:41

er gaat niets boven het verduisteren van het licht om fotosynthese te blokkeren,

geen fotosynthese, geen gras. En zonder het gebruik van chemicaliën. Plastic kan heel lang op zijn plaats blijven als het op de juiste manier wordt aangebracht en niet na verloop van tijd wordt gescheurd.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Weed rond het zwembad




par Macro » 30/07/20, 08:50

r2d2 schreef:de zorg is dat er een terras omheen wordt gebouwd, en zodra het af is, is er niets meer te doen, aangezien de houten latten erboven elke ingreep ontoegankelijk maken.

merci


Maak je geen zorgen ... Je zult een manier moeten vinden om in te grijpen ... Want vroeg of laat groeit het gras op het beton onder je houten latten : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik heb de zaak thuis ... De wind, insecten, vogels brengen stof en zaden die tussen de bladen infiltreren en de vegetatie groeit ... : Mrgreen:

Als het geen kleine grappenmaker is die daar per ongeluk een paar zaadjes uit zijn persoonlijke cultuur gooit ... : Mrgreen: "Het groeit zo", zeiden ze in het lied ... Ik zal de verrassing bij mijn terugkeer na twee weken afwezigheid in juni niet uitleggen ... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Weed rond het zwembad




par energie » 10/08/20, 11:23

Remundo schreef:er gaat niets boven het verduisteren van het licht om fotosynthese te blokkeren,

geen fotosynthese, geen gras. En zonder het gebruik van chemicaliën. Plastic kan heel lang op zijn plaats blijven als het op de juiste manier wordt aangebracht en niet na verloop van tijd wordt gescheurd.

Na het probleem kan het het gebruik van een ‘plastic’ zijn dat niet erg ecologisch is en dat van buitenaf zal verslechteren ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Weed rond het zwembad




par izentrop » 10/08/20, 13:43

Als het degradeert, is dat omdat het biologisch afbreekbaar is, en dus ecologisch. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Weed rond het zwembad




par Remundo » 11/08/20, 10:56

energie schreef:
Remundo schreef:er gaat niets boven het verduisteren van het licht om fotosynthese te blokkeren,

geen fotosynthese, geen gras. En zonder het gebruik van chemicaliën. Plastic kan heel lang op zijn plaats blijven als het op de juiste manier wordt aangebracht en niet na verloop van tijd wordt gescheurd.

Na het probleem kan het het gebruik van een ‘plastic’ zijn dat niet erg ecologisch is en dat van buitenaf zal verslechteren ...

er zijn biologisch afbreekbare kunststoffen, die zich zelfs met aarde vermengen.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten